Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, κατέθεσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ , σχετικά με τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία όλης της χώρας.

Η ερώτηση

Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση , για να μην κάνει παραπάνω . Εκατοντάδες συγχωνεύσεις που διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή σημειώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και άλλων κομμάτων καταθέτουν ερωτήσεις και οργισμένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων. . Κι όλη αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν.

Δεύτερο κύμα μηνυμάτων, που φτάνουν επίσης από παντού: τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης. Θυμίζω ότι στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το σχολικό έτος ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, ενώ παρά τους μνημονιακούς περιορισμούς αυξήθηκαν δραστικά οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες Ειδικής Αγωγής και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, πρώτη φορά μετά το 2010.

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα . Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) «αραίωση στις τάξεις» και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά «δεν υπάρχουν αίθουσες». Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα.

Επειδή αυτή η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μαθητών, της ελληνικής οικογένειας και του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί, Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

• Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές; Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί; Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;

• Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων; Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025