Το θέμα των αλλαγών στη λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω της κατάργησης του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, αναδεικνύουν 35 βουλευτές της Ν.Δ. σε κοινοβουλευτική τους ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη. «Μετά την κατάργηση των πρότυπων σχολείων, την υποβάθμιση των πειραματικών, του ψηφιακού σχολείου και τώρα του ολοήμερου σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο “ενιαίου τύπου”, που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του “εξισωτισμού προς τα κάτω”, εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων», αναφέρουν οι βουλευτές και ερωτούν τον κ. Φίλη πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη), καθώς και ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και άλλων πόρων που το υπουργείο προσδοκά με τα σχεδιαζόμενα μέτρα.
Την ίδια στιγμή, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση στο υπουργείο την προσεχή Παρασκευή, στη 1 μ.μ., κηρύσσοντας τρίωρη στάση εργασίας (από τις 11.30 π.μ.). Η ΔΟΕ ζητεί την απόσυρση της υπουργικής απόφασης για τις αλλαγές στα ολοήμερα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία (για να δημιουργηθεί ένα τμήμα, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 14 παιδιά, αντί 7, όπως ίσχυε έως τώρα). Επίσης, η ΔΟΕ ζητεί την άμεση πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών. «Φυσικά, οι πολυθρύλητοι 20.000 διορισμοί του κ. Φίλη ήταν απάτη. Ούτε καν οι υπεσχημένες οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων έχουν, μέχρι σήμερα, δοθεί. Η επόμενη μαύρη σελίδα περιλαμβάνει τη δραστική μείωση των προσλήψεων ακόμη και αναπληρωτών εκπαιδευτικών», λέει η ΔΟΕ.
Δωρεάν συγγράμματα θα χορηγούνται σε φοιτητές που παρακολουθούν πρόγραμμα σπουδών για τη λήψη δεύτερου πτυχίου. Αυτό προβλέπει διάταξη του υπουργείου Παιδείας στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο για την έρευνα. Με τη νομοθεσία που ίσχυε, από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 δεν χορηγούνταν δωρεάν έντυπα διδακτικά συγγράμματα στην εν λόγω κατηγορία φοιτητών.