Σοβαρή καταγγελία κυκλοφόρησε στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πιο συγκεκριμένα στην ομάδα Αναπληρωτές (Διορισμένοι και Αδιόριστοι) σχετικά με τη διαδικασία διορισμού εκπαιδευτικών και το γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Δείτε αναλυτικά τι καταγγέλει ο ενφιαφερόμενος συμμετέχων εκπαιδευτικός Β.Τ.
Από την κατάργηση της επετηρίδας διορισμού των εκπαιδευτικών έως κ την διακοπή τού γραπτού διαγωνισμού αυτό πού χαρακτήριζε το σύστημα προσλήψεων κ διορισμού των εκπαιδευτικών ήταν η διαβλητότητα κ η αναξιοπιστία. Θα προσπαθήσω παρακάτω με μία συνοπτική παρουσίαση, δεδομένου ότι ο κατάλογος είναι μακρύς, να εξηγήσω το πώς κ τό γιατί τής διαβλητότητας κ της αναξιοπιστίας.
Αρχικά είχε προβλεφθεί μια μεταβατική περίοδος πενταετούς διάρκειας (1998 – 2003) η οποία ποτέ δεν εφαρμόστηκε . Εγινε «σουρωτήρι» από τίς ρυθμίσεις των 30μήνων κτλ κ τίς ρουσφετολογικές «μεταφορές» από τον πίνακα μηδενικής προϋπηρεσίας στην πρόσληψη, με παράκαμψη του ενιαίου πίνακα ,δλδ τού πίνακα που γινόντουσαν οι προσλήψεις κ περιελάμβανε όσους είχαν προϋπηρεσία κ επιτυχία στον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Εν τω μεταξύ , όλες αυτές οι «κατ’ επιλογήν» προσλήψεις έγιναν από τούς πολιτικούς πού μιλούσαν για σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών το οποίο θα ήταν αδιάβλητο, αξιόπιστο και αξιοκρατικό.
Σε κάποιους κλάδους, όπως στην Φυσική αγωγή για παράδειγμα, οι προσλήψεις και οι διορισμοί σε ένα μεγάλο ποσοστό δεν σεβάστηκαν την ισχύουσα νομοθεσία. Οι πολιτικοί μπορούσαν να προσλαμβάνουν αυτούς πού ήθελαν κ το 2005, η μεταφορά των εκπαιδευτικών τής Ολυμπιακής παιδείας από το πρόγραμμα της Ο.Π. στο κανονικό σχολείο έγινε πραξικοπηματικά κ παράνομα κ σε βάρος όσων είχαν υψηλή θέση στον εννιαίο πίνακα. Παράνομες ήταν και οι προσλήψεις στα ΤΑΔ -ΕΤΑΔ , με ότι αυτό συνεπάγονταν για χιλιάδες εκπαιδευτικούς πού πάλευαν να διοριστούν με τον « σταυρό στο χέρι »Οι πολιτικές ηγεσίες είχαν άλλη γνώμη . Προηγούνταν η εξυπηρέτηση των κολλητών , των συγγενών κτλ και οι ρουσφετολογικές πρακτικές έγιναν κανόνας.
Από τον κανόνα των πελατειακών σχέσεων δεν ξέφυγε και ο γραπτός διαγωνισμός. Οι πολιτικοί και τα συμφέροντα, άμεσα ή έμμεσα επέβαλαν την βούληση τούς , αλλά κ έκοβαν, όπως εκ των πραγμάτων φαίνεται, τούς μη αρεστούς, δλδ αυτούς που πάλευαν για τα δικαιώματα κ τίς κατακτήσεις των εκπαιδευτικών.
Κ εξηγώ
Στον Γραπτό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών (Προκήρυξη 10Π/2006) επειδή πίστευα ότι έχω γράψει καλύτερο βαθμό πήγα να δω τα γραπτά μου.( Είχες δικαίωμα να τα δεις) Η έκπληξή μου ήταν τεράστια όταν βλέποντας τα γραπτά διαπίστωσα ότι στο ένα εξεταστικό φύλλο ήταν το δικό μου όνομα με άλλο γραφικό χαρακτήρα και υπογραφή.
