Θέμα: Σχετικά με τις τελευταίες εκπαιδευτικές εξελίξεις

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σχετικά με τις πρόσφατες εκπαιδευτικές εξελίξεις σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
Σχετικά με τις μεταθέσεις αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα η εγκύκλιος των μεταθέσεων 2017. Με τα σημερινά δεδομένα οι μεταθέσεις θα γίνουν με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο και χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές. Οι αιτήσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά με πιθανότερη ημερομηνία το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου. Το 2015 είχαν υποβληθεί 8098 αιτήσεις και είχαν ικανοποιηθεί 1718 (ποσοστό ικανοποίησης 21,22%). Το 2016 είχαν υποβληθεί 6997 αιτήσεις και είχαν ικανοποιηθεί 404 (ποσοστό ικανοποίησης 5,77%). Υπενθυμίζουμε ότι το 2014 από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Το 2013 ικανοποιήθηκαν 607 αιτήσεις σε σύνολο 11260 αιτήσεων (ποσοστό 5,4%). Κατά τις μεταθέσεις του 2012 υποβλήθηκαν 14.855 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 2.434 (ποσοστό 16,39%). Πάγιο αίτημα του κλάδου αποτελεί ως γνωστόν, η ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών μέχρι τις 30 Ιουνίου!

Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι την 7ετία 2010-2016 είχαμε συνολικά 19018 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο αναλυτικά το 2010 είχαμε 2839 αποχωρήσεις, το 2011 3503, το 2012 3186 αποχωρήσεις , το 2013 3442, το 2014 3235, το 2015 είχαμε 1638 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών και τέλος το 2016 977 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών. Ένα σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με το νέο ασφαλιστικό είναι ότι μετά την 1.1.2022 δεν θα ισχύουν οι μεταβατικές διατάξεις για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα συνταξιοδοτούνται πλέον σε ηλικία 67 ετών ή με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και του 62ου έτους της ηλικίας τους. Με την τάση που έχει ο αριθμός των συνολικών παραιτήσεων, αρκετοί εκπαιδευτικοί σε λίγα χρόνια θα έχουν σχεδόν 50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους! Μέσα στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και να μειωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Το αίτημα για πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας παραμένει πάντα στην πρώτη γραμμή! Για τη καλύτερη ενημέρωσή σας, παραθέτουμε τις αποχωρήσεις των ετών 2014-2016 ανά ειδικότητα:

