Την κατάργηση της έννοιας του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας και τη διατήρηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων εντός του πτυχίου στις λεγόμενες «καθηγητικές» σχολές, ζητούν φοιτητικοί σύλλογοι των Τμημάτων Φιλολογίας και Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), έπειτα και από την εισήγηση του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων της 14ης Ιανουαρίου, σχετικά με τη διαμόρφωση νέου νομοθετικού πλαισίου για την παιδαγωγική επάρκεια.
Στην εισήγηση του υπουργού αναφέρεται ότι «η εφαρμογή του νόμου, που προέβλεπε ότι το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιοδήποτε διορισμό στην εκπαίδευση, αναστέλλεται μέχρι την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του νέου νομικού πλαισίου». Ωστόσο, οι φοιτητικοί σύλλογοι, επικαλούμενοι και τα πορίσματα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εκτιμούν πως σχεδιάζεται η μεταβίβαση της παιδαγωγικής επάρκειας σε πιστοποιητικό, μέσω παράλληλων προγραμμάτων σπουδών, ή μεταπτυχιακών κύκλων σπουδών. Μία τέτοια εξέλιξη, όπως επισημαίνουν, θα οδηγήσει σε αποδυνάμωση της αξίας των πτυχίων τους και θα καταφέρει πλήγμα στην επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων.
«Το πτυχίο θα απογυμνώνεται από τα επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ ο απόφοιτος θα πρέπει να επιδίδεται σε ένα ατέρμονο κυνήγι, προκειμένου να συλλέξει προσόντα και πιστοποιήσεις», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου η Εύη Γαβριηλίδου, μέλος του Συλλόγου Φοιτητών Φιλολογίας, εκτιμώντας πως «το υπουργείο προσπαθεί να μετακυλήσει το βάρος της αδιοριστίας και την δική του ευθύνη στις πλάτες των φοιτητών».
«Θα σπουδάζουμε τέσσερα χρόνια, για να μας πιστοποιήσουν απλά ότι γνωρίζουμε, αλλά όχι ότι μπορούμε να δουλέψουμε. Από εκεί και πέρα ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει ένα μεταπτυχιακό, για να πάρει την παιδαγωγική επάρκεια, να κάνει σεμινάρια -σχεδόν πάντα επί πληρωμή- να παρακολουθήσει παράλληλους κύκλους σπουδών, να συλλέξει προσόντα και να φτιάξει τον ατομικό φάκελο προσόντων του, τα οποία θα αξιολογούνται με βάση το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικών, που θέλει να θεσπίσει το υπουργείο. Έχοντας φτιάξει τον ιδανικό φάκελλο κι έπειτα από πολύ κυνήγι, στα 30-35 έτη θα πρέπει να δώσει εξετάσεις στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όποτε αυτός γίνει», προέβλεψε η φοιτήτρια Φιλολογίας, Γεωργία Κόλλια.
«Η εισαγωγή του νέου θεσμού του πλαισίου προσόντων εκπαιδευτικών θα θέσει ως αξιολογικά κριτήρια για τον διορισμό των εκπαιδευτικών μια σειρά συνεχώς αυξανόμενων και επαναπροσδιοριζόμενων προσόντων. Αυτό δεν συμβαίνει για να έχουμε καλύτερους εκπαιδευτικούς αλλά επειδή το υπουργείο θεσπίζει όλο και περισσότερα φίλτρα, που θα καθιστούν τους εκπαιδευτικούς όλο και πιο ανεπαρκείς καλύπτοντας έτσι και την αδυναμία για διορισμούς» σημείωσε εκμέρους του Συλλόγου Φοιτητών Χημείας η Ευφροσύνη Μητρούση.