ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Οι αλλαγές στο Νέο Λύκειο και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Κύριε Υπουργέ,

ενώ περιμένουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο, ανακοινώνεται το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα μ’ αυτό, η εκπαίδευση θα υποστεί από το Σεπτέμβρη ακόμα ένα πλήγμα, αφού ολόκληροι κλάδοι μαθημάτων υποβαθμίζονται ή εξαφανίζονται τελείως, όπως είναι η Πληροφορική από το Επαγγελματικό Λύκειο, η Μουσική και η Αισθητική Αγωγή από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, η Τεχνολογία από το Γυμνάσιο.

Οι αλλαγές αυτές είναι ενδεικτικές των προθέσεων της κυβέρνησης για τη δημιουργία μιας αποστεωμένης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα βασίζεται στην παροχή γενικών γνώσεων και όχι στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην καλλιέργεια της προσωπικότητας των μαθητών. Οι μαθητές του λυκείου θα αναγκάζονται να δώσουν τέσσερις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών, προκειμένου να προαχθούν από τη μια τάξη στην άλλη και για να περάσουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που κάθε άλλο παρά απαγκίστρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι από τις εξετάσεις, που είναι βασικό ζητούμενο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Επίσης, οι απόφοιτοι Γυμνασίου, που ενδιαφέρονται για τις καταργηθείσες ειδικότητες του ΕΠΑΛ, οδηγούνται στα ΙΕΚ και ταυτόχρονα, έξω από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόωρα, παρόλο που η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας είναι υποχρεωτική. Τα ΙΕΚ είναι ινστιτούτα κατάρτισης, ευέλικτα και πολύ χρήσιμα για ενήλικες και όχι για ανήλικους, που θα στερηθούν πολύ νωρίς το σχολικό περιβάλλον αλλά και βασικές αρχές παιδείας, με ορατό τον κίνδυνο να καταλήξουν υποβαθμισμένο εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα και ελάχιστα αμειβόμενο.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση των απαιτήσεων της τρόικας για απολύσεις στο δημόσιο και διάλεξε το πιο ευαίσθητο και νευραλγικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, την Παιδεία, για να τις εφαρμόσει. Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα είναι μια ακόμα προσπάθεια για την παραγωγή υπεράριθμων εκπαιδευτικών, που θα οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα και τελικά στην απόλυση.

Εκ των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ:

1. Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προτίθεστε να καταργήσετε εκ νέου οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και να οδηγήσετε κι άλλους εκπαιδευτικούς στη διαθεσιμότητα;

  1. 2. Με ποιον τρόπο προτίθεστε να διορθώσετε την ώθηση εκτός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ορισμένων αποφοίτων του Γυμνασίου, που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου