Με ερώτησή του στη Βουλή ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης ζητά απαντήσεις για το αν υπήρξε εντολή, από την πλευρά του υπουργείου, για απαγόρευση της εισόδου των Μητροπολιτών Μεσογαίας και Νέας Ιωνίας στα σχολεία;
Ερώτηση αναφορικά με τις επισκέψεις των εκπροσώπων της Εκκλησίας στα σχολεία, κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ ρωτώντας τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκο Φίλη, αν ο ίδιος έδωσε εντολή για απαγόρευση της εισόδου των Μητροπολιτών Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ.κ. Νικολάου και Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ.κ. Γαβριήλ στα σχολεία και αν απαγορεύετε σε εκπροσώπους της εκκλησίας να μιλήσουν στους μαθητές των σχολείων;
Ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε επίσης ότι “από την έναρξη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολούθησε μια περίοδος προπαγάνδας των κατεστημένων μηχανισμών να παραμερίσουν πλήρως στο βωμό της εξουσίας μερικές, παρωχημένες για τους ίδιους αξίες, ωστόσο σημαντικές, διαχρονικές αξίες για τον ελληνικό λαό: την ιστορία, τη θρησκεία, την οικογένεια, το καθήκον, τη φιλοτιμία και τον πατριωτισμό”, ενώ αναφέρθηκε σε μια σειρά αντιφατικών συμβάντων – όπως ο ίδιος τα χαρακτήρισε- από μέρους του υπουργού και του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας όπως την υποδοχή των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας, την απλοποίηση της διαδικασίας απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών και τις δηλώσεις περί αναγκαιότητας χωρισμού της εκκλησίας από το κράτος.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης
“Την έναρξη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολούθησε μια «αριστερή πραγματικότητα», μια περίοδος προπαγάνδας, συνοδευόμενη από μια δόση μεταδοτικού ενθουσιασμού για το ελπιδοφόρο μέλλον της πατρίδας μας, που στην πραγματικότητα αποτελεί μια προσπάθεια των κατεστημένων μηχανισμών να παραμερίσουν πλήρως στο βωμό της εξουσίας μερικές, παρωχημένες για τους ίδιους αξίες, ωστόσο σημαντικές, διαχρονικές αξίες για τον ελληνικό λαό: την ιστορία, τη θρησκεία, την οικογένεια, το καθήκον, τη φιλοτιμία και τον πατριωτισμό.
Είναι γνωστό ότι οι εκπρόσωποι αυτής της κυβέρνησης είναι στην πλειονότητά τους δεδηλωμένοι άθεοι, στόχευαν εξαρχής να λάβουν το ρόλο του ιεροεξεταστή και να μεθοδεύσουν τη σύγκρουση του κράτους με την εκκλησία. Μια πρακτική διαχωρισμού των Ελλήνων ανάλογα με τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, που κινείται εκτός των ορίων του Συντάγματος. Σε αυτήν την κατεύθυνση πριν από λίγους μήνες ο Υπουργός Παιδείας διαμαρτυρήθηκε για την υποδοχή των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας, λίγο αργότερα η Αναπληρωτής Υπουργός μάς ενημέρωσε για την πρόθεση της ίδιας να απλοποιήσει τη διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών, ενώ παράλληλα, ο κ. Φίλης διεμήνυε την ανάγκη χωρισμού της εκκλησίας από το κράτος, μέσω διαλόγου και όχι μέσω μονομερών ενεργειών, όπως ο ίδιος δήλωνε. Όλα αυτά έρχονται στη γραμμή διαχωρισμού των Ελλήνων στη βάση των θρησκευτικών πεποιθήσεων που είχε προτείνει πριν από 3 χρόνια σε επιστημονικό συνέδριο στην Θεσσαλονίκη ο νυν Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής, κ. Κουράκης, ότι οι ορθόδοξοι χριστιανοί πρέπει να πληρώνουν «εκκλησιαστικό φόρο» για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
Ωστόσο, πολύ σύντομα οι ενδοτικοί κυβερνώντες αντιλήφθηκαν ότι το πολιτικό κόστος της αντιπαράθεσης κράτους-εκκλησίας είναι ιδιαίτερα υψηλό, γεγονός που οδήγησε σε μια πλήρη μεταστροφή της πολιτικής επικοινωνίας και της υιοθέτησης, κατά περίπτωση, παραχωρητικής συμπεριφοράς. Έτσι ακολούθησε η επίσκεψη του κ. Φίλη στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και οι δηλώσεις για διακριτούς και συνάμα σεβαστούς ρόλους Εκκλησίας – Πολιτείας, για τον ηθικό και αγαθό ρόλο της Εκκλησίας, για την ύπαρξη φιλίας και συνεργασίας με την Εκκλησία προς όφελος του ελληνικού λαού. Αργότερα ο ίδιος Υπουργός επιδόθηκε και άλλες επικοινωνιακές πρακτικές διά της παράστασης στη χειροτονία του Μητροπολίτου Κεφαλληνίας. Την ίδια περίοδο ακολούθησε και η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών προκειμένου να εξομαλυνθεί η αντιπαράθεση, αλλά και η Παράσταση και ο αγιασμός στα Θεοφάνεια.
