Ο προέβη στην εξής δήλωση για τη μη προσέλευση μαθητών στα «ανοιχτά» :

Η υπουργός Παιδείας κατέφυγε για μια ακόμη φορά στην παραποίηση της αλήθειας, αναφορικά με τη (μη) συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα Γυμνασίων και Λυκείων, προκειμένου να αποπροσανατολίσει γονείς και κοινή γνώμη μετά τα στοιχεία που αναφέρουν από παντού οι εκπαιδευτικοί περί ανοιχτών σχολείων -φαντασμάτων, «γεμάτων» από εκπαιδευτικούς και άδειων από μαθητές.

Για να το πετύχει αντέστρεψε τα ποσοστά παρόντων-απόντων και ισχυρίστηκε ότι απουσιάζει το 30%-40% κι όχι πάνω από 60% των μαθητών που είναι η πραγματικότητα.

Ας δώσει λοιπόν στη δημοσιότητα το συνολικό ποσοστό των απουσιών κατά τις τελευταίες ημέρες, στο σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ανά κλάδο (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ιδιωτικά σχολεία). Την προκαλούμε. Νομίζουμε ότι δεν θα το κάνει. Δεν θέλει να χαλάσει το αφήγημα της επίπλαστης κανονικότητας που για προφανείς πολιτικούς λόγους έχει σκηνοθετήσει η κυβέρνηση. Με τελευταία πράξη το επικείμενο άνοιγμα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, την ώρα που επιστήμονες διεθνώς καταξιωμένοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κίνδυνο από τα σχολεία και τις εκκλησίες. Για την κυβέρνηση ο μόνος χώρος μετάδοσης του ιού είναι φαίνεται οι ανοιχτές πλατείες γι’ αυτό στέλνει τα ΜΑΤ να ξυλοκοπήσουν τους νέους που συχνάζουν εκεί.

Αυτός είναι ο λόγος που η υπουργός Παιδείας δεν προσέρχεται στον κοινοβουλευτικό έλεγχο και δεν απαντά στις ερωτήσεις μας. Γι’ αυτό έχει κλείσει την στρόφιγγα του διαλόγου με τους θεσμικούς φορείς. Γι’ αυτό επιχειρεί να νομοθετήσει εν μέσω πανδημίας και λίγο πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ρυθμίσεις που δυναμιτίζουν το δημόσιο σχολείο.

Γι’ αυτό, αντί να εξασφαλίζει σε συνεργασία με τους δήμους την αναβάθμιση της κτιριακής υποδομής και πόρους και προσωπικό για τον καθαρισμό των σχολείων, ώστε να καταστεί ασφαλέστερη από υγειονομικής πλευράς η επιστροφή στις τάξεις το Σεπτέμβριο, καταναλώνει όλες της τις δυνάμεις για να μετατρέψει την «κρίση σε ευκαιρία» και να ξεδιπλώσει τους αυταρχικούς και αντιδημοκρατικούς της σχεδιασμούς για «το σχολείο της αγοράς» που οραματίζεται.

Για αυτό ολιγωρεί στην επείγουσα ενίσχυση των δημόσιων υποδομών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προτιμά να θέτει σε διακινδύνευση και πιθανή εμπορική εκμετάλλευση τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, με αδιαφανείς αναθέσεις σε αμερικάνικες πολυεθνικές, όπως η Cisco, υπό τον μανδύα των ολιγόμηνων δωρεών.

Πέρα από τις στατιστικές και τα νούμερα κρύβονται εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές (250.000 σύμφωνα με την υπουργό, 400.000 με τα στοιχεία του ΣΥΡΙΖΑ), αποκομμένοι από κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα. Ένας τεράστιος «κύκλος χαμένων μαθητών», που ούτε σχολείο πηγαίνουν, ούτε πλέον τηλεκπαίδευση λαμβάνουν. Κάποιοι/ες έχουν ευθύνη γι’ αυτόν τον εμπαιγμό που ισοδυναμεί με την διάλυση του σχολείου.

Αυτό είναι το έργο Μητσοτάκη-Κεραμέως. Με τη υπογραφή τους, μετέθεσαν στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς την ευθύνη και ενθάρρυναν τη φάμπρικα των «Ανεύθυνων Δηλώσεων» απαλλαγής από το σχολείο και κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.

Αυτό πέρα από λυπηρό και εξόχως αντιεκπαιδευτικό είναι και μέγα πολιτικό θέμα. Και πολύ σύντομα θα τεθεί όπως και εκεί που πρέπει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025