Επανέρχονται τα Πολυκλαδικά;

Κατά την διάρκεια της δεύτερης συζήτησης της τρέχουσας εβδομάδας στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που πραγματοποιήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής xte;w 10/3 ο Υπουργός Ν Φίλης ανεφερε επί του θέματος:

“Ειδικότερα στο θέμα του Λυκείου της Δευτέρας και της Τρίτης Λυκείου, δεν ξέρω εάν η λύση είναι να κάνουμε επιλογή από νωρίτερα των παιδιών, πρώιμη επιλογή όπως γίνεται σε άλλα μοντέλα εκπαιδευτικά ανάμεσα στην Γενική και την Τεχνική εκπαίδευση και από εκεί σε εισαγωγικά να χωρίζουμε την ήρα από το στάρι, γιατί δυστυχώς αυτή τη μορφή είχε στην Ελλάδα ο διαχωρισμός μεταξύ Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης, αλλά σίγουρα πρέπει να καταστήσουμε πιο ελκυστικό το σχολείο της Τεχνικής Εκπαίδευσης, να έχουμε την λογική που αναφέρατε και εσείς, ακόμη πιο θεσμικά προωθημένη, ισότιμο, πιθανόν να σκεφτούμε ξανά τη λειτουργία των Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείών, που είναι μια παρακαταθήκη με θετικά στοιχεία.

Να μην φτιάχνουμε δηλαδή Σχολεία βήτα κατηγορίας και τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε με τρόπο πιο ουσιαστικό το ζήτημα και των ροών προς στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Από τη Φιλανδία, που αναφέρθηκα στο θέμα αυτό, μας είπαν ότι τα παιδιά από το Τεχνικό Λύκειο, με ένα χρόνο παραπάνω εάν κάνουν, μπορούν να πηγαίνουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα Πανεπιστήμια. Θα ήθελα τέλος να αναφερθώ σε αυτό που ονομάσατε, με το δικό σας τρόπο και ήταν στόχος, το θέμα του Σχολείου που δίνει έμφαση στην ανθρωπιστική μόρφωση, στην ανθρωπιστική διαμόρφωση της προσωπικότητας.

Είναι γνωστό το δίλημμα που και εκπαιδευτικά έχει τεθεί στην Ευρώπη με τρόπο συστηματικό ανάμεσα στην ακαδημαϊκότητα του σχολείου από τη μια και στις δεξιότητες από την άλλη. Δεν υιοθετούμε μια αντιπαράθεση ανάμεσα στις δύο πλευρές, σύνθεση χρειάζεται. Η σύνθεση όμως αυτή πρέπει να λαμβάνει υπόψη το στοιχείο της δεξιότητας πρέπει να είναι οριζόντιο και οι κοινωνικές δεξιότητες από την προσχολική ήδη ηλικία και συμφωνώ μαζί σας ότι πρέπει να δώσουμε βάρος στην προσχολική ηλικία, την ικανότητα συνεργασίας του παιδιού, διαμόρφωσης, διατύπωσης με επιχειρημάτων της γνώμης του και από την άλλη το Σχολείο να έχει ως κύρια αποστολή τη μόρφωση.”

Δείτε τί προέβλεπε το άρθρο 7 του ν. 1566/1985 για τα Πολυκλαδικά Λύκεια

iPaideia.gr