Τη σημασία αναβάθμισης του επανέλαβε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας , μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης στην ΕΡΤ. «Είναι σημαντικό θέμα να αναβαθισουμε το απολυτήριο. Είναι ευκαιρία και στοίχημα για όλους μας», είπε.

Παράλληλα, σημείωσε για μια ακόμη φορά ότι η λύση που έχει προταθεί προέρχεται από την ανάγκη επίλυσης του προβλήματος ανυπαρξίας της . «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή Γ’ . Το σχολείο έχει γίνει πάρεργο του πανεπιστημίου», σχολίασε.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι το 2020 οι εισακτέοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έχουν μπροστά τους μία «εντελώς νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων», με αναδεδειγμένο τον μορφωτικό τους ρόλο.

Απαντώντας στην κριτική του προέδρου της , Νίκου Παπαχρήστου σχετικά με τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων βαθμοθηρίας και φροντιστηριοποίησης της Γ’ λυκείου, σημείωσε ότι «ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε μπορεί να λέει ότι τα μέλη του είναι επιρρεπή σε πιέσεις», καθώς επίσης και ότι «το φροντιστήριο διδάσκει τεχνικές για να περνάνε τα παιδιά τις εξετάσεις, ενώ το σχολείο έχει σκοπό να μορφώνει τα παιδιά».

Αναφερόμενος στην κατάργηση των Λατινικών από τις και απαντώντας στην Τασούλα Καραγεωργίου, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, η οποία έκανε λόγο για «χωρίς περίσκεψη εξαγγελία», σχολίασε ότι «δεν έχει ακουστεί κανένα επιχείρημα υπέρ της διατήρησης του μαθήματος».

«Δε λέμε ότι τα λατινικά δεν χρειάζονται», ξεκαθάρισε. «Θέλουμε να προστατέψουμε την αξιοπρέπεια κάποιων αντικειμένων. Για να αλλάξει η διδασκαλία των λατινικών πρέπει να αλλάξει μία ολόκληρη νοοτροπία», είπε και πρόσθεσε ότι τα Λατινικά μπορούν «να διδάσκονται εκεί που χρειάζονται».

Για τη νέα σχολική χρονιά, επανέλαβε ότι είναι σημαντικό κάθε χρονιά να ανοίγουν τα σχολεία με καλύτερες προϋποθέσεις, ενώ σχετικά με το ζήτημα της στέγασης των αναπληρωτών, σχολίασε ότι θα πρέπει «να δουν και οι τοπικές κοινωνίες πώς θα λύσουν το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών και των φοιτητών».

Εξάλλου, για την αλλαγή της ώρας έναρξης των μαθημάτων, από τις 8:15 στις 9:00, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι θα είναι «καλό για την εκπαίδευση, μετά για τους μαθητές και μετά για τους γονείς». «Το πιστοποιούν και επιστημονικές μελέτες», είπε.

Τέλος, τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης των διακριτών ρόλων Εκκλησίας-Πολιτείας, «ώστε κάθε θεσμός να ξέρει τα όριά του» και τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της πρωινής προσευχής — «μέρος του πολιτισμού και της κουλτούρας μας», είπε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025