Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, τοποθετήθηκε κατά τη B’ συζήτηση της Ολομέλειας για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
Ξεκινώντας την ομιλία του αναφέρθηκε στις νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατατέθηκαν στις 30/08/2016 και συγκεκριμένα στο άρθρο 28 του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο δεν επιτρέπεται η συστέγαση ιδιωτικών σχολείων με φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών. Προκύπτει λοιπόν το εύλογο ερώτημα που απαιτεί διευκρίνιση, για το αν δεν θα επιτρέπεται από τα ιδιωτικά σχολεία να έχουν τέτοιες δραστηριότητες ή δεν θα επιτρέπεται να αναπτύσσουν συνεργασίες με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε επί της τροπολογίας που αφορά στα φροντιστήρια και που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου με το άρθρο 30, επισημαίνοντας το ασφυκτικό γραφειοκρατικό πλαίσιο που τίθεται στην πρώτη παράγραφο της διάταξης.
Σχετικά με την υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών κατά τις ημέρες αργιών και τις Κυριακές, τόνισε πως είναι σαφώς υπέρ της διάταξης, καθώς αυτό ισχύει και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους, ενώ αναφέρθηκε στο ότι είναι θετικό ότι κατατέθηκε νομοτεχνική βελτίωση σύμφωνα με την οποία αποσύρθηκε το παράλογο της αμοιβής των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των διακοπών όταν τα φροντιστήρια δεν λειτουργούν.
Για την τρίτη παράγραφο του άρθρου 30 και το θέμα των 21 διδακτικών ωρών υποστήριξε ότι απαιτείται διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη καθώς είναι γνωστό ότι οι εκπαιδευτικοί εκτός από τη διδασκαλία στα φροντιστήρια, εργάζονται και κατ’ οίκον για διόρθωση γραπτών, προετοιμασία θεμάτων και εξετάσεων κτλ. Πρέπει λοιπόν να τους αναγνωριστεί και αυτός ο χρόνος απασχόλησης, οπότε από τις 40 ώρες να γίνει αναγωγή τους σε 21 ώρες εντός της τάξης. Πολύ σημαντικό είναι να λαμβάνεται υπόψη και η βιωσιμότητα αυτών των επιχειρήσεων προκειμένου να μην κλείσουν και χάσουν την δουλειά τους οι εργαζόμενοι ή καταφύγουν σε ελαστικές μορφές εργασίας.
Ο κ. Μαυρωτάς στάθηκε και στην τροπολογία που αφορά στο Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (Ελ.Ιδ.Ε.Κ.), τονίζοντας ότι αναγνωρίζει την ανάγκη να υπάρξει μια πρώτη χρηματοδότηση σε νέους επιστήμονες, ρωτώντας παράλληλα τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Φωτάκη αν είναι επιλέξιμο να δοθούν πόροι με βάση τη σύμβαση, εκτός του φορέα του Ιδρύματος, δηλαδή οι υποτροφίες να πάνε υπό την αιγίδα της Γ.Γ.Ε.Τ, ενώ κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται υπό την αιγίδα του Ελ.Ιδ.Ε.Κ.
Σχετικά με τις εφημερίες στο Αιγινήτειο τόνισε ότι ήρθε με βουλευτική τροπολογία και όχι με υπουργική, κατά τη γνωστή πρακτική, προκειμένου να μην υπάρχει η αντίστοιχη κοστολόγηση που απαιτείται σε αυτή τη περίπτωση.
Με αφορμή την τροπολογία για τα Α.Ε.Ι. παρατήρησε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ο νέος όρος «πολυτροπολογία» καθώς αφορά διάφορα θέματα. Για τη διάταξη που απαγορεύει τις μετακινήσεις καθηγητών στα Α.Ε.Ι. του νομού Αττικής και Θεσσαλονίκης, έκανε τη διορθωτική πρόταση να μην ισχύει όταν το Α.Ε.Ι. προέλευσης είναι και αυτό εντός του νομού Αττικής και Θεσσαλονίκης. Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι θα μπορούσε να μπει και ένα χρονικό όριο σε αυτές τις μετακινήσεις στα τρία ή πέντε έτη.
Σχετικά με την κατάργηση της αυτοδίκαιης διαγραφής σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο εξάμηνα, εξέφρασε την αποδοκιμασία του, προβλέποντας ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του τόνισε πως στα περισσότερα άρθρα για την Ελληνόγλωσση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση είναι θετικός, ενώ για τις υπόλοιπες διατάξεις είναι επιφυλακτικός ως και αρνητικός. Όσον αφορά στις άσχετες τροπολογίες, παγιώνουν μια πρακτική κακής νομοθέτησης, παραβιάζοντας το άρθρο 88 του Κανονισμού της Βουλής, κάτι το οποίο πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει.