ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Αθήνα 5-6-2016
ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Ο «ΚΟΦΤΗΣ» ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Σε συνέντευξή του στην Αυγή (5/6/2016) ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι «στην ελληνική οικογένεια δεν υπάρχει κουλτούρα Ολοήμερου σχολείου. Μόνο το 10% των μαθητών και μαθητριών πηγαίνει στο Ολοήμερο και αυτοί όχι ολόκληρη τη χρονιά».
Οι αναφορές αυτές, ειδικά χωρίς τα επιμέρους στοιχεία, έχουν σκοπό μόνο να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη και να θολώσουν το τοπίο, ώστε το Υπουργείο να αποφύγει τις μεγάλες αντιδράσεις για τα μέτρα που θέλει να εφαρμόσει στα σχολεία. Το άγχος, η στενοχώρια και η ματαίωση των γονιών, που στα χρόνια της κρίσης βιώνουν, εκτός από τα υπόλοιπα και τον αποκλεισμό των παιδιών τους από την εκπαίδευση, δεν εξαλείφεται με τέτοιες αναφορές. Το άγχος του συναδέλφου που θα μετακινηθεί προς άγνωστη κατεύθυνση ή του αναπληρωτή που θα απολυθεί δεν εξαλείφεται με τέτοιες αναφορές (η μη πρόσληψη εκπαιδευτικών που τόσα χρόνια ήταν αναπληρωτές ισοδυναμεί με απόλυση).
Στη συνέχεια παραθέτουμε τα στοιχεία για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο για να γίνει κατανοητή η δομή του και η λειτουργία του:
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, όπως και το Ολοήμερο Δημοτικό, έχει κουλτούρα Ολοήμερου και έχει ειδικά μελετημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: «Ο θεσμός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εντάχθηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το νόμο 2525/1997 (ΦΕΚ 188/1997,τ.Α΄), με σκοπό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας σε όλα τα νήπια ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Τα Προγράμματα Σπουδών του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου παρέχουν ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό Σχολείο και ενισχύουν το ρόλο της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Η φοίτηση στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι υποχρεωτική για τα παιδιά που θα εγγραφούν. Το πρόγραμμα του Ολοήμερου είναι ολικό-ενιαίο, δεν μπορεί να διασπαστεί και εκτείνεται καθόλη τη διάρκεια της παραμονής των παιδιών σε αυτό. Οι θέσεις των Νηπιαγωγών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο. Οι Νηπιαγωγοί του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου συντάσσουν από κοινού τον Προγραμματισμό των δραστηριοτήτων, καθορίζουν το είδος τους, τον τρόπο υλοποίησης και προσέγγισης και φροντίζουν να υπάρχει συνοχή και συνέχεια των πρωινών – απογευματινών δραστηριοτήτων. Υπάρχει λοιπόν ενιαία γραμμή δράσης των Νηπιαγωγών και συνέχεια και συνάφεια του Προγράμματος» (Αρ. Πρωτ. Φ.32/1106/142065/11-09-2015/ΥΠΟΠΑΙΘ). Συνεπώς το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο έχει εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Όμως ο Υπουργός με την πρόσφατη εγκύκλιό του θέλει να δώσει νέο προφίλ στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και να το μετατρέψει σε αυτό που ισχυρίζεται ότι είναι το Ολοήμερο Δημοτικό, για το οποίο είπε ότι «…πρόκειται περισσότερο για φύλαξη και στην καλύτερη περίπτωση για δημιουργική απασχόληση».
Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο φοιτά το 40% περίπου των παιδιών που φοιτούν στα Νηπιαγωγεία της χώρας! Από τα 141.201 παιδιά που φοιτούν στα Νηπιαγωγεία το 2015-16 τα 55.318 φοιτούν σε ολοήμερα τμήματα!
Μετά το «κόφτη» που θέσπισε πριν λίγες μέρες το Υπουργείο δε θα ξαναδούμε αυτό το ποσοστό ποτέ! Γιατί δε θα γράφονται όλα τα παιδιά που επιθυμούν οι γονείς τους να φοιτήσουν, αλλά όσα έχει αποφασίσει ο Υπουργός.
