Tης Χαράς Καλημέρη
Επιστροφή στις τάξεις των αργόμισθων εκπαιδευτικών προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, δίνοντας εντολή να ολοκληρώνουν το ωράριό τους κάνοντας μάθημα και όχι εξωδιδακτικές δραστηριότητες.
Με εγκύκλιο που απέστειλε χθες προς τα στελέχη εκπαίδευσης, ο κ. Φίλης ζήτησε από τους σχολικούς συμβούλους, σε συνεργασία με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να αναμορφώσουν τα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα διδασκαλίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ώστε να αξιοποιηθούν οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες για την κάλυψη υφιστάμενων κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Μάλιστα, οι σχολικοί σύμβουλοι οφείλουν να ενημερώσουν εγγράφως το υπουργείο Παιδείας για τις ενέργειές τους έως τις 26 Φεβρουαρίου.
Η κίνηση αυτή κρίθηκε απαραίτητη μετά την αποκάλυψη ότι στα ελληνικά σχολεία συμβαίνουν «σημεία και τέρατα». Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Παιδείας, υπάρχουν περισσότερα από 2.000 ολιγομελή τμήματα, αρκετά από τα οποία έχουν τρεις, δύο, ακόμη και έναν μαθητή. Την ίδια ώρα, περίπου 13.500 είναι οι ώρες τις οποίες εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» σε γραμματειακή υποστήριξη στον χώρο της εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό, εκπαιδευτικοί με 15, 10 ή 8 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο, παραμένουν στο ίδιο σχολείο και δεν υποχρεώνονται να μετακινηθούν σε άλλο, το οποίο έχει λειτουργικά κενά.
«Υπάρχει μία κατηγορία εκπαιδευτικών, οι οποίοι, αξιοποιώντας πελατειακά δίκτυα, έχουν βγει εκτός τάξης και είναι στη διάθεση των διευθύνσεων ή στις λεγόμενες ‘γραμματειακές υποστηρίξεις’», τόνισε από τη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Β. Κεγκέρογλου, σχετικά με την ανάγκη κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και πρόσθεσε: «Φέτος είχαμε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, και μεγάλο αριθμό προσλήψεων στην ειδική αγωγή? Παρ’ όλα αυτά, έχουμε κενά και τα κενά αυτά -πρέπει να το πούμε- σε σημαντικό βαθμό -όχι καθ’ ολοκληρίαν- οφείλονται στα λεγόμενα ‘πλασματικά κενά’? Αυτό δείχνει ότι και μαζικούς διορισμούς θα κάνουμε φέτος, εάν δεν αλλάξουμε, η εκπαίδευση θα μοιάζει με πιθάρι χωρίς πάτο».
Συστάσεις
Εν τω μεταξύ, την προειδοποίηση ότι «το υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικοί της χώρας δεν θα επιτρέψουν καμία ενέργεια που θα χρησιμοποιεί τους μαθητές ως όργανα της ρητορικής του μίσους και του διχασμού», απηύθυνε χθες ο κ. Φίλης, με αφορμή τις κινητοποιήσεις τοπικών φορέων εναντίον των κέντρων μετεγκατάστασης.
«Μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει η εμπλοκή και η χρησιμοποίηση της σχολικής κοινότητας από τοπικούς φορείς που διαμαρτύρονται για τη δημιουργία Κέντρων Μετεγκατάστασης Προσφύγων. Στη χώρα που γέννησε και διέδωσε τον ιερό θεσμό του Ασύλου, το κλείσιμο σχολείων και η παρουσία μαθητών σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι ανεπίτρεπτη», υπογράμμισε.
Επισήμανε δε, ότι το υπουργείο Παιδείας, μέσα από τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο, θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του σχολείου.