Τα σχολεία «υιοθετούν» χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα – Μέτρα για την τόνωση του Έβρου, που δοκιμάστηκε σκληρά από τη φωτιά του καλοκαιριού αλλά και για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχεδιάζονται από τα υπουργεία Παιδείας και Τουρισμού.
Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται το ενδεχόμενο να καθιερωθεί στα πρότυπα του travel pass, το νέο school pass, που θα φέρνει στον Έβρο μαθητές και μαθήτριες μέσα από επιδοτούμενες σχολικές εκδρομές είτε οδικώς από τη Βόρειο Ελλάδα είτε αεροπορικώς από την υπόλοιπη ηπειρωτική και νησιωτική χώρα. Ταυτόχρονα αποφασίστηκε από το υπουργείο Παιδείας, η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τα σχολεία “υιοθετούν” χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας», το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή εντός του τρέχοντος έτους 2023-2024 στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κοριοί – Συναγερμός στην Ελλάδα: Εξαπλώνονται στα ξενοδοχεία της Αττικής – Τα συμπτώματα από τσίμπημα
Η καθιέρωση του school pass για τον Έβρο, είναι μια ιδέα η οποία αναπτύχτηκε από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, Γιάννη Ζαμπούκη, και το πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, Βασίλη Κασαπίδη, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη με θέμα την καθιέρωση επιδοτούμενων σχολικών εκδρομών στον Έβρο. Στη συνάντηση συζητήθηκε η δυνατότητα να καθιερωθεί αντίστοιχα με το travel pass, το νέο school pass ,που θα φέρνει στον Έβρο μαθητές και μαθήτριες μέσα από επιδοτούμενες σχολικές εκδρομές είτε οδικώς από τη Βόρειο Ελλάδα είτε αεροπορικώς από την υπόλοιπη ηπειρωτική και νησιωτική χώρα. Ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης τόνισε ότι “οφείλουμε να μετατρέψουμε τη δοκιμασία με τις πυρκαγιές σε μια νέα δυνατότητα και ευκαιρία για την τουριστική προώθηση και ανάπτυξη της περιοχής μας και ολόκληρου του Έβρου καθώς μέσα από τις επιδοτούμενες σχολικές εκδρομές τα υπόλοιπα Ελληνόπουλα θα έχουν τη ευκαιρία να γνωρίσουν τις ομορφιές της ευρύτερης περιοχής μας και να συνεχιστεί η υψηλή επισκεψιμότητα των σχολείων σε μία περίοδο που υπάρχει τουριστική ύφεση, όπως είναι ο χειμώνας και η άνοιξη.” Παράλληλα συζητήθηκε να δοθεί στις εκδρομές αυτές εκπαιδευτικός χαρακτήρας με στόχο οι χιλιάδες μαθητές που θα ταξιδέψουν και θα γνωρίσουν την περιοχή του Έβρου να έρθουν σε άμεση επαφή με το φυσικό τοπίο, τους ημιορεινούς όγκους της Κίρκης, του Άβαντα, την Τραϊανούπολη και το δάσος της Δαδιάς και να προχωρήσουν ανά σχολείο σε δράσεις δενδροφύτευσης κατόπιν υποδείξεως του Δασαρχείου και σε στενή συνεργασία με τους κατά τόπους δήμους. Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε ότι σχεδιάζεται η σύνδεση του «Έβρος Pass» με τις σχολικές εκδρομές ώστε να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα στηρίζοντας παράλληλα τις περιοχές.
Τα σχολεία “υιοθετούν” χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας
Με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με την πρόληψη πλημμυρών και δασικών πυρκαγιών, αλλά και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, στις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και την κλιματική αλλαγή, το Υπουργείο Παιδείας, προχωρά στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τα σχολεία “υιοθετούν” χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας». Έτσι, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τόπο, να μάθουν τις ανάγκες του, τις παρεμβάσεις βελτίωσης που χρειάζεται ώστε να τον προστατεύσουν και με τον τρόπο αυτό θα συνεισφέρουν στην ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε ότι: «Η περιβαλλοντική παιδεία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την διάσωση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι’ αυτό και επενδύουμε στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών. Γιατί μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν μια θετική στάση ζωής απέναντι στο περιβάλλον. Δυστυχώς, πρόσφατα, τόσο με τις δασικές πυρκαγιές, όσο και με τις πλημμύρες, γίναμε μάρτυρες φυσικών καταστροφών με τραγικές επιπτώσεις για το φυσικό περιβάλλον και την κοινωνία μας. Είναι λοιπόν, επιτακτική ανάγκη περισσότερο από ποτέ, να είμαστε ευαισθητοποιημένοι απέναντι στο περιβάλλον και να μαθαίνουμε στα παιδιά μας πώς να το προστατεύουν. Να φροντίσουμε ώστε να κατανοήσουν την αξία της πρόληψης από φυσικές καταστροφές και το κόστος της κλιματικής αλλαγής. Γιατί όσο καλλιεργούμε την περιβαλλοντική συνείδηση στα παιδιά μας, τόσο θα βελτιώσουμε τις συνθήκες ζωής όλων μας».