Είναι βασικός στόχος της εκπαίδευσης από τα πρώτα σχολικά βήματα η κοινωνική μάθηση, η μείωση του εγωκεντρισμού ειδικά στις μικρές ηλικίες και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης των άλλων.
Εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο αναζητούν τις δράσεις αυτές που θα βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και της αντίληψης του άλλου ως μέλος της ομάδας και όχι ως εμπόδιο.
Στο άρθρο της η Marilyn Price-Mitchell, ψυχολόγος και ερευνήτρια αναφέρεται στις δράσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν αποτελεσματικά τους πολίτες του μέλλοντος.
Έχοντας ήδη αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο τηςστην Πυξίδα του πλεονεκτήματος (The Compass Advantage™) όπως έχει η ίδια ονομάσει το σχέδιο εκμάθησης και καλλιέργειας της ενσυναίσθησης, επιχειρεί και σε αυτό το άρθρο να αναφερθεί σε βασικές στρατηγικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές, τουςεκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς να ενθαρρύνουν τις θετικές αυτές συμπεριφορές.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δημιουργούν ένα κλίμα θετικό ανάμεσα από τους μαθητές και να ενδυναμώνουν τις σχέσεις τους. Ο θεσμός του μέντορα σε μαθητές που παρουσιάζουν μία κλίση προς την αυτεπίγνωση αρά διαθέτουν μία ιδιαίτερη κλίση στο να κατανοούν τις ανθρώπινες αντιδράσεις και συμπεριφορές μπορεί να διαμορφώσει ένα θετικό κλίμα στην τάξη.
Σε όλες αυτές τις στρατηγικές αυτό που συντελεί είναι η σύνδεση του αναλυτικού προγράμματος με αληθινές εμπειρίες και οι βιωματικές δράσεις και σχέδια εργασίας των μαθητών σε θέματα κοινωνικής πολιτικής, αυτοοργάνωσης και διαχείρισης πολιτών.