Μετά τις εξαγγελίες για αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης στο δημοτικό σχολείο, το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται και σε κατάργηση της εικοσάβαθμης κλίμακας 1-20 στις τάξεις του λυκείου.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας Παυσανίας Παπαγεωργίου ανέφερε ότι «είναι αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος βαθμολόγησης» και εξήγησε: «Ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης που ισχύει στην Ελλάδα δεν ακολουθείται στις υπόλοιπες χώρες, ως επί το πλείστον. Αντιθέτως εφαρμόζεται το A,B,C, βαθμοί από το 1 έως το 5 , αλλά με πολύ μικρότερα διαστήματα στη βαθμολόγηση. Για να μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, είναι αναγκαίο να προσαρμόσουμε και τον τρόπο βαθμολόγησης μέσα στο σχολείο. Με λιγότερα μαθήματα, με ένα Νέο Λύκειο που βοηθάει στη γνώση και στη δημιουργία ενός σωστού ανθρώπου δεν χρειαζόμαστε πλέον αυτό το πολύ συγκεκριμένο σύστημα βαθμολόγησης των μαθητών από 1-20».
Αλλαγές στο λύκειο
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται απανωτές συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι αλλαγές που έχουν εξαγγελθεί. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι διαφοροποιήσεις που σχεδιάζονται για το Νέο Λύκειο έχουν ως εξής:
Στη Β’ λυκείου εισάγονται τις επόμενες σχολικές χρονιές δύο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών (μάθημα διαθεματικής προσέγγισης μέσω της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας) και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή), ενώ στην Γ’ λυκείου σε εκκρεμότητα παραμένει το εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία), συν δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του απολυτηρίου.
Αξιολόγηση στο Δημοτικό
Με βάση τις έως τώρα εξαγγελίες, για τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης Δημοτικού προβλέπεται μόνο προφορική περιγραφική αξιολόγηση. Ο δάσκαλος της τάξης με τη λήξη κάθε τριμήνου θα ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους. Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία και οι στήλες για τις τάξεις αυτές στο εν λόγω βιβλίο παραμένουν κενές. Στο τέλος του διδακτικού έτους συμπληρώνονται με την ένδειξη «Προάγεται» ή «Επαναλαμβάνει την τάξη».
Στις Γ΄ και Δ΄ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα βαθμολογίας ως ακολούθως: Άριστα (Α), Πολύ καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν καλά (Δ). Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή με τα κεφαλαία γράμματα Α, Β, Γ και Δ. Η διαδικασία αυτή τηρείται και στους ελέγχους προόδου των μαθητών. Κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων, στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου αναγράφεται μόνο η λέξη «Προάγεται».
Στις δύο τελευταίες τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως: Άριστα (9-10), Πολύ καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν καλά (έως 5), σύμφωνα με το athina984.gr.
Αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια: Αριστεία στους άριστους και έπαινος στους «αλληλέγγυους» μαθητές