Δεν θα ισχύσουν από του χρόνου, όποιες από τις προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου εφαρμοστούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Αντώνη Λιάκο.
Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων της Επιτροπής προς δημοσιογράφους, ο κ. Λιάκος ανέλυσε το τρίπτυχο της πρότασης, το οποίο συνίσταται στην αναμόρφωση του λυκείου, την εισαγωγή συντελεστή βαρύτητας όσον αφορά στις προτεραιότητες για την επιλογή σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την κινητικότητα μεταξύ πανεπιστημίων.
Αναλυτικότερα, για το “αναμορφωμένο λύκειο”, ο κ. Λιάκος ανέφερε ότι προβλέπει ένα πρόγραμμα που θα καθορίζεται από κάθε μαθητή με βάση την κλίση του, κάτι που, όπως είπε, θα επιτρέπει πολλές δυνατότητες επιλογών μαθημάτων. Κομβικό σημείο θα είναι οι αξιόπιστες ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις πανελλαδικές. Με τις εξετάσεις αυτές, οι μαθητές θα μπορούν να κάνουν αιτήσεις και σε πανεπιστήμια εξωτερικού. Με τον τρόπο αυτό εξετάσεων και αξιολόγησης, τα πανεπιστήμια θα έχουν λογο να συγκροτούν τα κριτήρια τους για τους υποψήφιους. “Ο μαθητής έτσι θα γλιτώνει δυο χρόνια λυκείου που τώρα καταστρέφονται”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος. Ωστόσο, το πώς θα εξασφαλίζεται η αξιοπιστία και το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων πανελλαδικής εμβέλειας, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. “Αυτή η πρόταση αποτελεί στρατηγικό σχεδιασμό. Σε δεύτερη φάση θα δούμε τις τεχνικές λεπτομέρειες και λύσεις”, ανέφερε σχετικά ο κ. Λιάκος, “πάντως ο στόχος μας είναι η συγκρότηση ενός εθνικού πλαισίου γνώσης”.
Για τον συντελεστή βαρύτητας στον υπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικός στόχος είναι να πριμοδοτείται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερη βεβαιότητα για το πού θέλει να περάσει. Τα συγκεκριμένα ποσοστά και η μετάφρασή τους σε μόρια θα διαμορφωθούν από το υπουργείο, σε περίπτωση που προχωρήσει η συγκεκριμένη αλλαγή.
Για το τρίτο σημείο του τρίπτυχου, ο κ. Λιάκος εξήγησε ότι εκτός από τη μετακίνηση ενός φοιτητή από ένα τμήμα στο άλλο, με βάση βαθμούς και κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, η πρόταση αφορά και στη δυνατότητα παροχής σύνθετων, διεπιστημονικών πτυχίων.
Σύμφωνα με τον κ. Λιάκο, η πρόταση αυτή συνολικά, αποσκοπεί στο να ενδυναμώσει τους ίδιους του φοιτητές και τις σχολές που παρακολουθούν, να ενδυναμώσει το βαθμό του λυκείου που τείνει να εξαφανιστεί, αλλά και να απεμπλέξει το σύστημα από τις εξετάσεις όπως διεξάγονται σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο διάλογος για την Παιδεία, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των δυο επιτροπών (μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής και εθνικού και κοινωνικού διαλόγου), θα συνεχιστεί από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, υπό την προεδρία του Νίκου Θεοτοκά. Εκεί αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν πολλές από τις προτάσεις.
ΑΥΓΗ