Πρόσφατα είδαμε να κυκλοφορούν στο διαδίκτυο προτάσεις παρατάξεων για τη διδασκαλία των μαθημάτων στο δημοτικό σχολείο.
Συγκεκριμένα η Α.Σ.Ε ( ΠΑΜΕ) στην πρότασή της για τις ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διεκδικεί «Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής σε Ε’ και ΣΤ τάξη, του μαθήματος ΤΠΕ σε δίωρη βάση σε Γ’ και ΣΤ’, καθώς και την επαναφορά των ωρών που περικόπηκαν από τα μαθήματα Μουσικής, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών και Ευέλικτης Ζώνης.» ενώ η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με την πρότασή της για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ( γιατί άραγε μόνο για τη Φυσική Αγωγή 😉 διεκδικεί «Διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής τέσσερις ώρες (4) την εβδομάδα για τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και δύο ώρες (2) για την Ε΄, ΣΤ΄»
Για να γίνει ένας σοβαρός διάλογος πάνω στο θέμα θα έπρεπε οι προτάσεις να είναι πιο ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες.
Τόσο σοβαρά θέματα δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά ( για ένα μόνο διδακτικό αντικείμενο) και με προχειρότητα ( καμιά συγκεκριμένη αναφορά για το πώς θα εφαρμοστούν) που τελικά μπορεί να οδηγήσουν σε αντιδικίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της Π.Ε. Και στις δύο προτάσεις δεν γίνεται καμιά αναφορά για το που θα βρεθούν όλες αυτές οι διδακτικές ώρες μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να εφαρμοστούν όλα αυτά παρά μόνο εάν :
• Επεκταθεί ο χρόνος λειτουργίας του σχολείου ( π.χ. μέχρι τις 14.00 το πρωινό πρόγραμμα).
• Μειωθούν οι διδακτικές ώρες από κάποια άλλα μαθήματα ( από ποια;)
• Καταργηθούν κάποια μαθήματα ( ποια;)
Ερωτήματα προκαλεί επίσης το ότι στις προτάσεις δεν υπάρχει καμιά αναφορά – διεκδίκηση για την υποχρεωτική διδασκαλία των μαθημάτων αυτών στο ολοήμερο σχολείο, κάτι που θα έλυνε πολλά παιδαγωγικά αλλά και εργασιακά προβλήματα.
Τι από τα παραπάνω λοιπόν προτείνουν αυτές οι παρατάξεις ;
Τα «Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών». σε επόμενη ανακοίνωσή τους, θα καταθέσουν τη δική τους πρόταση ελπίζοντας να ξεκινήσει ένας εποικοδομητικός διάλογος πάνω στο θέμα.