Σύμφωνα με νέα έρευνα, η χρήση των παραδοσιακών στυλό και του μολυβιού είναι προτιμότερη από τη δακτυλογράφηση σε υπολογιστή για την εγκεφαλική ευεξία!

Πιο συγκεκριμένα, τα ευρήματα μιας νέας έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στο έντυπο «Psychological Science», έδειξαν ότι η χειρόγραφη «αποθήκευση» πληροφοριών μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται καλύτερη για την απομνημόνευση εννοιολογικών πληροφοριών, συγκριτικά με τη μέθοδο «δεξί κλικ, αποθήκευση ως» στον υπολογιστή.

«Τα νέα μας ευρήματα δείχνουν ότι ακόμα κι αν οι φορητοί υπολογιστές χρησιμοποιούνται για ακαδημαϊκούς σκοπούς μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις επιδόσεις», τονίζει ο επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας και επιστήμονας ψυχολόγος Παμ Μούλερ του Πανεπιστημίου Πρίνστον.

Μάλιστα, ο Παμ Μούλερ ύστερα από προσωπική της εμπειρία ως πτυχιούχος βοηθός διδασκαλίας αποφάσισε να κάνει στροφή από το λάπτοπ σε μολύβι και στυλό και στη συνέχεια να διερευνήσει το θέμα.

«Ένιωσα σα να συγκράτησα πολύ περισσότερα από τη διάλεξη εκείνη τη μέρα», αναφέρει ο Μούλερ ο οποίος δούλευε δίπλα στον ερευνητή ψυχολογίας Ντάνιελ Όπενχαιμερ εκείνη την περίοδο.

«Ο Ντάνι είπε ότι βίωσε μια παρόμοια εμπειρία σε μία συνάθροιση του τμήματος: κρατούσε σημειώσεις στο λάπτοπ, μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποίησε πως δεν είχε ιδέα για το τι έλεγε ο ομιλητής».

Έτσι, οι δύο επιστήμονες πραγματοποίησαν μια σειρά μελετών: Στην πρώτη έρευνα, 65 φοιτητές παρακολούθησαν μία από τις πέντε ομιλίες TED με ενδιαφέρον θέμα χωρίς να έχουν γνώσεις επί του θέματος. Οι μαθητές παρακολούθησαν τις ομιλίες σε μικρές ομάδες και τους δόθηκαν λάπτοπ χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο ή notebooks και τους ζητήθηκε να χρησιμοποιήσουν τη συνήθη στρατηγική τους για σημειώσεις.Οι φοιτητές στη συνέχεια ολοκλήρωσαν τρεις εργασίες, μία από αυτές είχε να κάνει με τη μνήμη. Μετά από 30 λεπτά έπρεπε να απαντήσουν πραγματολογικές ερωτήσεις καθώς και εννοιολογικές βασισμένες στη διάλεξη που είχαν παρακολουθήσει.

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι ενώ και οι δύο κατηγορίες μαθητών που κρατούσαν σημειώσεις με λάπτοπ ή με στυλό απέδωσαν εξίσου καλά στις ερωτήσεις πραγματολογικής φύσεως, οι σπουδαστές με σημειώσεις στο λάπτοπ απέδωσαν χειρότερα σε μεγάλο βαθμό στις εννοιολογικές.

Οι σημειώσεις από τους χρήστες φορητών υπολογιστών περιείχαν περισσότερες λέξεις και αυτολεξεί κάλυψη της διάλεξης σε σύγκριση με τις χειρόγραφες σημειώσεις. Ακόμα κι όταν απαγόρευσαν ρητά στους σπουδαστές να αποφύγουν την αυτολεξεί καταγραφή σημειώσεων, οι ερευνητές είδαν παρόμοια αποτελέσματα γεγονός που υποδηλώνει ότι κατά την πληκτρολόγηση είναι δύσκολο να αποφευχθεί.

«Σε τελική ανάλυση το μήνυμα της μελέτης είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι περισσότερο ενήμεροι ως προς τον τρόπο που κρατούν σημειώσεις τόσο από την άποψη του μέσου όσο και της στρατηγικής», λέει ο Μούλερ.

ATHENSVOICE.GR