Ενημερωτικό από τους αιρετούς στο ΑΠΥΣΔΕ Αττικής Πύρζα Φανή και Σκλαβενίτη Στάθη των ΣΥΝΕΚ για τη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών για τις παιδαγωγικές ομάδες των κέντρων εκπαίδευσης για την αειφορία (ΚΕΑ) στην ΠΔΕ Αττικής

Οι αιρετοί στο ΑΠΥΣΔΕ Αττικής

Πύρζα Φανή

Σκλαβενίτης Στάθης -αναπληρωματικός

των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

ΣΥΝΕΚ

Το υπουργείο διαλαλεί ότι θα επανέλθει ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, ότι θα καταργηθούν οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου δηλαδή τα ΠΕΚΕΣ και κατά προέκταση όλες οι νέες δομές που περιέχει ο νόμος 4547.

Με παροιμιώδη όμως προχειρότητα και δείχνοντας παντελή απουσία ολοκληρωμένου σχεδιασμού, παρά τον προαναγγελθέντα θάνατο, ξεκίνησε ξανά η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών για τις παιδαγωγικές ομάδες των κέντρων εκπαίδευσης για την αειφορία (ΚΕΑ) στην περιφέρεια Αττικής μέσα στο καλοκαίρι.

Για τα επτά ΚΕΑ της Αττικής έχουν προκηρυχθεί 61 θέσεις και κατέθεσαν αίτηση 104 συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας. Τα συμβούλια ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ σε κοινή συνεδρίαση τους κατάρτισαν πίνακες δεκτών-μη δεκτών υποψηφίων οι οποίοι και . Κατά την διαδικασία της μοριοδότησης βρέθηκε ακόμη ένας υποψήφιος που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις επιλογής για αυτό έγινε ανακοινοποίηση του πίνακα. Έχουν γίνει δεκτοί 101 από τους 104 υποψήφιους. Στις 24/7/19 τελείωσε η διαδικασία της μοριοδότησης και ο αξιολογικός πίνακας των υποψηφίων.

Σημαντικό ζήτημα κατά τη διαδικασία της μοριοδότησης ήταν ο καθορισμός της συνάφειας των γνωστικών θεμάτων που καλύπτουν τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά των υποψηφίων με την εκπαίδευση για την Αειφορία. Δεν υπάρχει καμία τυποποίηση αλλά και ενημέρωση από το υπουργείο για το θέμα αυτό και φυσικά οδηγούμαστε στο ότι κάθε συμβούλιο μπορεί να κρίνει με διαφορετικό τρόπο και κατ’ επέκταση να μοριοδοτεί διαφορετικά.

Υπήρξε αυστηρή προσέγγιση στο θέμα της συνάφειας των τίτλων σπουδών με αποτέλεσμα μεταπτυχιακά που μπορεί να ήταν ξεκάθαρα προσανατολισμένα στην Αειφορία να μην θεωρούνται συναφή, γιατί δεν διέθεταν συνάμα εκπαιδευτική προσέγγιση.

Επίσης η αφαίρεση των μορίων του ΤΠΕ Α επιπέδου για τους καθηγητές Πληροφορικής και της ξένης γλώσσας για τους καθηγητές Ξένων Γλωσσών αποτελεί αδικία προς τους κλάδους αυτούς. Στον νόμο 4547 περιγράφεται στο άρθρο 22 ότι προϋπόθεση για επιλογή σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης είναι η πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ Α επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86. Επίσης στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου αναφέρει ότι γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς Ξένων Γλωσσών. Η επιλογή των εκπαιδευτικών για τις παιδαγωγικές ομάδες των ΚΕΑ, οι οποίοι δεν χαρακτηρίζονται στελέχη, θα μπορούσε να ακολουθήσει το πνεύμα του νόμου μέσα από το οποίο διαφαίνεται ότι εκπαιδευτικοί που κατέχουν τις συγκεκριμένες δεξιότητες με μεγάλη επάρκεια δεν θα πρέπει να υπολείπονται σε μόρια από τους συναδέλφους τους με τα ίδια ακριβώς προσόντα. Η παράγραφος που αναφέρει ότι προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται αναφέρεται κυρίως στις περιπτώσεις απόκτησης παιδαγωγικής επάρκειας. Σύμφωνα, δηλαδή, με αυτήν την παράγραφο δεν θα πρέπει να μοριοδοτηθεί ένα παιδαγωγικό πτυχίο, γιατί αυτό στην ουσία εξισώνει τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια από το βασικό πτυχίο τους με αυτούς που το βασικό πτυχίο τους την εμπεριέχει. Δηλαδή με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί που έχουν ακριβώς τα ίδια προσόντα έχουν και τα ίδια μόρια και έτσι μπορεί να διασφαλιστεί η ισονομία μεταξύ των υποψηφίων. Αν και έγινε ερώτηση στο υπουργείο για τη μοριοδότηση των ΤΠΕ και ξένης γλώσσας απάντηση δεν ήρθε.

Μέχρι τη Δευτέρα 29/7/19 και ώρα 15:00 οι υποψήφιοι μπορούν να καταθέσουν ένσταση κατά του αξιολογικού πίνακα.

Στις αρχές Αυγούστου θα ξεκινήσει η διαδικασία της αποτίμησης της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης, στην οποία οι υποψήφιοι δεν θα παρουσιάσουν σχέδιο δράσης όπως περιγραφόταν για τους ΣΕΕ, αλλά απλά θα υποβληθούν ερωτήσεις από το συμβούλιο προς τους υποψηφίους. Στη διαδικασία αυτή ο νόμος 4547/2018 αναφέρει ότι σε περιπτώσεις που προβλέπεται η συμμετοχή σε συμβούλιο επιλογής περισσότερων από δύο (2) αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, οι αιρετοί εκπρόσωποι από κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο κατά τη διαδικασία της αριθμητικής αποτίμησης των κριτηρίων επιλογής, παρέχουν μία κοινή ψήφο, η οποία συνίσταται στο μέσο όρο της μοριοδότησής τους. Αυτό είναι γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα ότι το ΥΠΠΕΘ θέλει να συρρικνώσει την παρουσία και τις θέσεις των αιρετών στα συμβούλια και θα πρέπει η ΟΛΜΕ και οι αιρετοί να εναντιωθούν σε τέτοιες πρακτικές.