Tί ανέφερε η Θ. Φωτίου σε ερώτηση του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κυριαζίδη – Η καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας αποτελεί προτεραιότητα των εφαρμοζόμενων πολιτικών. Αποτελεί έναν από τους τρεις εθνικούς στόχους της Ελλάδας, που τέθηκαν το 2010 στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» και αναφέρονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων του 2010, καθώς και στα ΕΠΜ των επόμενων ετών έως σήμερα.
Το Υπουργείο μας και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων έχουν εκφράσει ποικιλοτρόπως τη βούλησή τους να ενισχύσουν τους μαθητές. Το σχολείο αποτελεί βασικό πεδίο εφαρμογής τέτοιου είδους δράσεων, λόγω του εκπαιδευτικού, παιδαγωγικού και ευρύτερα κοινωνικού του ρόλου.
Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών των επιλεγμένων σχολείων, με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων-κηδεμόνων αυτών και στοχεύει, αφενός στην αντιμετώπιση όσο είναι δυνατόν των αναγκών σίτισης των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού και αφετέρου στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την αποτροπή φαινόμενων σχολικής διαρροής.
Κατά την πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος (Απρίλιος-Ιούνιος 2017) καλύφθηκαν 60 σχολικές μονάδες με μαθητές δήμων του Δυτικού Τομέα Θεσσαλονίκης, οι οποίοι έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση και την αποβιομηχάνιση με συνέπεια την υψηλή ανεργία και την όξυνση των κοινωνικών προβλημάτων. Στην παρούσα φάση, υλοποιείται από το Υπουργείο μας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, πρόγραμμα σίτισης για την κάλυψη 130.000 μαθητών σε 750 σχολεία της επικράτειας.
Αναφορικά με το ερώτημά για τα κριτήρια επιλογής των σχολικών μονάδων, σας γνωρίζουμε ότι τα κριτήρια με τα οποία επιλέχτηκαν οι Δήμοι οι οποίοι εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ήταν τα εξής:
Δήμοι με πληθυσμό άνω των 17.000 κατοίκων,
Δήμοι με ποσοστό συμμετοχής στο Πρόγραμμα «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» άνω του 5%
Δήμοι με ποσοστό ανεργίας στον πληθυσμό άνω του 7%
Κάλυψη των σχολικών μονάδων των Δήμων που συμμετείχαν κατά την πιλοτική φάση του Προγράμματος. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο μας όρισε κριτήρια και για την επιλογή των σχολικών μονάδων των συγκεκριμένων Δήμων.
Αυτά ήταν:
σχολικές μονάδες που στεγάζονται σε γειτονιές που παρουσιάζουν σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα,
σχολικές μονάδες που συγκεντρώνουν σημαντικό αριθμό μαθητών που ζουν σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο φτώχειας,
σχολικές μονάδες που συγκεντρώνουν σημαντικό αριθμό μαθητών που ζουν σε συνθήκες σοβαρής υλικής αποστέρησης, συμπεριλαμβανομένων μαθητών Ρομά, μεταναστών και προσφύγων. Στη βάση αυτών των κριτηρίων, ζητήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η συνδρομή του, προκειμένου να υποδείξει στο Υπουργείο μας τις σχολικές μονάδες, ανά Δήμο, που έκριναν σκόπιμο να προταθούν κατά την υλοποίηση του Προγράμματος, πράγμα το οποίο και έγινε.
Σαφώς και γνωρίζουμε τη δυσχερείς οικονομικές συνθήκες όχι μόνο του Νομού Δράμας, αλλά και πολλών ακόμα περιοχών στην Ελλάδα τόσο στην επαρχία όσο και στα αστικά κέντρα, και για αυτό το λόγο επεκτείνουμε συνεχώς το εύρος των περιοχών, που θα καλύψει το πρόγραμμα με στόχο να συμπεριλάβουμε σταδιακά όλο το μαθητικό πληθυσμό δημοτικών της χώρας μας. Σε αυτά τα πλαίσια σας ενημερώνουμε ότι η επέκταση του Προγράμματος αποτελεί μια δυναμική διαδικασία, με σταδιακή κάθε φορά ένταξη νέων Δήμων της χώρας και για αυτό το λόγο δεν έχουν ενταχθεί ακόμα σχολεία του Νομού Δράμας στο πρόγραμμα. Με βάση το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου μας, το 2019 αναμένεται να ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή του προγράμματος, για την κάλυψη τουλάχιστον πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) μαθητών.