ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: CISCOτιση Κεραμέως στην Παιδεία – Τον κίνδυνο παραβίασης των προσωπικών δεδομένων χιλιάδων εκπαιδευτικών εξαιτίας της απόφασης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να παραχωρήσει την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση στην αμερικανική εταιρία Cisco, κατήγγειλε στη Βουλή ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.
Κι αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι η δημόσια υποδομή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στο Λύκειο, εφόσον ενισχυθεί από την Πολιτεία. «Στόχος πρέπει να είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να βασιστεί εξολοκλήρου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να μπορέσει σε σύντομο διάστημα να καλύψει 200.000 ηλεκτρονικές τάξεις», πρότεινε ο Νίκος Φίλης.
Η υπουργός Παιδείας, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, παραδέχτηκε ότι δεν έχει ζητήσει γνωμοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για το deal με τη Cisco.
Επίσης, επέμεινε στην παρουσίαση στατιστικών στοιχείων που συσκοτίζουν την πραγματικότητα, παραγνωρίζοντας τις καταγεγραμμένες δυσκολίες πρόσβασης στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Στο ίδιο μήκος κύματος, παρέλειψε να αναφερθεί στις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις και αναλυτικές οδηγίες που θα έπρεπε να έχει προετοιμάσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι αμέτοχο στην όλη διαδικασία.
Κατά τη συζήτηση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε να γίνει τηλεδιάσκεψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με συμμετοχή του καθηγητή Σ. Τσιόδρα, ώστε εγκαίρως να ληφθούν αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων και τις εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στην πρόταση του καθηγητή Η. Μόσιαλου, να ανοίξουν τα Λύκεια μόνο για την Γ΄τάξη. Ωστόσο, η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή από την υπουργό Παιδείας.
Καμία δέσμευση δεν υπήρξε και για την πραγματοποίηση των 10.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο, με την κα Κεραμέως να επικαλείται δυσλειτουργίες του ΑΣΕΠ λόγω της πανδημίας.
Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε την πρόταση που είχε διατυπώσει προ 15 ημερών, δηλαδή να διατεθούν δωρεάν tablets και πρόσβαση στο internet για τους μαθητές και τις οικογένειες που δε διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα.
Πιο αναλυτικά, ο Νίκος Φίλης ανέφερε:
«Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη γονέων, μαθητών και όλων των Ελλήνων, για την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών που σε πρωτόγνωρες συνθήκες, εργαζόμενοι όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας, χωρίς επιμόρφωση (με μια παρωδία επιμορφωτικού σεμιναρίου, διάρκειας μιας ώρας που περιλάμβανε και υπουργικά λογύδρια), χωρίς άλλη υποστήριξη, χωρίς εργαλεία, με τους δικούς τους υπολογιστές, με την πλατφόρμα να υπολειτουργεί λόγω φόρτου, έκαναν δυνατή τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
«Ευγνωμοσύνη λοιπόν και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους που προηγουμένως έχουν λοιδορηθεί και λιθοβοληθεί από τους νεοφιλελεύθερους λάτρεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης».
«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έγινε αναγκαία λόγω των συνθηκών. Τη στηρίζουμε. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει φυσική παρουσία στην τάξη και τη σχέση καθηγητή και μαθητών. Και σαφώς δεν μπορεί να καλύψει τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου».
«Η κα υπουργός βγήκε να ανακοινώσει νούμερα συνδέσεων και ψηφιακών τάξεων, δείχνοντας και τα όρια της προσέγγισης του υπουργείου. Δεν αμφισβητώ τους αριθμούς», επισήμανε ο Νίκος Φίλης. «Αλλά δεν αμφισβητώ και την πραγματικότητα, τα μηνύματα αμέτρητων χρηστών για τα προβλήματα σύνδεσης, που ασφαλώς έχουν να κάνουν και με τις αντοχές του δικτύου και τη διαχρονική αμέλεια του υπουργείου Παιδείας να εκσυγχρονίσει τα ψηφιακά του εργαλεία».
Ακολούθως ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στην υπουργό Παιδείας:
Γιατί κρίθηκε αναγκαίο να ιδιωτικοποιηθεί μέρος του σχολικού δικτύου, με κέντρο μια αμερικανική εταιρία;
Ποια συγκεκριμένη ερώτηση απηύθυνε -ως όφειλε- το υπουργείο στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τα δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών που περνούν μέσω της πλατφόρμας στον ιδιώτη και ποια απάντηση έλαβε από την Αρχή;
Γιατί καθυστέρησε να μεριμνήσει για την παροχή εξοπλισμού και δεδομένων σε μαθητές που δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους, αν και το ζήτημα της επισημάνθηκε προ 15 ημερών;
Πού είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Τι κάνει σε αυτή την κρίσιμη φάση, που φυσιολογικά θα είχε καίριο ρόλο; Και μάλιστα όταν ο νέος πρόεδρός του -κατά την ακρόασ στη Βουλή- είχε δώσει ρεσιτάλ για τον εκσυγχρονισμό που θα έφερνε;
Τι κάνει το υπουργείο για να στηρίξει τους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα περισσότερο τους γονείς και τους μαθητές των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Χρειάζεται συγκεκριμένη μέριμνα για την ψυχολογική στήριξη όλων αυτών. Το υπουργείο περιορίστηκε στην έκδοση μιας μονοσέλιδης εγκυκλίου, με την οποία λέει στα στελέχη της Ειδικής Αγωγής: «κάντε ό,τι μπορείτε»!
Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις, ένα μείζον θέμα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες; Πότε θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το ύλη και το χρόνο των εξετάσεων;
Γιατί δεν προχωρούν οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση; Διορισμούς που είχε προετοιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εξασφαλίζοντας τους αντίστοιχους πόρους; Στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα πρέπει να καλυφθούν σημαντικά διδακτικά κενά. Έχει αντιληφθεί το υπουργείο πως το Σεπτέμβριο πρέπει να είναι στη θέση τους 10.000 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Και φυσικά όσοι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι;
Γιατί κάνατε απευθείας αναθέσεις για επικοινωνία και αναρτήσεις στα social media, δεκάδων χιλιάδων ευρώ, χωρίς καμία έρευνα αγοράς; Σε μια περίπτωση μάλιστα, σε εταιρία που ιδρύθηκε πριν 45 μέρες; Αναζητήσατε άλλους επιχειρηματίες του κλάδου που στενάζουν εν μέσω κρίσης, να προσφέρουν ενδεχομένως καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες;
«Ο Τύπος αναφέρει ότι ετοιμάζετε την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για θέματα Παιδείας», κατέληξε ο Νίκος Φίλης. «Ελπίζω ότι δεν είναι ακριβές. Θέλετε να κάνετε άνω-κάτω την εκπαίδευση; Κανένα πολυνομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί στα σοβαρά εν μέσω κρίσης, με αντιπροσωπείες βουλευτών, χωρίς ακρόαση φορέων. Ούτε να το διανοηθείτε!».
Eclass.sch.gr- Υπουργείο Παιδείας: Οδηγίες υλοποίησης προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Eclass: «Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την παιδαγωγική πράξη και σχέση »
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: « Η τηλεκπαίδευση λειτουργεί μόνον συμπληρωματικά»