Με τις διαμαρτυρίες για τις τριπλές αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς από την επόμενη σχολική χρονιά να μην έχουν κοπάσει, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης αποφάσισε να επιτεθεί εκ νέου στον κλάδο των δασκάλων και καθηγητών, αυτή τη φορά από το «βήμα» της Βουλής.
Ο κ. Φίλης μίλησε για εκπαιδευτικούς «βολεμένους» και για «μηχανισμούς πελατειακών σχέσεων», κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης σχετικά με τη λήψη μέτρων για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό για τη νέα σχολική χρονιά.
Τριπλή ανάθεση διδασκαλίας
Πριν από δύο ημέρες το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία με την οποία ορίζεται ότι δύο και τρία μαθήματα θα μπορούν να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την ερχόμενη χρονιά. Εκτός από την ειδικότητά τους, δηλαδή, θα είναι στην έδρα και για δύο ακόμη μαθήματα – συνήθως «παρεμφερή».
«Υπάρχει πλεόνασμα σε ορισμένες ειδικότητες, οι οποίες κρύβονται στον μηχανισμό των πελατειακών σχέσεων και προσλαμβάνουμε αναπληρωτές να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι. Είναι πολλοί; Και ένας να είναι -που δεν είναι ένας- έχει σημασία»δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης απαντώντας στις διαμαρτυρίες με… επίθεση. Το θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια απάντησης σε ερώτηση του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ Γιάννη Δελή.
Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «ο έλληνας πολίτης φορολογείται για να λειτουργήσει το σχολείο και οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες και δεν είναι δυνατόν να μη λαμβάνουμε υπ’ όψιν και να μη σεβόμαστε αυτήν τη θυσία». Υποστήριξε ότι το υπουργείο του θα εφαρμόσει δομές, όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, από τον Οκτώβριο, δικαιολογώντας αυτή την καθυστέρηση -καθώς είχε εξαγγελθεί από τις αρχές της σχολικής χρονιάς που μόλις τελείωσε- με την ανάγκη «καταγραφής των παιδαγωγικών αναγκών».
«Πάρτι πελατειακών διευκολύνσεων»
Είπε μάλιστα ο κ. Φίλης ότι θα αξιοποιηθεί όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και θα πάψει το«πάρτι των πελατειακών διευκολύνσεων», καθώς «έχουμε παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς με πολλά πλεονάσματα σε μια περιοχή και στη διπλανή να υπάρχουν σχολεία που δεν μπορούν να λειτουργήσουν από ελλείψεις».
Δικαιολόγησε την πολιτική του λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε πλεόνασμα σε ειδικότητες εκπαιδευτικών στα σχολεία και να προσλαμβάνουμε αναπληρωτές, χωρίς να εξηγήσει βέβαια πως είναι παιδαγωγικά σωστή η επιλογή αν διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί μαθήματα στα οποία δεν έχουν ειδικότητα.
Με τη λογική που αναπτύχθηκε έτσι εάν υπάρχουν περισσότεροι φιλόλογοι στα σχολεία από όσους αυτά χρειάζονται, γιατί να μη διδάξουν αυτοί και άλλα μαθήματα;
Νέα δημοτικά
Για το ολοήμερο σχολείο, που οδηγείται από την ερχόμενη χρονιά σε μαρασμό και σε σταδιακή κατάργηση, ο κ. Φίλης δήλωσε ότι «δεν αλλάζουμε τίποτε. Το ολοήμερο σχολείο είχε συγκεκριμένη λειτουργία και το αναβαθμίζουμε»…
«Νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα στα δημοτικά δεν σημαίνει ότι παντού θα υπάρχουν ειδικότητες. Από πού και ως πού; Ο δάσκαλος δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει μαθήματα όπως είναι, για παράδειγμα, τα καλλιτεχνικά; Δεν έχει αυτήν τη δυνατότητα; Χρειάζεται ειδικότητα; Η γυμνασιοποίηση του δημοτικού, να μπαινοβγαίνουν χάριν του δικαιώματος της εργασίας διάφορες ειδικότητες και να υποβαθμίζεται ο κεντρικός ρόλος του δάσκαλου είναι στοιχείο το οποίο ενισχύει τη συναισθηματική και παιδαγωγική σχέση του παιδιού με τον δάσκαλο;» αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Φίλης έκανε και ονομαστική επίθεση σε βάρος της προκατόχου του Αννας Διαμαντοπούλου. Και αυτή έγινε αναφερόμενος στις απόψεις άλλων κομμάτων γι’ αυτά τα θέματα «όταν ήρθε η κυρία Διαμαντοπούλου και για λόγους πελατειακών σχέσεων, με λεφτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τελειώνουν, έβαλε τις ειδικότητες στα σχολεία και όχι τα ειδικά μαθήματα ή τα νέα γνωστικά αντικείμενα».