Φίλης: «Νεκρά» τα Αρχαία, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία
Τα Αρχαία Ελληνικά θεωρούνται «νεκρή γλώσσα» από τον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, ο οποίος προφανώς εκτιμά περισσότερο τη διδασκαλία της «ζωντανής γλώσσας» των Νέων Ελληνικών, ενώ ταυτόχρονα προαναγγέλλει μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
«Δεν μπορεί η σεξουαλική ενημέρωση να απουσιάζει από τα σχολεία» σχολίασε σήμερα, Δευτέρα, στη Βουλή μιλώντας στους μαθητές λυκείου έφηβους «βουλευτές», που βρέθηκαν στο κοινοβούλιο.
r
Στα παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας πρόσθεσε μια δόση «εξεταστικού», καθώς δήλωσε ότι το σύστημα εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα αλλάξει, αλλά κατόπιν διαλόγου.
Είχε προηγηθεί όμως η οξεία κριτική που δέχτηκε από νεαρούς «βουλευτές» για την πολιτική του στα θέματα παιδείας.
Οι νέοι διαφώνησαν με την περικοπή των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στα γυμνάσια, ενώ δήλωσαν πως το μάθημα αυτό αποτελεί βάση για τη σωστή γνώση των νεοελληνικών. Κάποιοι ανάμεσά τους δε υποστήριξαν ακόμη ότι η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν και πως τα Θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο».
Ο υπουργός Παιδείας συνέκρινε τη διδασκαλία των Αρχαίων με εκείνη της Νεοελληνικής Γλώσσας, την οποία χαρακτήρισε «ζωντανή γλώσσα», τη στιγμή κατά την οποία δίνεται μάχη παγκοσμίως για να υποστηριχθεί η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και των αντίστοιχων πανεπιστημιακών εδρών.
Ωστόσο, τελικά αποποιήθηκε… ευθυνών και δήλωσε ότι τις αποφάσεις για τις αλλαγές δεν τις λαμβάνει ο υπουργός, που έχει απλώς ρόλο επικυρωτικό, αλλά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έπειτα από «εμπεριστατωμένη μελέτη και έρευνα».
Πάντως, για το θέμα της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας εξέφρασε την προσωπική του γνώμη, η οποία είναι πως τα Αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδαχθούν είτε από πρωτότυπο στο Λύκειο είτε από μετάφραση στο Γυμνάσιο.
Λιγότερες εξετάσεις στα Γυμνάσια
Για να αντιστρέψει δε το κλίμα και τις εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν από το θέμα, επανέλαβε τη θέση του για λιγότερες εξετάσεις στα Γυμνάσια.
«Δεν θέλουμε να υπάρχει στο σχολείο, στο Γυμνάσιο ιδιαίτερα, μια αντίληψη ότι τα παιδιά συμμετέχουν απλώς για να δώσουν εξετάσεις. Θέλουμε να έχει μεγαλύτερο χρόνο η διάρκεια του σχολικού έτους, να έχουμε τετράμηνα και όχι τρίμηνα και στο τέλος κάθε τάξης στο Γυμνάσιο να μη δίνονται δώδεκα και δεκαπέντε μαθήματα στην τελική εξέταση, αλλά αυτά που θα εκτιμήσουμε ότι είναι τα πιο βασικά για τη λειτουργία του σχολείου» δήλωσε ο κ. Φίλης.
Κατάλοιπο του Μεταξά οι παρελάσεις
Στην περίπτωση των παρελάσεων ο υπουργός Παιδείας είπε πως αποτελούν πολιτική της δικτατορίας Μεταξά, ενώ για τα Θρησκευτικά ζήτησε σχολείο «ουδετερόθρησκο»
«Σχετικά με το ζήτημα το οποίο θέσατε, των παρελάσεων. Ξέρετε πότε εφαρμόστηκαν οι μαθητικές παρελάσεις στην Ελλάδα; Πιστεύετε ότι είναι από παλιά; Είναι από το 1937. Τότε στη χώρα μας είχαμε δικτατορία Μεταξά και οι παρελάσεις εφαρμόστηκαν για τον εθνικό φρονηματισμό των ελληνοπαίδων» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.
«Μα, θα μου πείτε ότι μετά πέρασαν πολλά χρόνια» διαπίστωσε μόνος του. «Το δέχομαι. Να ξέρουμε, όμως, ότι αυτές οι παρελάσεις δεν αποτελούσαν ποτέ εξ αρχής ούτε μετά στοιχείο της εθνικής ταυτότητας του παιδιού και του νεοέλληνα. Ήταν ένα στοιχείο φρονηματισμού, όπως λεγόταν. Μετά, ξέρετε τι σημαίνει παρέλαση: να πάνε τα παιδιά να τα δουν οι γονείς τους. Εντάξει, να παρελάσουν και αυτά» συνέχισε.
