ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Απόσπασμα από την ομιλία του Νίκου Φίλη στην Προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία
Θρησκευτικά
Για τα νέα προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών που από φέτος εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


Δεν πρόκειται για μια σύγκρουση Πολιτείας-Εκκλησίας.
Τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών έχουν εκπονηθεί από επιτροπή του ΙΕΠ με τη συμμετοχή διακεκριμένων θεολόγων και σε διάλογο με εκπροσώπους της εκκλησίας.
Διδάσκονται πιλοτικά σε συγκεκριμένα σχολεία εδώ και τρία χρόνια, δηλαδή και επί διακυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, και ήρθε η ώρα της αξιολόγησης και της εφαρμογής.
Τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών βεβαίως με προτεραιότητα τη γνώση του ορθοδόξου πολιτισμού.
Τα προγράμματα θα εφαρμοστούν από φέτος και θα αξιολογηθούν από το ΙΕΠ όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα ώστε από του χρόνου να κυκλοφορήσουν και τα νέα σχολικά βιβλία. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα. Και στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων προωθούμε τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση, δηλαδή, τη στοχευμένη αλλαγή όλων των μαθημάτων.
Η Εκκλησία προβάλλει αντιρρητικό λόγο. Δεν είναι η πρώτη φορά.
Και για τα ισχύοντα βιβλία είχε διαφωνήσει αλλά η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τα ενέκρινε.
Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία.
Το σχολείο είναι κοσμικό, είναι ανεξίθρησκο, είναι ουδετερόθρησκο.
Δεν είναι μόνο η συνταγματική επιταγή. Είναι και η πραγματικότητα της σημερινής σχολικής τάξης, πολυθρησκευτικής και πολυεθνικής σε πολλές περιπτώσεις, που επιβάλλει ένα μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών. Είναι ο σύγχρονος κόσμος, όπου οι θρησκείες διαδραματίζουν έντονο ρόλο. Σχεδιάσαμε ένα μάθημα που επιπλέον θα είναι ελκυστικό γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι μετατρέποντας την αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα.
Καταθέτω, με υπερηφάνεια ως Υπουργός Παιδείας το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα πρακτικά.
Επίσης καταθέτω το υπόμνημα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ που συνηγορεί υπέρ της αλλαγής των προγραμμάτων των Θρησκευτικών

ΔΕΙΤΕ ΑΠΟ 18.20 ΚΑΙ ΕΞΗΣ