Επιτροπή Εξορθολογισμού διδακτέας ύλης στο Δημοτικό
Με αφορμή τη συγκρότηση της Επιτροπής για την αξιολόγηση των αιτήσεων των εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις θέσεις της για το Δημοτικό σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου (ΦΕΚ 1324/Β/11-5-2016), το μάθημα διδάσκεται μόνο μία (1) ώρα σε κάθε τάξη με ότι αυτό συνεπάγεται στην παρεχόμενη ποιότητα της διδασκαλίας.
Επιπλέον, δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης, να διδάσκουν το μάθημα στα 4θέσια και 5θέσια Σχολεία. Τονίζεται ότι η Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής (ΠΕ19/ΠΕ20) για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού.
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση της Επιτροπής για να αναπτύξει τα επιχειρήματά της και να καταθέσει τις τεκμηριωμένες προτάσεις της. Πάγια αιτήματα της Ένωσης αποτελούν:
- Η αύξηση των ωρών του μαθήματος Τ.Π.Ε. από μονόωρο σε δίωρο στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού σχολείου (από Γ έως και ΣΤ τάξη).
- Η διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά και μόνο από καθηγητές Πληροφορικής.
- Η μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης.
- Η αναβάθμιση του Εργαστηριακού Εξοπλισμού των σχολικών μονάδων.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.