Σχολείο «ουδετερόθρησκο»
Για τα Θρησκευτικά, ο κ. Φίλης ανέφερε ότι έχει ληφθεί απόφαση, έπειτα από διάλογο πενταετίας και με την Εκκλησία και με άλλους θεωρητικούς κύκλους, για το πώς θα διδάσκεται το μάθημα στο σχολείο.
«Δεν θέλουμε να είναι κατηχητικό. Γιατί; Το κατηχητικό σημαίνει ότι πηγαίνει μέσα ο δάσκαλος, ο θεολόγος, για να κάνει κάποιον χριστιανό. Θα βαθμολογείται αυτό; Δηλαδή, θα βαθμολογούμε αν κάποιος είναι καλός ή κακός χριστιανός;» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
«Θέλουμε ένα σχολείο που να είναι ουδετερόθρησκο, να μην παρεμβαίνει στη συνείδηση των παιδιών, να τους δίνει γνώσεις για το θρησκευτικό φαινόμενο και, βεβαίως, να τους δίνει περισσότερα και πληρέστερα τα ζητήματα που αφορούν την ορθόδοξη θρησκεία, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος στη χώρα μας είναι ορθόδοξοι» συμπλήρωσε.
Για το αν οι σύλλογοι διδασκόντων θα αποφασίζουν για την πρωινή προσευχή ο κ. Φίλης διευκρίνισε ότι την ευθύνη για να μην είναι υποχρεωτική η προσευχή στα σχολεία την έχει, επίσης, το υπουργείο.
«Δεν πρόκειται να αφήσουμε τους συλλόγους των διδασκόντων, όπως είπατε, να διχάζονται. Εμείς θα την πάρουμε την ευθύνη. Η ευθύνη θα είναι: Δεν υποχρεώνουμε να γίνονται το πρωί προσευχές στα σχολεία. Αν, όμως, θελήσουν κάποιοι, αυτό είναι άλλη ιστορία. Δεν απαγορεύουμε» δήλωσε.

Περί παραπαιδείας
Ο υπουργός Παιδείας δέχτηκε μια ερώτηση από έφηβη βουλευτή στην Κύπρο για την παραπαιδεία και στην οποία απάντησε ότι μια παράμετρος για την αντιμετώπισή της είναι οι λιγότερες εξετάσεις και συνακόλουθα η ύπαρξη ποιοτικού χρόνου και όχι ποσοτικού.
Άλλη μία παράμετρος για την αντιμετώπιση της παραπαιδείας είναι κατά τον υπουργό «ο απεγκλωβισμός από μία κοινωνική αντίληψη σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχουμε ως πολίτες με αξία και δικαιώματα αν δεν πάμε στο πανεπιστήμιο. Αυτό είναι λάθος» τόνισε ο κ. Φίλης.
Ακολουθώντας δε με συνέπεια την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων (ξεκίνησαν πρώτοι την πολιτική του γερμανικού μοντέλου της «διττής εκπαίδευσης» και της προσπάθειας να στραφεί μεγαλύτερος αριθμός νέων προς την τεχνική εκπαίδευση όπου και πολλοί θα θητεύουν νωρίς σε επιχειρήσεις), σημείωσε: «Υπάρχουν πολλοί τρόποι τελειώνοντας το Λύκειο να προχωρήσει κανείς και σε άλλες εκπαιδευτικές επιλογές. Η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας είναι υποβαθμισμένες. Η προσπάθειά μας είναι να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση σε αυτήν, προκειμένου τα παιδιά, μέσα από μία ολόπλευρη μόρφωση και όχι από μια πρώιμη επιλογή, να μπορέσουν να οδηγηθούν σε σωστές επιλογές και τεχνικής εκπαίδευσης ανώτερης και ανώτατης. Πρέπει να καταλάβουμε ότι, εάν για συγκεκριμένους ιστορικούς λόγους η προσπάθεια των ανθρώπων να πάνε στα πανεπιστήμια συναρτάται όχι μόνο με την αγάπη προς τη μόρφωση, αλλά και με την προσπάθεια να ανέβουν κοινωνικά, αυτή η πραγματικότητα σήμερα έχει αλλάξει».
Νέος τύπος ειδικού σχολείου
Τέλος, προανήγγειλε νέο τύπου σχολείου για την ειδική εκπαίδευση απαντώντας σε ερώτηση που του έκανε έφηβη βουλευτής, μαθήτρια ειδικού σχολείου της Πρότυπης Βιοτεχνικής Μονάδας ΟΑΕΔ Λακκιάς, η οποία διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι το πτυχίο της δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Όπως είπε, ο νέος τύπος σχολείου θα ονομάζεται Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και θα λειτουργεί υπό ενιαία διεύθυνση με τέσσερα χρόνια γυμνάσιο και τέσσερα χρόνια λύκειο, ενώ οι απόφοιτοί του θα έχουν ίσα δικαιώματα με τους αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων.