Βάσεις 2024 – Οι υποψήφιοι που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις περιμένουν την ανακοίνωση των βαθμολογιών στα τέλη Ιουλίου.
Εκτός, όμως, από τις βαθμολογίες θα γίνει γνωστός και ο αριθμός των υποψηφίων που πήραν μέρος στις πανελλήνιες, κάτι που θα δώσει σαφή εικόνα για το πώς θα κινηθούν οι βάσεις.
Ρόλο, πάντως, θα παίξουν τα μαθήματα που φάνηκαν δύσκολα στους μαθητές που διαγωνίστηκαν στις πανελλήνιες.
«Αναφορικά με τη γενική εικόνα των επιδόσεων είναι φανερό ότι η δυσκολία των Μαθηματικών θα επηρεάσει οπωσδήποτε το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικών Σπουδών) και το 4ο (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός και αναλυτής.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι οι επιδόσεις στα Μαθηματικά σε συνδυασμό με εκείνες στη Φυσική «θα επηρεάσουν πτωτικά τις βάσεις στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, στα υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών Πολυτεχνείων». Παράλληλα, όπως εκτίμησε, οι επιδόσεις στο μάθημα της Φυσικής «θα επηρεάσουν τις βάσεις στα υψηλόβαθμα τμήματα του 3ο επιστημονικού πεδίου των Σπουδών Υγείας, με εμφανές αποτύπωμα στις Ιατρικές Σχολές».
Όσον αφορά στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, ο κ. Χατζητέγας εκτίμησε ότι η χαμηλότερη μέση επίδοση θα παρατηρηθεί για μία ακόμα χρονιά στο μάθημα της Ιστορίας, καθώς «τα φετινά θέματα κρίθηκαν από τους υποψηφίους αρκετά απαιτητικά στο συγκεκριμένο μάθημα».
Οι «άγνωστοι Χ»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να έχει το εάν θα συνεχιστεί η μετακίνηση υποψηφίων από το 2ο προς το 4ο επιστημονικό πεδίο, κάτι που παρατηρείται έντονα τις περασμένες χρονιές. «Το μεγαλύτερο Επιστημονικό Πεδίο των Θετικών Σπουδών με 247 τμήματα, πάνω δηλαδή από τα μισά του συνόλου των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει πια τους λιγότερους υποψηφίους», συμπλήρωσε o κ. Χατζητέγας.
Προς τα τέλη Ιουνίου οι βαθμολογίες
Πάντως, οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Ιουνίου και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, που θα πρέπει να ολοκληρωθεί τις πρώτες 15 μέρες του Ιουλίου, ώστε μέχρι το τέλος Ιουλίου να έχουν ανακοινωθεί οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.