Ωστόσο, οι προκλήσεις συνεχίζουν να υφίστανται και για ακόμη μια φορά πλήττεται η θρησκείας μας, ως αποτέλεσμα της νέας αντιπαράθεσης του Υπουργείου Παιδείας με τον Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ.κ. Νικόλαο και τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας, κ.κ. Γαβριήλ για τις επισκέψεις τούς στα σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας, αποστέλλοντας σχετική εγκύκλιο για τις επισκέψεις εξωσχολικών προσώπων στα σχολεία, διά στόματος του κ.Φίλη επεσήμανε: «Η εγκύκλιος δεν αφορά συγκεκριμένο πρόσωπο. Αντιθέτως θέτει γενικούς κανόνες, ώστε το σχολείο να μην μετατραπεί σε θέατρο αντιπαραθέσεων και κηρυγμάτων με πρωταγωνιστές εξωσχολικούς παράγοντες». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης κ.κ. Νικόλαος παράλληλα με τα ιερατικά του καθήκοντα έχει διακεκριμένο επιστημονικό υπόβαθρο, καθώς είναι διδάκτορας (Σε κοινό πρόγραμμα των MIT-Harvard) στον τομέα της Βιοϊατρικής Τεχνολογίας, με πλούσιο ερευνητικό έργο, ίδρυσε και ανέλαβε τη διεύθυνση του πρώτου στην Ελλάδα Κέντρου Βιοϊατρικής Ηθικής και Δεοντολογίας το 1993, εργάστηκε στο Νοσοκομείο Παίδων της Βοστώνης, συμμετέχοντας ενεργά σε συλλογική προσπάθεια συμπαραστάσεως μικρών παιδιών και των οικογενειών τους, ενώ διακρίνεται, μεταξύ άλλων, και για τις χορηγίες σε εξοπλισμό, υποτροφιών και ερευνητικών προγραμμάτων σε νοσοκομειακές μονάδες. Ανάλογης αντιμετώπισης έτυχε και ο Μητροπολίτης κ.κ. Γαβριήλ, διακεκριμένος για την κοινωνική του δράση, την ευρεία αποδοχή τού από το Εκκλησιαστικό Σώμα και των πολιτών της Μητρόπολής τού, με πανεπιστημιακές σπουδές σε Ελλάδα και Ελβετία. Ο τελευταίος συχνά επισκέπτεται σχολεία της περιοχής τού για να συνομιλήσει με τους μαθητές και να απαντήσει σε ερωτήσεις τούς με τη σύμφωνη γνώμη διευθυντών σχολικών μονάδων, όπως επεσήμανε και ο ίδιος ο κ. Φίλης. Παράλληλα, το Υπουργείο προχώρησε και σε μια πρωτότυπη, για το είδος της, έρευνα διά της αποστολής ερωτηματολογίου προς τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, προκειμένου να διαπιστώσει αν ο Μητροπολίτης κ.κ. Γαβριήλ επισκέφτηκε νόμιμα τα σχολεία της περιοχής τού.
Συνεπώς, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Υπήρξε εντολή του Υπουργού Παιδείας για απαγόρευση της εισόδου των Μητροπολιτών Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ.κ. Νικολάου και Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ.κ. Γαβριήλ στα σχολεία;
2. Απαγορεύετε σε εκπροσώπους της εκκλησίας να μιλήσουν στους μαθητές των σχολείων;