Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις και αμφιλεγόμενες συζητήσεις, καθώς η απόφαση για την ίδρυση των Πρότυπων Σχολείων αποκαλύπτει μια διαφορετική κατεύθυνση για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης.

Την ίδια στιγμή που οι υποδομές των δημόσιων σχολείων υποβαθμίζονται, οι ελλείψεις σε προσωπικό παραμένουν και τα εκπαιδευτικά κενά διογκώνονται, η Πολιτεία επιλέγει να προχωρήσει σε ένα σχέδιο δημιουργίας που προάγουν τον ανταγωνισμό, τις διακρίσεις και τους ταξικούς διαχωρισμούς.

Η συμφωνία με το Ίδρυμα Ωνάση για την ίδρυση 22 πρότυπων σχολείων αναδεικνύει ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης, όπου η πρόσβαση συνδέεται με αυστηρά κριτήρια και ειδικές εξετάσεις, δημιουργώντας μια «ελίτ» σχολείων. Η επιλογή αυτή φέρνει στο φως την απουσία κρατικής μέριμνας για τη συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ ενισχύει τον διαχωρισμό μαθητών και σχολικών μονάδων. Παράλληλα, η εμπλοκή ιδιωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία προκαλεί ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της δημόσιας παιδείας και τη συμμόρφωση της Πολιτείας με τις συνταγματικές της υποχρεώσεις.

Δείτε επίσης

Απέναντι σε αυτήν την πολιτική, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αντιδρούν δυναμικά, διεκδικώντας ένα σχολείο ανοιχτό για όλους, με σύγχρονες υποδομές, πλήρη στελέχωση και πλουραλιστικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Οι κινητοποιήσεις που οργανώνονται σε πανελλαδικό επίπεδο υπογραμμίζουν τη διεκδίκηση για μια Παιδεία που δεν θα διαιρεί, αλλά θα ενώνει, προάγοντας τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις ανθρωπιστικές αξίες σε ένα περιβάλλον ισότητας και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Η ανακοίνωση από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών :

Την ώρα που ο υπουργός ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Παιδείας με την εξέλιξη του ψηφιακού σχολείου και την αξιοποίηση της σύγχρονης ηλεκτρονικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, ταυτόχρονα κουκουλώνει τα προβλήματα δεκαετιών που οφείλονται στην πολιτική που ακολουθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις, αυτήν του κόστους-οφέλους. Η πολιτική αυτή, που θέλει ένα σχολείο – εργαλείο της σύγχρονης αγοράς, με μαθητές και γονείς, παγιδευμένους στις ανάγκες επιβίωσης με όρους υποταγής, χωρίς μόρφωση και δημιουργικό πνεύμα, χωρίς κοινωνική συνείδηση και κρίση.

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών για Ωνάσεια σχολεία: Σχολεία ανταγωνισμού, διακρίσεων και ταξικών διαχωρισμών

Το κυβερνητικό έργο στο χώρο της Παιδείας χαρακτηρίζεται από την υποβάθμιση, την αποδόμηση, την υποχρηματοδότηση. Ενώ οι υποδομές καταρρέουν, με σοβάδες μέσα στις σχολικές αίθουσες να πέφτουν, συχνά χωρίς θέρμανση, χωρίς υλικοτεχνικό εξοπλισμό, με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς, στις 21/1/25 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της Πολιτείας και του Ιδρύματος Ωνάση για την ίδρυση 22 πρότυπων Ωνάσειων Σχολείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να εκτοπιστούν και να στοιβαχτούν χιλιάδες μαθητές σε σχολεία υποβαθμισμένα και υποχρηματοδοτημένα και οι εκπαιδευτικοί να χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, προκειμένου να υιοθετηθούν οι σχολικές τους μονάδες από το «ευαγές ίδρυμα». Οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν σε αυτά θα επιλεγούν με ειδικά τεστ αξιολόγησης. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου θα γίνονται με ειδικές εξετάσεις και τεστ.

Ήδη ετοιμάζεται η νέα φάμπρικα φροντιστηρίων, έτσι οι γονείς θα πρέπει να πληρώσουν για μία θέση στα σχολεία της «αριστείας» προκειμένου τα παιδιά τους να έχουν πρότυπη εκπαίδευση αλλά και να μην στιγματιστούν ως μαθητές χαμηλών ικανοτήτων. Έτσι το κράτος αντί να εκσυγχρονίζει και να εξοπλίζει, ως οφείλει, τις 12. 600 περίπου σχολικές μονάδες, αντί να χρηματοδοτεί με τους δυσβάσταχτους φόρους που εισπράττει από τους πολίτες, την εκπαίδευση, διαθέτει 22 σχολεία στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, στο Ίδρυμα Ωνάση, για να τα ανακαινίσει και να δημιουργήσει τα πρότυπα σχολεία. Δηλαδή κατά την Πολιτεία η δημιουργία εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση και οι διακρίσεις των0000043021 παιδιών, είναι ο ορισμός της αναβάθμισης της Παιδείας. Αυτό, ανοίγει το δρόμο και την όρεξη ιδρυμάτων κι επιχειρήσεων για μεγαλύτερη εμπλοκή τους στις κοινωνικές δομές ενώ η κυβέρνηση πειθαρχώντας στις επιταγές της αγοράς, απαλλάσσεται των υποχρεώσεών της, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Ένα παράδειγμα είναι και το νομοσχέδιο που προωθείται για την ίδρυση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης από ιδιώτες.

Όμως η κυβέρνηση για άλλη μία φορά έχει την κοινωνία απέναντί της. Αυτό μαρτυρούν οι κινητοποιήσεις των μαθητών, οι επιστολές και οι καταγγελίες από συλλόγους γονέων, εκπαιδευτικών, ενώ προγραμματίζονται σε όλη τη χώρα κινητοποιήσεις! Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας με τα μισά του μέλη να υπηρετούν στην
εκπαίδευση, απαιτεί και θα διεκδικήσει μαζί με τους φορείς των εργαζομένων, των γονέων και
των μαθητών:

Ένα σχολείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας, θα παρέχει ολοκληρωμένη γνώση και που θα δίνει όλα τα εφόδια για να αναπτύξουν τα παιδιά την δημιουργικότητα τους, το ομαδικό πνεύμα, την κριτική σκέψη, τις ανθρωπιστικές αξίες. Ένα σχολείο με το απαραίτητο προσωπικό, σύγχρονες υποδομές, ασφαλή κι εξοπλισμένα κτίρια. Ένα σχολείο πρότυπο για όλα τα παιδιά.

Απαιτούμε
Γενναία χρηματοδότηση για την Παιδεία
Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών
Επαναφορά των εικαστικών μαθημάτων, της μουσικής και της κοινωνιολογίας
Ενίσχυση των τεχνών και του Πολιτισμού στην εκπαίδευση
Ανακαίνιση όλων των παλαιών σχολικών μονάδων και δημιουργία νέων, σύμφωνα με τις
ανάγκες του πληθυσμού
Να σταματήσουν οι διώξεις των εργαζομένων

Δείτε επίσης