Στην αρχή αποφάσισε να είναι τα παιδιά που οι γονείς τους είναι εργαζόμενοι και οι δυο, οι άνεργοι και συγκεκριμένες κατηγορίες ευπαθών ομάδων. Μετά άρχισαν οι διευκρινήσεις: ο συνδυασμός εργαζόμενου-άνεργου, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες κλπ. Αυτά ισχύουν ως τώρα -για τις επόμενες μέρες κανένας δεν γνωρίζει τι θα προστεθεί ή θα αφαιρεθεί! Όμως το Υπουργείο θα έπρεπε να γνωρίζει ότι στις ευπαθείς ομάδες περιλαμβάνονται εκτός από άλλες κατηγορίες οι οποίες δεν αναφέρονται και όλα τα «άτομα τα ευρισκόμενα σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούμενα από φτώχεια», κατάσταση στην οποία βρίσκεται το μεγαλύτερο ποσοστό των οικογενειών της ελληνικής κοινωνίας.
Μετά την κινητικότητα των υπαλλήλων στο Δημόσιο αρχίζει και η κινητικότητα των νηπίων!Μέσα στο χάος και τη σύγχυση που επικρατεί με τις εγγραφές, υπάρχουν και οι δικαιολογημένες αντιδράσεις των γονιών που είναι έξαλλοι επειδή τα παιδιά τους αποκλείονται από το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και θα μετακινηθούν αναγκαστικά σε κλασικό τμήμα! Ήδη άρχισαν οι πρώτες εντολές από τις Διευθύνσεις!
Συγκεκριμένα στα Νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής στάλθηκε το παρακάτω e-mail από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στο οποίο αναφέρεται ότι «…Σε συνέχεια των τηλεφωνημάτων που δεχόμαστε σχετικά με τις εγγραφές στα νηπιαγωγεία της περιοχής ευθύνης μας, παρακαλούμε για την προσεκτική ανάγνωση της εγκυκλίου με αρ. πρωτ. 87776/Δ1/30.5.2016… Επιπρόσθετα, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
…Γ) Τέλος, ενημερώνετε τους γονείς ότι υπάρχει πιθανότητα μετακίνησης των παιδιών τους σε όμορη σχολική μονάδα, καθώς δεν μπορεί να προβλεφθεί η λειτουργία κλασσικών ή ολοήμερων τμημάτων πριν τη συγκέντρωση των αιτήσεων εγγραφής. Οι γονείς πρέπει να ενημερωθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα από τη σχολική μονάδα για τη λειτουργία των τμημάτων και την πορεία του αιτήματός τους…»
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι
Παραθέτουμε τις οδηγίες σύμφωνα με την απόφαση της ΔΟΕ με αρ. πρωτ.658 -31/5/2016.
· Ενημερώνουμε τους γονείς για την κατάσταση, για τον αποκλεισμό των παιδιών από την εγγραφή στο Ολοήμερο που επιφέρει η εγκύκλιος, για την οποία αποκλειστική ευθύνη φέρει το Υπουργείο και οι προϊστάμενες υπηρεσίες.
· Μοιράζουμε το γράμμα της ΔΟΕ προς τους γονείς
· Οι γονείς καταθέτουν αιτήσεις ανεξάρτητα αν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις που προβλέπει η Υ.Α. αλλά και η νέα εγκύκλιος. Η παραλαβή δηλώσεων από όλους τους ενδιαφερόμενους, δε βάζει σε πειθαρχικό κίνδυνο τους εκπαιδευτικούς που διενεργούν τις εγγραφές. Δεν αποτελεί παραβίαση της υπουργικής απόφασης και της εγκυκλίου.Τα στοιχεία θα συγκεντρωθούν ανά σχολική μονάδα από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και θα προωθηθούν προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Σύντομα θα υπάρχει ενημέρωση για τις επόμενες ενέργειες.
Απαιτούμε:
· Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου των εγγραφών που αποκλείει παιδιά από το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
· Άμεση νομοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη σταδιακή εφαρμογή της (κτίρια-διορισμοί)
· Απόσυρση του άρθρου 35Α που αλλάζει την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων.
Συμμετέχουμε στην Απεργία στις 8 Ιούνη