Τι αναφέρει σε απάντησή του το Γραφείο Τύπο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για  τη

Αναλυτικά όλη η ανακοίνωση:

Εξ ιδίων κρίνουν τα αλλότρια στον ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας για υποτιθέμενα ρουσφέτια και κομματικές επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων, τη στιγμή που επί των ημερών τους γινόταν κυριολεκτικά κομματική διαλογή. Εντελώς ενδεικτικά:

2015, επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων: βασικό κριτήριο ήταν η αποτύπωση ανώνυμης ψηφοφορίας του Συλλόγου Διδασκόντων, αδιαφορώντας για την επιστημονική και διοικητική κατάρτιση των υποψηφίων! Αποτέλεσμα ήταν να αποκλειστούν εκπαιδευτικοί με πολλά επιστημονικά προσόντα, ενώ επελέγησαν εκπαιδευτικοί χωρίς ιδιαίτερα προσόντα. Οι σχέσεις μεταξύ των μελών στους συλλόγους διδασκόντων οξύνθηκαν και διαταράχθηκε η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

2016, επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: γινόταν ψηφοφορία μεταξύ Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολείων!

2017, επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων: επικράτησε και πάλι ακραίος κομματισμός. Η επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων πραγματοποιήθηκε με καθοριστική βαρύτητα στις απόψεις των εκπαιδευτικών, που καταγράφονταν σε πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων και συνεκτιμώνταν από το συμβούλιο επιλογής. Η συνέντευξη των υποψηφίων κατείχε ποσοστό 25% στη συνολική μοριοδότηση.

2018, επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι ανακατατάξεις μετά τη συνέντευξη ήταν ακραίες – οι έσχατοι ήρθαν πρώτοι και αντίστροφα, κατά το δοκούν.

Οι κρίσεις στερούνταν αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας, διότι η επιστημονική κατάρτιση των υποψηφίων ήταν δευτερεύουσας σημασίας για τον ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, με το νόμο 4547/2018, ουσιαστικά τιμωρούσε την εκπαιδευτική εμπειρία από την άσκηση καθηκόντων ευθύνης, με αποτέλεσμα στελέχη με μακροχρόνια άσκηση καθηκόντων ευθύνης να μοριοδοτούνται με χαμηλότερη βαθμολογία από εκείνη που θα είχαν αν δεν είχαν ασκήσει ποτέ διοικητικό ή καθοδηγητικό έργο!

Αντίθετα, η Νέα Δημοκρατία, με το νόμο 4823/2021, θέσπισε ένα δίκαιο και πολυσυλλεκτικό πλαίσιο προσόντων επιλογής, και, μαζί με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, από την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων, των δικαιολογητικών, των ενστάσεων, ως την καταχώριση και ανάρτηση της μοριοδότησης και της βαθμολόγησης της συνέντευξης, υπηρετείται η διαφάνεια, η αντικειμενικότητα, καθώς και η επιτάχυνση της διαδικασίας. Ο νέος νόμος δίνει βαρύτητα:

στα αντικειμενικά επιστημονικά και διοικητικά κριτήρια, τη βάση ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων,
στην προσμέτρηση όλων των προσόντων των υποψηφίων, ώστε να μην αδικηθεί κανείς,
στη μείωση της μοριοδότησης της συνέντευξης σε 20%,
στη δυνατότητα των υποψηφίων να ελέγχουν και να ενημερώνονται για τη μοριοδότησή τους,
στην, με πλήρη διαφάνεια και αξιοκρατία, επιλογή των μελών των συμβουλίων επιλογής, τα οποία ορίστηκαν με βάση την υπηρεσιακή τους κατάσταση.

Πρόκειται για τις πιο αξιοκρατικές επιλογές στελεχών που έγιναν ποτέ. Αρκεί κανείς να ανατρέξει στους τελικούς πίνακες μετά τη συνέντευξη, για να διαπιστώσει τις πολύ μικρές αποκλίσεις ως προς το ποσοστό τροποποίησης των αρχικών πινάκων μοριοδότησης.

Παρά τα έργα του ΣΥΡΙΖΑ επί των ημερών του, τώρα διαμαρτύρεται με θράσος, γιατί τέθηκαν αντικειμενικά, μετρήσιμα και πολύ αναλυτικά κριτήρια για την επιλογή Διευθυντών, όπως επιμορφωτικές δράσεις, ερευνητικό έργο, ξένες γλώσσες με μεγαλύτερη βαρύτητα.Δεν αποτελεί έκπληξη η στάση του, σε συνέχεια όσων υποστηρίζει περί κατάργησης της αξιολόγησης, της αξιοκρατίας, του κάθε προαπαιτούμενου για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Είναι η ίδια στάση που δημιουργεί τεχνητά εμπόδια και εντάσεις σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Οι πολίτες θυμούνται και θα τον κρίνουν στην κάλπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025