2014
2015
2016
ΠΕ01 – ΘΕΟΛΟΓΟΙ
128
79
49
ΠΕ02 – ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
839
408
167
ΠΕ03 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
486
352
173
ΠΕ04.01 – ΦΥΣΙΚΟΙ
240
132
91
ΠΕ04.02 – ΧΗΜΙΚΟΙ
104
54
46
ΠΕ04.03 – ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΕΣ
14
10
3
ΠΕ04.04 – ΒΙΟΛΟΓΟΙ
39
33
13
ΠΕ04.05 – ΓΕΩΛΟΓΟΙ
63
40
15
ΠΕ05 – ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
163
66
32
ΠΕ06 – ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
187
91
40
ΠΕ07 – ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
35
22
15
ΠΕ08 – ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
44
34
13
ΠΕ09 – ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
103
61
35
ΠΕ10 – ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ
35
14
12
ΠΕ11 – ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
149
91
37
ΠΕ12.01 – ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
6
4
7
ΠΕ12.02 – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ
16
10
3
ΠΕ12.03 – ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ
4
0
4
ΠΕ12.04 – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ
24
11
4
ΠΕ12.05 – ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ
21
13
3
ΠΕ12.06 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
4
0
ΠΕ12.08 – ΧΗΜ. ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ
3
2
1
ΠΕ12.10 – ΦΥΣ. ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ
8
5
3
ΠΕ12.12 ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ
1
ΠΕ13 – ΝΟΜΙΚΟΙ-ΠΟΛ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
51
21
8
ΠΕ14.01 – ΙΑΤΡΟΙ
1
3
2
ΠΕ14.02 – ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ
6
0
ΠΕ14.03 – ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ
1
0
ΠΕ14.04 – ΓΕΩΠΟΝΟΙ
28
18
5
ΠΕ14.05 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣ ΠΕΡΙΒ
1
ΠΕ14.06 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
0
ΠΕ15 – ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
25
11
5
ΠΕ16.01 – ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΤΥΧ. ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
48
26
10
ΠΕ16.02 – ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΙ
3
ΠΕ17.01 – ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ
18
11
18
ΠΕ17.02 – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ
25
16
13
ΠΕ17.03 – ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ
29
24
10
ΠΕ17.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ
11
6
3
ΠΕ17.05 – ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΕΙ KATEE
25
5
1
ΠΕ17.06 – ΜΗΧ/ΓΟΙ ΤΕΙ-ΝΑΥΠ.ΕΜΠ.ΝΑΥΤ. ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ-ΤΕΧ/ΓΟΙ ΕΝΕΡΓ.ΤΕΧΝ.(ΚΑΤΕ.ΕΝΕΡΓ.ΜΗΧ/ΓΟΥ)
12
6
9
ΠΕ17.07 – ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΟΙ-ΗΛΕΚΤΡΟΥΡΓΟΙ-ΗΛ/ΓΟΙ ΤΕΙ-ΤΕΧΝ/ΓΟΙ ΕΝΕΡΓ.ΤΕΧΝ.(ΚΑΤΕ. ΕΝΕΡΓ. ΗΛΕΚ/ΓΟΥ)
6
10
4
ΠΕ17.08 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ
8
7
4
ΠΕ17.11 – ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ
1
ΠΕ18.01 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
1
1
ΠΕ18.02 – ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
23
16
5
ΠΕ18.03 – ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
5
4
5
ΠΕ18.04 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΠΕ18.07 – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
4
1
ΠΕ18.08 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ
1
ΠΕ18.09 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1
1
ΠΕ18.10 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
2
2
1
ΠΕ18.11 ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ
ΠΕ18.12 – ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
8
4
8
ΠΕ18.13 – ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
4
3
2
ΠΕ18.14 – ΙΧΘΥΟΚΟΜΙΑΣ – ΑΛΙΕΙΑΣ
1
ΠΕ18.15 – ΓΕΩΡΓ. ΜΗΧΑΝ. ΚΑΙ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ
4
2
ΠΕ18.16 – ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ
1
ΠΕ18.17 ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓ. ΕΚΜΕΤΑΛ
ΠΕ18.18 – ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ
9
2
3
ΠΕ18.19 – ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
1
ΠΕ18.20 ΚΛΩΣΤ/ΓΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓ ΕΝΔΥΜ
ΠΕ18.21 ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ
0
ΠΕ18.23 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΠΛΟΙΑΡΧ)
1
1
ΠΕ18.24 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΠΕ18.25 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΠΕ18.26 ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ
ΠΕ18.27 ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ
1
ΠΕ18.31 – ΜΗΧΑΝ. ΕΜΠΟΡ. ΝΑΥΤΙΚΟΥ
1
0
ΠΕ18.32 ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘ. ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
1
ΠΕ18.33 – ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ
1
1
1
ΠΕ18.35 – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
2
2
ΠΕ18.36 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ- ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ- ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝ. ΠΟΤΩΝ
2
2
ΠΕ18.37 ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
ΠΕ18.39 ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΕ18.40 ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜIΣΗΣ
ΠΕ18.41 ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
1
ΠΕ19 – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε.Ι.
66
54
46
ΠΕ20 – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι.
14
6
7
ΠΕ21 – ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΑΕΙ
1
ΠΕ23 – ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ
3
ΠΕ25 – ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ
2
ΠΕ26 ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΛΟΓΟΥ
1
ΠΕ28 ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ
1
ΠΕ29 – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ
2
ΠΕ30 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ
3
ΠΕ33 ΜΕΘΟΔΟΛ ΙΣΤΟΡ κ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΤΕ01.01 – ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ
7
2
2
ΤΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ
15
12
5
ΤΕ01.03 – ΜΗΧΑΝ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
4
4
1
ΤΕ01.04 – ΨΥΚΤΙΚΟΙ
9
5
5
ΤΕ01.05 – ΔΟΜΙΚΟΙ
8
1
2
ΤΕ01.06 – ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ
5
3
3
ΤΕ01.07 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ
5
3
4
ΤΕ01.08 ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
1
ΤΕ01.09 ΜΗΧΑΝ ΕΜΠΟΡ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΤΕ01.10 ΥΠΑΛ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
1
ΤΕ01.11 ΥΠΑΛ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ
ΤΕ01.12 ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ
ΤΕ01.13 ΠΡΟΓΡΑΜ Η/Υ
1
ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
1
ΤΕ01.20 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
1
ΤΕ01.24 – ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΪΑΣ
1
ΤΕ01.25 ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ
1
ΤΕ01.26 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ
1
1
2
ΤΕ01.28 – ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
2
ΤΕ01.29 ΒΟΗΘΟΙ ΙΑΤΡ ΒΙΟΛΟΓ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΔΕ01.01 ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΗΤΕΣ
ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ
3
1
4
ΔΕ01.04 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ
ΔΕ01.08 ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ
0
ΔΕ01.10 ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ
ΔΕ01.11 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ)
1
ΔΕ01.14 ΚΟΠΤΙΚΗΣ ΡΑΠΤΙΚΗΣ
1
ΔΕ01.17 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
1
1
ΔΕ1ΕΒΠ – ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1
ΣΥΝΟΛΑ
3235
1836
977

Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών οι φετινές προσλήψεις στη Δ.Ε συνολικά ανέρχονται σε 5942. Το 2014-15 είχαν προσληφθεί 5164 αναπληρωτές και το 2015-16 6162 αναπληρωτές.

Αναφορικά με το θέμα της Δικαστικής διεκδίκησης των περικοπών μισθών λόγω των μηνημονιακών νόμων υπάρχει η εξής ενημέρωση: Οι όποιες αποφάσεις αφορούν υπαλλήλους αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) που προσφεύγουν σε αστικά δικαστήρια και όχι μόνιμους Δ.Υ. που προσφεύγουν σε Διοικητικά Δικαστήρια. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία απόφαση για το θέμα έστω και ενός Διοικητικού Δικαστηρίου που να αφορά μονίμους υπαλλήλους.

Σχετικά με το θέμα των μετατάξεων εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ, αναμένεται νομοθετική ρύθμιση η οποία τροποποιεί τη διαδικασία μετάταξης κατά το μέρος που αφορά την αρμοδιότητα των ΑΕΙ. Μέχρι να ψηφιστεί η νέα διάταξη, οι διαδικασίες των μετατάξεων φαίνεται πως δε θα έχουν κάποια περαιτέρω εξέλιξη.

Σχετικά με το μεγάλο ζήτημα των μετατάξεων σε διοικητικές θέσεις, όπως είναι γνωστό ψηφίστηκε ο ν. 4440/2016 (ΦΕΚ Α,224) για το ενιαίο σύστημα κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση. Παράλληλα στις 19/12/2016 εκδόθηκε εγκύκλιος του Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού. Το Υπουργείο αναμένει τις διευκρινίσεις του Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ως προς τον τρόπο εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων σχετικά με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είχαν ειδικές διατάξεις περί μετατάξεων και αποσπάσεων σε διοικητικές θέσεις. Μέχρι να διευκρινιστούν τα ζητήματα αυτά δεν αναμένεται κάποια εξέλιξη.

Τέλος σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 4440/2016 θεσμοθετείται το δικαίωμα άδειας με αποδοχές στους εκπαιδευτικούς λόγω ασθένειας των ανήλικων τέκνων τους με σχετική ιατρική βεβαίωση. Η διάταξη: « Μετά την παράγραφο 7 του άρθρου 53 του Υπαλληλικού Κώδικα προστίθεται παράγραφος 8, ως εξής: 8. Υπάλληλοι που έχουν ανήλικα τέκνα δικαιούνται άδεια με αποδοχές έως τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος σε περίπτωση ασθένειας των τέκνων τους. Για τους υπαλλήλους που είναι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι, η ως άνω άδεια ανέρχεται σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος. Για τους υπαλλήλους που είναι μονογονείς, η ως άνω άδεια ανέρχεται σε έξι (6) εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.».

Σε σχέση με τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, είναι γνωστό ότι ένας αριθμός εκπαιδευτικών διδάσκει σε 3-5 σχολικές μονάδες! Ο εκπαιδευτικός αυτός πέρα από τη φυσική του επιβάρυνση, αδυνατεί να αναπτύξει ουσιαστική παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές του. Σε κάθε περίπτωση οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών αποτελούν και συνθήκες μάθησης των μαθητών τους! Είναι αναγκαίο συνεπώς η συμπλήρωση ωραρίου να γίνεται σε 2 σχολικές μονάδες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί για παράδειγμα με τη χορήγηση Κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και πληροφορικής από το Δημόσιο Σχολείο μέσα στα πλαίσια της ενισχυτικής διδασκαλίας, με την επαναλειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών και φυσικά την ουσιαστική λειτουργία της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης αλλά και την επαναφορά του ωραρίου μας στην προγενέστερη κατάσταση!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Αθήνα 2/2/2017