Μετά από αυτό πήγα στον εισαγγελέα και πήρα εισαγγελική εντολή για να πάρω τα γραπτά μου από τον ΑΣΕΠ (μέχρι τότε δεν επιτρεπόταν να τα πάρεις). Αυτό που ακολούθησε όταν τα πήρα ήταν εξίσου τραγικό. Πρίν φτάσω από τό κτήριο τού ΑΣΕπ στον σταθμό του μετρό μου είχαν κλέψει το φάκελο με τα γραπτά.
Χρειάστηκε να πάρω δεύτερη εισαγγελική εντολή για να τα ξαναπάρω κ αυτήν την φορά τα πράγματα έγιναν πιο σοβαρά.Στο μετρό ένιωσα να με ακουμπά η κάννη όπλου κ έναν να μου λέει να μην καταγγείλω τίποτα γιατί θα βρω τον μπελά μου.
Μου έτυχε κ ένα περίεργο τροχαίο στην Εθνική οδό Αθηνών- Πατρών κ το «γλυκό έδεσε» ( Από ένα ημιφορτηγό το οποίο προσπαθούσε συνεχώς να είναι μπροστά από το δικό μου αυτοκίνητο σε μια επικίνδυνη στροφή δύο άτομα πού ήταν στην καρότσα τού ημιφορτηγου μου πέταξαν ένα μεγάλο σιδερένιο αντικείμενο.
Ευτυχώς αντέδρασα ψύχραιμα , πήρα μπροστά το αντικείμενο, έσπασα το αυτοκίνητο , αλλά σώθηκα , δεν πέρασα στο αντίθετο ρεύμα κτλ) Παρόλα αυτά βρήκα το ψυχικό θάρρος να δημοσιοποιήσω το ζήτημα κ στην συνέχεια να καταθέσω ένσταση στα συναρμόδια υπουργεία κ στην δικαιοσύνη.Βέβαια, ποτέ το κράτος κ η δικαιοσύνη δεν ανέλαβαν τίς ευθύνες τούς. Διαχρονικά ,υποβαθμίζουν αξίες και ιδανικά, αλλά και χειραγωγούν τίς αποφάσεις και τους ανθρώπους για να εξυπηρετήσουν σκοπιμότητες κ ιδιοτελή συμφέροντα.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν αξιόπιστος και φερέγγυος θεσμός, αλλά κ η εισαγωγή του άνοιξε την πόρτα σε μία εποχή ακραίων ρουσφετολογικών πρακτικών, αν καί ευαγγελιζόταν αδιάβλητο, αξιόπιστο και αξιοκρατικό σύστημα διορισμών . Αδικήθηκαν χιλιάδες έντιμοι εκπαιδευτικοί κ το όλο πλαίσιο διατάραξε σε μεγάλο βαθμό την εμπιστοσύνη προς το κράτος κ τούς θεσμούς.
Τώρα, η επιστροφή τού συστήματος προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών στα σκοτεινά χρόνια τού γραπτού διαγωνισμού θα είναι μια σοβαρή οπισθοδρόμηση για το εκπαιδευτικό σύστημα, για τούς εκπαιδευτικούς και την κοινωνία συνολικά. Χιλιάδες άνθρωποι με χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο , με προσόντα κτλ θα βρεθούν στα σκουπίδια για να τοποθετούν οι πολιτικοί τούς «δικους τους »
Υ.Γ. Διαθέσιμες και φωτογραφίες των γραπτών μου . Στο απαντητικό φύλλο 1 είναι ο δικό μου γραφικός χαρακτήρας κ υπογραφή στο 2 είναι το παραποιημένο – αλλαγμένο