Η ημέρα της έναρξης των μαθημάτων, εκτός από το σοβαρότατο θέμα της μη κάλυψης των κενών στις σχολικές μονάδες βρίσκει τους μαθητές της Γ΄ Ημερησίου Λυκείου (και Δ΄ Εσπερινού) καθώς και τους μαθητές της Γ΄τάξης του ΕΠΑ.Λ. με αναπάντητα ερωτήματα και τους διδάσκοντες σε αδυναμία του «τι θα διδάξουν ή/και πως θα το διδάξουν».

Συγκεκριμένα:

1. Δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί (όπως έπρεπε να είχε γίνει από τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την πρόβλεψη του Νόμου) ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των μαθητών της τελευταίας τάξης των ΓΕ.Λ. για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όπου θα απαντηθεί και το ερώτημα αν και πόσο θα μετρήσει ο βαθμός του σχολείου στην εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (έχουν προσδιοριστεί τα επιστημονικά πεδία με τις σχολές και τα μαθήματα βαρύτητας με τους συντελεστές τους) .

2. Δεν έχουν μέχρι και σήμερα αποσταλεί οι οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης στα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία Προσανατολισμού για τα οποία έχουμε σημαντικές αλλαγές στην εξεταστέα ύλη σε σχέση με πέρσι (αφορά και την κατανομή των διδακτικών ωρών ανά παράγραφο και Κεφάλαιο που είναι ζωτικής σημασίας για την ορθή διδασκαλία των μαθημάτων). Βέβαια δεν έχουν επίσημα αποσταλεί ούτε η διδακτέα ύλη ούτε και οι οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης και στα μαθήματα του Γυμνασίου, των Α΄και Β΄ Λυκείου (που ωστόσο λογικά πρέπει να είναι οι περσινές). Μένει να ξεκαθαρίσει και το θέμα αν η εξέταση θα είναι με κοινά θέματα στα μαθηματικά προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με αυτά των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

3. Στην Γ΄τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων δεν έχει προσδιοριστεί η εξεταστέα ύλη των παελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων. Ειδικότερα στα Μαθηματικά έχουμε αλλαγή των βιβλίων και παράλληλα την εισαγωγή και νέου μαθήματος (της Γεωμετρίας), χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν θα αποτελέσει συν-εξεταζόμενο μάθημα μαζί με την Άλγεβρα (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής) και σε ποιο βαθμό θα υπάρχουν και θέματα από αυτό το μάθημα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συναντούν δυσκολίες οι διδάσκοντες που ξεκινήσουν τα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου και να χάνεται πιθανόν χρόνος άσκοπος σε ύλη που δεν θα αντιστοιχεί σε αυτήν που θα ανακοινωθεί μετά (;).

4. Να διευκρινιστεί σε ποια ύλη θα εξεταστούν όσοι φετινοί απόφοιτοι θα επιλέξουν να εξεταστούν με το προηγούμενο σύστημα καθώς και ποιο ποσοστό θέσεων των σχολών θα διεκδικήσουν. Πρέπει ακόμη να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους μαθητές που σκέφτονται να ξαναδώσουν εξετάσεις, καθώς δεν γνωρίζουν για ποιο ποσοστό των θέσεων θα διαγωνιστούν όσοι προσπαθήσουν ξανά με το παλαιό σύστημα και δεν γνωρίζουν αν θα ισχύσει η κατηγορία του 10%, δηλαδή η υποβολή μηχανογραφικού χωρίς συμμετοχή στις εξετάσεις.

Πρόταση:

1. Να προσδιοριστεί άμεσα ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των υποψηφίων:

Οι επιλογές που έχει το Υπουργείο είναι δύο: Να ισχύσει ο τρόπος συμμετοχής του βαθμού του σχολείου που ισχύει μέχρι και σήμερα (προσαρμογή του προφορικού βαθμού των μαθημάτων που εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις στον γραπτό βαθμό και ο βαθμός των άλλων μαθημάτων να μη μετράει ή να μην συμμετέχει καθόλου ο βαθμός του σχολείου. Προσωπικά πιστεύω ότι οι βαθμοί του Λυκείου δεν πρέπει να συμμετέχουν στην εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να είναι «καθαρό παιχνίδι».

2. Να αποσταλούν άμεσα η διδακτέα ύλη και οι ίδιες οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης του Γυμνασίου, των Α΄και Β΄Λυκείου, αφού απαιτείται μόνο η επικύρωση τους όπως αυτές του προηγούμενου έτους.

Ειδικότερα στη Γ΄Λυκείου να αναπροσαρμοστούν οι ώρες διδασκαλίας (12) από το κεφάλαιο των μιγαδικών αναλογικά στο 1ο και 2ο Κεφάλαιο της Ανάλυσης.

3. Με άμεση απόφαση να ανακοινωθεί η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄τάξης των ΕΠΑ.Λ. και να σταλούν κατόπιν οι οδηγίες διδασκαλίας. Με Υ.Α να καθοριστεί ότι μόνο το μάθημα Άλγεβρα (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής) θα είναι Πανελλαδικά εξεταζόμενο όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

4. Να καθοριστεί με τρόπο σαφή ότι οι φετινοί απόφοιτοι θα εξεταστούν στην ύλη που εξετάστηκαν και με το παλαιό σύστημα. Να διεκδικήσουν ποσοστό 20% (;) των θέσεων των σχολών και οι υποψήφιοι με την ίδια βαθμολογία να διεκδικήσουν το 10% των θέσεων αυτών.

Η υλοποίηση των παραπάνω δεν έχει καμία δημοσιονομική δαπάνη. Είναι θέμα απλά υλοποίησής τους!.

Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων