Γ. Μαυρωτάς: «Στα Πανεπιστήμια τα ακαδημαϊκά και κομματικά συμφέροντα δεν συγκλίνουν»
Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, με καλεσμένη την πρώην Υπουργό Παιδείας κα. Μαριέττα Γιαννάκου, ο βουλευτής Αττικής και υπεύθυνος Ανώτατης Εκπαίδευσης του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι πρέπει να κοιτάξουμε το μέλλον της Παιδείας.
Τόνισε ότι για Το Ποτάμι η Παιδεία είναι μια μακροχρόνια επένδυση και απαιτεί στόχο και όραμα, το οποίο δεν μπορεί να αλλάζει ανάλογα με το ποιος είναι στην Κυβέρνηση ή ανάλογα με το ποιος είναι Υπουργός Παιδείας. Συνεχίζοντας είπε ότι το όραμα του Ποταμιού αφορά μια Παιδεία χωρίς αποκλεισμούς, με ίσες ευκαιρίες, στοχεύοντας και στην αριστεία και όχι στην ισοπέδωση. Το νόημα όπως χαρακτηριστικά ανέφερε είναι μια Παιδεία με ουσία, περιεχόμενο και συμβολή στην ανάπτυξη.
Ο κ. Μαυρωτάς εστιάζοντας στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είπε ότι το μεγάλο στοίχημα είναι πώς θα καλλιεργήσουμε τη δημιουργικότητα στο σχολείο, πώς θα δημιουργήσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και πως στο πλαίσιο του σχολείου θα εντάξουμε και άλλες δεξιότητες, όπως η διαχείριση του χρόνου, η ομαδικότητα, οι κοινωνικές δεξιότητες. Στο σημείο αυτό επανέλαβε τις θέσεις του Ποταμιού για αποσύνδεση του λυκείου από τις πανελλαδικές, την ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης και τη θέσπιση ενός εθνικού απολυτηρίου.
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σημείωσε ότι το μεγάλο ζητούμενο είναι να αποκατασταθεί η σχέση φοιτητή- καθηγητή και να υπάρξει αποκομματικοποίηση των Πανεπιστημίων καθώς συνήθως τα ακαδημαϊκά και τα κομματικά συμφέροντα δεν συγκλίνουν.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μαυρωτάς απηύθυνε ορισμένες ερωτήσεις προς την κα. Γιαννάκου, ξεκινώντας με το αν θεωρεί ότι υπήρχε πρόβλημα δημοκρατίας στην Παιδεία, και αν εφαρμόζονται νέο- φιλελεύθερες πρακτικές όπως διατείνεται ο κ. Φίλης. Συνέχισε με το σημαντικό ζήτημα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών και τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία ενώ στάθηκε στην άποψη της κα. Γιαννάκου για τη βάση του 10 και εάν θα έπρεπε να επανέλθει για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Οι επόμενες ερωτήσεις αφορούσαν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και εάν θα έπρεπε να προχωρήσει η αποκομματικοποίηση των Πανεπιστημίων καθώς και την γνώμη της πρώην Υπουργού για τη δυνατότητα ίδρυσης μη-κρατικών Πανεπιστημίων. Τέλος ο βουλευτής του Ποταμιού έθεσε το πολυσυζητημένο ζήτημα των συμβουλίων ιδρύματος και ποιον ρόλο μπορούν να παίξουν στα Πανεπιστήμια όταν η κυβέρνηση συνεχίζει να τα υποβαθμίζει και να τους αποστερεί αρμοδιότητες.