Η γραφειοκρατικής φιλοσοφίας οργάνωση του υπουργείου Παιδείας επιβάλλει στους επισκέπτες των σχολείων, ορισμένες φορές γνωστές προσωπικότητες, να καταθέσουν το βιογραφικό τους για να πάρουν… κάρτα εισόδου. Με βάση αυτή τη διαδικασία και τα έγγραφα που απαιτούνται για τις επισκέψεις τρίτων σε σχολεία, διαψεύδεται η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου ότι αρμόδιος είναι μόνο ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου.
Τα παραπάνω διαβιβάζονται για έγκριση στο υπ. Παιδείας».
Οι επισκέψεις τρίτων αφορούν κυρίως πρόσωπα γνωστά στον χώρο τους, π.χ. καλλιτέχνες που καλούνται να μιλήσουν στους μαθητές για το αντικείμενό τους. Η σαφώς ορισμένη –πέντε βήματα από τη διατύπωση του αιτήματος ώς τη χορήγηση έγκρισης– διαδικασία αποτυπώνει την αυστηρή και γραφειοκρατική αντίληψη με την οποία λειτουργεί η ελληνική εκπαίδευση. «Με την εγκύκλιο που υπενθυμίζει τα δικαιολογητικά, υποδηλώνεται η τήρηση της διαδικασίας και ουσιαστικά αποθαρρύνονται οι εκπαιδευτικοί να “ανοίξουν” το σχολείο προς την κοινωνία» σχολίασε χθες στην «Κ» καθηγητής σε γυμνάσιο της Αθήνας.
Η εγκύκλιος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδόθηκε την Πέμπτη, δηλαδή τρεις ημέρες μετά την ανακοίνωση, στις 22/2/2016, του υπουργείου ότι «η ισχύουσα νομοθεσία διασφαλίζει το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς από οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση, καθώς και την ομαλή λειτουργία του σχολείου» και στο πλαίσιο σχετικής εγκυκλίου που έστειλε το υπουργείο. Η ανακοίνωση εκδόθηκε ύστερα από διαμαρτυρία του Συλλόγου Διδασκόντων Α΄ Βάθμιας Εκπαίδευσης «Γιώργος Σεφέρης», ότι ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ επισκέπτεται σχολικές μονάδες της μητρόπολής του και διδάσκει Θρησκευτικά. Ο κ. Γαβριήλ επισκέπτεται σχολεία μόνο για να συνομιλήσει με τους μαθητές και να απαντήσει σε ερωτήσεις τους. Η ανακοίνωση του υπουργείου κατέληγε ότι «σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις η έγκριση εισόδου τρίτων προσώπων σε σχολική μονάδα έγκειται στην ευθύνη του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων». Ωστόσο την τελική έγκριση έχει το υπουργείο Παιδείας, όπως υπενθυμίζει η εγκύκλιος που ακολούθησε μετά την ανακοίνωση.
Την ίδια στιγμή, οι βουλευτές της Ν.Δ. Θ. Φορτσάκης και Αν. Δημοσχάκης αναδεικνύουν το θέμα των φροντιστηρίων προετοιμασίας όχι μόνο στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και στα αθλήματα.
«Για την εισαγωγή σε Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομίας και Φυσικής Αγωγής ο υποψήφιος οφείλει να λάβει μέρος σε ιδιαίτερα απαιτητικές αθλητικές δοκιμασίες. Η διδασκαλία της φυσικής αγωγής στα σχολεία φαίνεται ότι δεν είναι επαρκής για την κατάλληλη προετοιμασία των υποψηφίων. Η ανεπάρκεια αυτή οδηγεί πολλούς στο να λαμβάνουν ιδιωτικά μαθήματα φυσικής αγωγής. Αλλοι υποψήφιοι, που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα για πρόσθετα μαθήματα, σημειώνουν χαμηλές επιδόσεις στις αθλητικές δοκιμασίες, παρά τις υψηλές επιδόσεις τους στις πανελλήνιες εξετάσεις. Το υπ. Παιδείας οφείλει να μεριμνήσει για την κατάλληλη προετοιμασία όλων των υποψηφίων στις αθλητικές δοκιμασίες μέσω της ενίσχυσης των μαθημάτων φυσικής αγωγής στο σχολείο» αναφέρουν οι δύο βουλευτές.