Το εξάωρο είναι επιλογή μας, όχι για οικονομικούς, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Δεν θέλουμε να είναι το δημοτικό φυλακτήριο», συνέχισε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι θα προσφερθεί λύση από το υπουργείο για όσους γονείς δεν θα μπορούν να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο νωρίτερα, λόγω εργασίας.
Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε στο Κανάλι της Βουλής, το βράδυ της Τετάρτης, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.
«Η επόμενη σχολική χρονιά θα είναι η τελευταία κατά την οποία θα σφραγιστεί η λειτουργία του σχολείου με αναπληρωτές», επεσήμανε ο κ. Φίλης μιλώντας για τον προγραμματισμό του υπουργείου και επανέλαβε ότι έχει παρουσιαστεί σχέδιο μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και ότι η απόφαση ωστόσο συνδυάζεται με την πορεία της αξιολόγησης. Επίσης, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι η νέα χρονιά θα βρει τα σχολεία με βιβλία και καθηγητές. «Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, οπότε δεν υπάρχει λόγος απεργίας των εκπαιδευτικών», είπε σχολιάζοντας δημοσιεύματα που θέλουν τους εκπαιδευτικούς να απεργούν κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων.
Εξάλλου, απαντώντας στα όσα ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του το πρωί της Τετάρτης στο 10ο ολοήμερο δημοτικό Αργυρούπολης, περί «υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου» είπε ότι το ταξικό πρόσημο που θα έχει το νέο ολοήμερο θα είναι το εντελώς αντίθετο από το «νεοφιλελεύθερο ταξικό πρόσημο του κ. Μητσοτάκη». «Θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν στοιχειώδη πράγματα από το δημοτικό.
Το εξάωρο είναι επιλογή μας, όχι για οικονομικούς, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Δεν θέλουμε να είναι το δημοτικό φυλακτήριο», συνέχισε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι θα προσφερθεί λύση από το υπουργείο για όσους γονείς δεν θα μπορούν να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο νωρίτερα, λόγω εργασίας.
Σχετικά με τη μείωση των ωρών των θρησκευτικών στο δημοτικό από 2 σε 1 στην 5η και 6η τάξη, ανέφερε ότι αυτή συναρτάται με τη γενικότερη αναμόρφωση του σχολείου και ότι τα θρησκευτικά από εδώ και πέρα θα έχουν ως κορμό το θέμα της ορθοδοξίας και τα πολιτισμικά συμφραζόμενα της και από εκεί και πέρα, τη μάθηση γύρω από άλλες θρησκείες.
Σε αυτό το σημείο, ο κ. Φίλης πήρε θέση σχετικά με το θέμα του διαχωρισμού εκκλησίας-κράτους, αναφέροντας ότι υπάρχει ανάγκη να υπάρχει ξεκάθαρη λειτουργία του κάθε θεσμού, κάτι που θα γίνει μετά από προετοιμασία και συζήτηση.
Όσον αφορά στις αλλαγές στη λειτουργία των νηπιαγωγείων ξεκαθάρισε για μία ακόμη φορά ότι «δεν θα κλείσει ούτε θα συγχωνευθεί κανένα νηπιαγωγείο» και εξήγησε ότι η αλλαγή στον ελάχιστο αριθμό μαθητών έγινε για να ενισχυθεί η παρουσία των προνηπίων.
Παράλληλα, εξήγησε ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους αντιπαράθεση με την ιδιωτική εκπαίδευση. «Και η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση είναι οι δύο όψεις του αγαθού της Παιδείας, και είναι υπό την εποπτεία του Δημοσίου», είπε.
Για το θέμα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, ο υπουργός τόνισε: «Λυπάμαι που αυτή η συζήτηση ξεκίνησε παραμονές των εξετάσεων. Η Επιτροπή δεν είναι ισόβια, κάθε χρόνο ανανεώνεται. Δεν ξέρουμε τα ονόματα και δεν πρέπει να μαθευτούν τα ονόματα». Πάντως, ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο για τη διεξαγωγή Πανελλαδικών.
O κ. Φίλης αναφέρθηκε στην γενικότερη φιλοσοφία της ηγεσίας του υπουργείου, να γίνει πιο ελεύθερη η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και παράλληλα, να καταστεί ελκτική και η τεχνική εκπαίδευση, χωρίς να θεωρείται β’ κατηγορίας εκπαίδευση. Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης και στην αλλαγή των σχολικών βιβλίων, αλλά και στη μείωση των διδακτικών ωρών: «Έχουμε δύσκολα και δυσνόητα βιβλία, δυστυχώς. Πρέπει να αντικατασταθούν από σύγχρονα, εύληπτα. Να κάνουμε πιο ελαφριά την τσάντα για τον μαθητή. Και χρειάζονται λιγότερες ώρες και πιο ουσιαστικές στο σχολείο. Τα κουράζουμε τα παιδιά. Πάνω από το εξάωρο δεν υπάρχει απόδοση», είπε χαρακτηριστικά.
Ως προς την έκβαση του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, είπε ότι βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και ότι σύντομα θα δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των επιτροπών.