: Συναντήθηκε νωρίς το μεσημέρι της Τρίτης η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τη – Τι αναφέρθηκε για την .

Υπενθυμίζουμε ότι το νέο πολυνομοσχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί την Τετάρτη το πρωί στο Υπουργικό Συμβούλιο με στόχο να ψηφιστεί μέχρι 20 Ιουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του από τη ΔΟΕ, η θα είναι ένα από τα κριτήρια για την . Θα υπάρξουν 4 κλίμακες:

-μη ικανοποιητικός
-ικανοποιητικός
-πολύ καλός
-εξαιρετικός

Όσοι δεν καταφέρουν να λάβουν υψηλή αξιλόγηση θα πηγαίνουν αυτόματα σε .

Δεν προβλέπεται, σύμφωνα με όσα υποστήριξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στη ΔΟΕ, κάποια «ποινή» για όσους μόνιμα βρίσκονται σε χαμηλές θέσεις στην αξιολόγηση όμως για όσους βρίσκονται ψηλά στην αξιολόγηση θα επιπλέον. Έτσι αυτό θα λειτουργεί ως θετικό πρόσιμο για τη διεκδίκηση θέσεων στελεχων εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 3 άξονες:

Αρχικά, θα υπάρχουν 2 με 3 αξιολογητές

– Ο ένας αξιολογητής θα ειναι ο διευθυντής του σχολείου

– Ο άλλος αξιολογητής θα είναι ο σύμβουλος εκπαίδευσης

-Ο τρίτος θα είναι ο σύμβουλος ειδηκότητας ο οποιός για τους δασκάλους θα είναι ο ίδιος (σύμβουλος εκπαίδευσης) αλλά για τις ειδικότητες του Δημοτικού και των Γυμνασίων και Λυκείων θα είναι διαφορετικός.

Ο σύμβουλος ειδικότητας θα αξιολογεί τη γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών (ανά 4 χρόνια)
Ο διευθυντής θα αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα της ταξης (ανα 4 χρόνια)
και ο σχολικός σύμβουλος μαζι με τον διευθυντή θα αξιολογεί την υπηρεσιακή συνεπέια και επαρκεια (ανα 2 σχόνια)

 

H ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας

Συνάντηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών εν όψει της θέσης σε δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Συνάντηση με τα Διοικητικά Συμβούλια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πραγματοποίησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Αλέξανδρος Κόπτσης.

Αντικείμενο των συναντήσεων, οι οποίες έλαβαν χώρα με πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων με αρμόδιους φορείς και με τα κόμματα, ήταν η ενημέρωση και η συζήτηση σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών ενώσεων:

τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς μας – η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες.
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ως μηχανισμό για την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μας και ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαρκή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,
τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις ρυθμίσεις που αφορούν στο Πολλαπλό Βιβλίο, την αποκέντρωση και ευελιξία της διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, την ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης στο σχολείο, στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μας μέσα από την αξιολόγησή τους η οποία θα συνδέεται άρρηκτα με την επιμόρφωση, στην ίδρυση δομών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς και στις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης.

Η ηγεσία του Υπουργείου απάντησε σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, κατέγραψε σκέψεις τους και δεσμεύθηκε για τη συνέχιση του διαλόγου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025