Σχολεία – Τι αλλάζει στις εκδρομές – Με πυκνή ατζέντα προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ χθες, 17 Σεπτεμβρίου 2024. Παρέστησαν, επίσης, η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Ιωάννης Κατσαρός.
Ο κ.Πιερρακάκης προανήγγειλε το νέο νομικό πλαίσιο για τις μαθητικές εκδρομές όπως και της σύστασης Υπηρεσίας Νομικής Προστασίας Εκπαιδευτικών.
Στην τρίωρη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, τέθηκαν από την ΟΛΜΕ τα θέματα στέγασης των εκπαιδευτικών, το μισθολογικό καθεστώς, οι μονιμοποιήσεις αλλά και η παύση της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης. Από την πλευρά του, ο υπουργός εμφανίστηκε ανοιχτός στο διάλογο ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αποκατάσταση των σχολικών κτιρίων. Κεντρική επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου αλλά και της κυβέρνησης, παραμένει το θέμα των αξιολογήσεων των εκπαιδευτικών.
Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) τόνισε, καταρχάς, ότι φέτος εστιάζει τις προσπάθειες του στο σχολείο και δήλωσε αισιόδοξος για το νέο κανονισμό λειτουργίας όσο και τα 11 σημεία-αλλαγές.
Δήλωσε ότι πολύ σύντομα θα έρθει το νέο νομικό πλαίσιο για τις μαθητικές εκδρομές, όπου θα ορίζονται συγκεκριμένα οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μαθητών αλλά και το πλαίσιο ευθύνης γονέων και εκπαιδευτικών. Επιπλέον, ανακοίνωσε τη σύσταση της Υπηρεσίας Νομικής Προστασίας Εκπαιδευτικών, η οποία αφενός θα παρέχει νομική υποστήριξη στα στελέχη εκπαίδευσης, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές Σχολείων, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης αλλά και ξεχωριστά, στον κάθε εκπαιδευτικό αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την άσκηση των εκπαιδευτικών του καθηκόντων. Είπε, επίσης, ότι δρομολογούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες για το νέο Ανοικτό Σχολείο. Έδωσε έμφαση στο πρόγραμμα για τα σχολικά κτίρια και δεσμεύτηκε για την υλοποίηση προγράμματος 500.000.000 για την επόμενη πενταετία.
Σύμφωνα με τον κ.Πιερρακάκη, βρίσκεται ήδη υπό μελέτη από τη Νομική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, η απόφαση του ΣτΕ, στην οποία κρίθηκε ως αντισυνταγματική η διάταξη του νόμου “Γαβρόγλου” σχετικά με τον μη υπολογισμό της προϋπηρεσίας για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία. Ταυτόχρονα, συζητείται η εξομοίωση των εργασιακών δικαιωμάτων μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.
Από τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ δεν έλειψαν, ωστόσο, τα παράπονα. Ανέδειξαν την ανάγκη για διεξαγωγή διαλόγου με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε πιο οργανωμένη, συστηματική και συχνή βάση ώστε να υπάρχει σταθερός δίαυλος επικοινωνίας.
Κεντρικό ζήτημα από πλευράς Ομοσπονδίας, είναι εκείνο των συνθηκών διαβίωσης και η στέγαση των εκπαιδευτικών, δεδομένης της αναντιστοιχίας μεταξύ μισθών και ενοικίων ενώ παράλληλα, ζητούν την παρέμβαση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο υπουργός, παραδέχθηκε ότι υφίσταται πρόβλημα και σημείωσε πως εκτιμά ότι η αλλαγή της αναλογίας του ποσοστού των αναπληρωτών στο συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών θα επιδράσει θετικά στο πεδίο αυτό. Τόνισε πως είναι σημαντικό να παρέμβουν οι δήμοι για τους οποίους δήλωσε πως υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα ανταπόκρισης και υποστήριξε πως είναι ανάγκη να διαμορφωθούν δημόσιες πολιτικές για το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.
Οι συνδικαλιστές έθεσαν, επίσης τα ζητήματα της αύξησης των μισθών καθώς και την εξασφάλιση επιδόματος βιβλιοθήκης αλλά και του επιδόματος παραμεθορίου, όπως και τη διαπραγμάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Ωστόσο, σχετικά με τη θεσμοθέτηση Συλλογικής Σύμβασης για τους εκπαιδευτικούς, ο Κυριάκος Πιερρακάκης παρέπεμψε τους συνδικαλιστές στο υπουργείο Οικονομικών.
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στις συγχωνεύσεις τμημάτων και διεκδικούν την εφαρμογή πολιτικών μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Ο κ.Πιερρακάκης αποδέχθηκε ότι υπάρχει σημαντική απόκλιση ως προς τη θεώρηση που υιοθετεί η Ομοσπονδία και επικαλέστηκε στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τη σχέση του αριθμού εκπαιδευτικών-μαθητών, τονίζοντας ότι η προτεραιότητα είναι η κάλυψη των κενών. Δήλωσε ότι δεν έγιναν αποδεκτές παρεμβάσεις πολιτικού χαρακτήρα. Παράλληλα, ζήτησε να καταθέσει η Ομοσπονδία στοιχεία σε σχέση με αλλαγές που κρίνει ως αναγκαίες με βάση την εικόνα που έχει από τις ΕΛΜΕ της χώρας.
Κατά τη συζήτηση, ζητήθηκε η εφαρμογή της αυτοδίκαιης μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021 ενώ, σχετικά με τη β΄φάση αναπληρωτών, τέθηκε το ερώτημα της χρονικής περιόδου υλοποίησης της καθώς και του συσχετιζόμενου αριθμού πιστώσεων αλλά και κενών. Ο Γενικός Γραμματέας, κ.Κατσαρός, δήλωσε πως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η διαδικασία υπολογισμού των κενών και ότι η β φάση αναπληρωτών εκτιμάται με τα εως τώρα δεδομένα, ότι θα γίνει αρχές Οκτωβρίου.
Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο που διέπει τις κινητοποιήσεις τους, οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν την παύση της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης αλλά ο υπουργός παρέπεμψε στην τήρηση των νόμων. Στις αντιδράσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης, ο κ.Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη πολιτική είναι πυρηνική και δήλωσε πως αναμένει προτάσεις της Ομοσπονδίας στο πεδίο αυτό.
Στο αίτημα για επικαιροποίηση του πλαισίου λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, ο κ.Πιερρακάκης δήλωσε πως θα παρουσιαστεί πρόταση για το πλαίσιο λειτουργίας τους και υπηρεσιακών μεταβολών. Επιπρόσθετα, οι συνδικαλιστές επεσήμαναν την ανάγκη για την επαναφορά των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής Παιδείας με τον υπουργό να απαντά πως το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα θα διαμορφωθεί σε συγχρονία με τα νέα βιβλία.
Τέλος, η ΟΛΜΕ εξέφρασε προβληματισμούς σχετικά με το Ψηφιακό Φροντιστήριο και τη διαδικασία προσλήψεων σε αυτό. Ο κ.Πιερρακάκης ανακοίνωσε ότι θα βγει νέα πρόσκληση.
Πρώτο Θέμα