Του Ζαχαρία Καψαλάκη

Πάλι τύμπανα πολέμου στην εκπαίδευση!

Δυστυχώς σ΄ αυτόν τον τόπο η παιδεία είναι έρμαιο των πολιτικών των Υπουργών της Παιδείας! Και ο νέος Υπουργός δεν πάει πίσω. Αντί να δώσει κίνητρα για μόνιμους διορισμούς στο δυσπρόσιτα σχολεία σε παραμεθόριο και ακριτικά νησιά, προσπαθεί να παρακάμψει την επετηρίδα των αναπληρωτών προσλαμβάνοντας αναπληρωτές εκτός σειράς με μόνο κριτήριο την εντοπιότητα!

Η νέα αυτή πρωτοβουλία του Λοβέρδου, δυναμιτίζει τις προσλήψεις αναπληρωτών και βάζει ταφόπλακα στην υπάρχουσα επετηρίδα τους.

Κάνει λόγο «για τις ακριτικές περιοχές, δυσπρόσιτες περιοχές ορεινών όγκων, για τις νησιωτικές περιοχές με τα πολλά προβλήματα». Μα σ΄ αυτές τις περιοχές πάει η μάζα των αναπληρωτών Υπουργέ μου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το “” κατά το σχολικό έτος 2013-2014 προσλήφθηκαν στις λεγόμενες ακριτικές και παραμεθόριες περιοχές:

ΝΟΜΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓ.- ΠΑΡ. ΣΥΝΟΛΟ
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

42

173

52

267

ΕΒΡΟΣ

2

50

29

81

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

84

143

36

263

ΛΕΣΒΟΣ

25

46

27

98

ΞΑΝΘΗ

3

34

26

63

ΡΟΔΟΠΗ

0

23

17

40

ΣΑΜΟΣ

29

60

14

103

ΧΙΟΣ

11

30

18

59

ΣΥΝΟΛΟ

196

559

219

974

Απ΄ ότι φαίνεται από τα παραπάνω στοιχείς μόνο από την α/θμια και μόνο για δασκάλους και νηπιαγωγούς ο αριθμός ανέρχεται σε 974 εκπαιδευτικούς. Αν προσθέσουμε και τις ειδικότητες ο αριθμός ξεπερνά τους 1.000. Άρα πρόκειται για τεράστιο νούμερο που ουσιαστικά διαλύει την υπάρχουσα επετηρίδα των αναπληρωτών!

Όλα τα παραπάνω είναι ημίμετρα και αποσκοπούν στο «διαιρεί και βασίλευε» στους εκπαιδευτικούς και ουσιαστικά αποπροσανατολίζουν από τα τον εκπαιδευτικό κόσμο από τα χιλιάδες υπαρκτά του προβλήματα.

Η λύση είναι μια: Μόνιμους διορισμούς στα δυσπρόσιτα βάση αιτήσεων και όχι βάση εντοπιότητας.