Κατερίνα Μπρέγιαννη
Πρόβλημα δεκαετίας τα κενά, χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο και προσλήψεις δεν έχουν γίνει, το πρόβλημα δεν λύνεται με ευκαιριακές λύσεις όπως τις προσλήψεις αναπληρωτών κάθε χρόνο, αλλά πρέπει να γίνουν μόνιμοι διορισμοί εξήγησε ο Νίκος Φίλης τονίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με μια ευκαιριακή σχέση του μαθητή με το δάσκαλο αλλά πρέπει να είναι πιο μόνιμη σχέση ειδικά στα σχολεία ειδικής αγωγής.
Υλοποιούμε πρόγραμμα προσλήψεων 14.000 αναπληρωτών. Τη Δευτέρα είχαν πάει 11.000 στα σχολεία. Συνεχίζουμε με προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ ώστε συνολικά οι προσλήψεις αναπληρωτών θα φτάσουν συνολικά τις 19.000. Προφανώς υπάρχει μια αδράνεια της κρατικής μηχανής και της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας. Φέτος υπήρξε και μια προσφυγή αναπληρωτών οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008 δεν δικαιώθηκαν από το ΣΤΕ και υπήρξε επιπλέον καθυστέρηση 15 – 20 ημερών.
Από 30 Μαϊου και μετά, θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός να είναι 6 και 7 χρόνια εκτός αιθούσης». Πρόσθεσε ότι θα δοθεί η δυνατότητα μετάταξης των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε διοικητικά καθήκοντα. «Ή παπάς, παπάς, ή ζευγάς ζευγάς». Το σύνολο των εκτός αιθούσης εκπαιδευτικών είναι περίπου 4.000. 2.500 από αυτούς υπηρετούν στην Αυτοδιοίκηση, το ευρύτερο Δημόσιο, την Εκκλησία, τα πολιτικά κόμματα κ.α. Θα πρέπει να επιλέξουν αν θα είναι εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί υπάλληλοι.
Πιο συγκεκριμένα για τα ειδικά σχολεία φέτος θα υπάρξουν 1.000 νέες προσλήψεις φέτος εκπαιδευτικών. Στα ήδη σωρευμένα προβλήματα συνέτεινε ότι τα ειδικά σχολεία στην Αττική, δεν συμπεριελήφθησαν στα ΕΣΠΑ καθώς θεωρήθηκε λανθασμένα, ως πλούσια περιοχή γιατί κρίθηκε με παλαιότερα οικονομικά στοιχεία. Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός για το σχολείο ειδικής αγωγής του Αγ. Δημητρίου το οποίο όπως είπε συντηρείται από την αγάπη των γονιών και τον ηρωισμό των εκπαιδευτικών. Προτεραιότητα θα δοθεί στα σχολεία της ειδικής αγωγής.
Ο υπουργός Παιδείας τάχθηκε τέλος, κατά της εφαρμογής του 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση και υποστήριξε ότι πρέπει να αναζητηθούν άλλοι εναλλακτικοί τρόποι και εξήγγειλε την καθιέρωση ηλεκτρονικής φοιτητικής κάρτας που θα αφορά τις κοινωνικές παροχές που παίρνουν οι δικαιούχοι φοιτητές. “Το κράτος θα πληρώνει υπηρεσίες που καταβάλλονται” έιπε.
Θα κριθούμε στην πράξη για τα ισοδύναμα, το ασφαλιστικό και το παράλληλο πρόγραμμα
Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι: «Είμαστε αναγκασμένοι να ψηφίσουμε τα προαπαιτούμενα, για να ξεμπλοκάρει η κατάσταση και όχι να εκγλωβιστούμε στα μέτρα, ώστε να υπάρξει η κατάργηση των capital controls, να υπάρξει η επανεκκίνηση της οικονομίας, να μην υπάρξει κούρεμα καταθέσεων».
Τα ισοδύναμα μέτρα και το παράλληλο πρόγραμμα θα πηγαίνουν μαζί με την εφαρμογή των μέτρων και θα ανακοινώνονται παράλληλα στοχεύοντας στην ανακούφιση όσων θίγονται από την εφαρμογή τους. Το παράλληλο πρόγραμμα θα υπάρξει στο χρονικό πλαίσιο όλης της χρονιάς. Αναγκαζόμαστε να ψηφίσουμε μέτρα και νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων, αλλά θα έρθουν και τα εξισορροπητικά μέτρα. Μέχρι στιγμής μόνο ένα νομοσχέδιο έχουμε περάσει υποστήριξε ο υπουργός.
Στα όριά του το ασφαλιστικό σύστημα, χωρίς εργασία και ασφαλιστικές εισφορές δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλιστικό σύστημα. Θα κριθούμε στην πράξη, αν θα έχουμε μια ανάπτυξη με κοινωνική αλληλεγγύη που θα αφορά όλο τον κόσμο. Αναφορικά με τις καταγγελίες για υπουργούς της κυβέρνησης απάντησε ότι δεν τίθεται θέμα ηθικής της πολιτικής, και όπου ζητήθηκαν οι εξηγήσεις δόθηκαν από τους βουλευτές που αφορούν οι καταγγελίες.
Θέμα αναλγησίας το περιστατικό με τον οδηγό που «κατέβασε» το παιδί από το λεωφορείο τόνισε ότι «τα ΚΤΕΛ χρηματοδοτούνται από το κράτος και δεν μπορεί η χρηματοδότηση αυτή να έχει τέτοιου είδους συμπεριφορές, ως αντιπαραροχή». Πρόσθεσε ωστόσο ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο των ανθρώπων που δουλεύουν σε αυτά, αλλά πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις.
«Το σχολειό λειτουργεί, παρά τα σοβαρά προβλήματα» τόνισε ο υπουργός Παιδείας προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να προβάλλουμε μια «ισοπεδωτική ρητορική» αποτρέποντας τους γονείς από το να αγκαλιάσουν το θεσμό του δημόσιου σχολείου και επιπλέον να προσβάλλουμε τους εκπαιδευτικούς, που δίνουν τη ζωή τους σε αυτό.
ΑΥΓΗ