ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ των:

αιρετού Χρήστου Κανδηλώρου

αναπληρώτριας αιρετού Βιολέττας Πατέλη

Φ12/657/70691/Δ1 της 11ης Μαΐου 2016

Ο πρώτος ψηφισμένος και υπό εφαρμογή «κόφτης» εκπαιδευτικών

Από το «υπερχρέωση ή θάνατος» στο «υπερχρέωση και θάνατος».

Τουλάχιστον 270 εκπαιδευτικοί λιγότεροι στην Αν. Αττική.

Οι προθέσεις του υπουργείου που αποκαλύπτονταν από την αρχή της χρονιάς με την πολιτική της αδιοριστίας, τα χιλιάδες κενά, τη συρρίκνωση και εγκατάλειψη εκπαιδευτικών δομών, την ουσιαστική κατάργηση των τμημάτων ένταξης , την τροποποίηση του καθηκοντολόγιου, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την επιχείρηση της αντιθεσμικής κάλυψης των κενών με απασχόληση, πήραν πια σάρκα και οστά.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τόσο της υπουργικής απόφασης για την αναμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος των δημοτικών σχολείων (ΦΕΚ 1324, τ. Β’), όσο και του νόμου 4386/2016 (ΦΕΚ 83, τ. Α’) ο οποίος περιλαμβάνει τα άρθρα 33, 35 και 36 που αφορούν την οργανικότητα των νηπιαγωγείων, τη συμπλήρωση ωραρίου και άλλων θεμάτων διαμορφώνεται το νέο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου που υλοποιεί ουσιαστικά τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί με τα μνημόνια, εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις του ΟΑΣΑ και της ΕΕ.

Επιδιώξαμε να υπολογίσουμε πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση με το «νέου τύπου σχολείο» στην Ανατολική Αττική.

(Ο πίνακας που παραθέτουμε παρακάτω διαμορφώθηκε με τα περιορισμένα , σε σχέση με την αίτηση για αναλυτικά στοιχεία μαθητών- εκπαιδευτικών-τμημάτων, που υποβάλλαμε στη Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής, τα οποία πήραμε μετά από ανεξήγητη(;) κωλυσιεργία. Γνωρίζοντας ότι σε πολλές διευθύνσεις έχουν δοθεί αναλυτικά στοιχεία περιμένουμε και τα υπόλοιπα που αφορούν στοιχεία νηπιαγωγείων, μαθητές ολοήμερων τμημάτων σχολείων και τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των συναδέλφων).

Στην Ανατολική Αττική λειτουργούν 74 σχολεία ΕΑΕΠ με 947 τμήματα τάξεων και 70 κλασικά σχολεία με 579 τμήματα.

Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζονται οι απαιτούμενες ώρες και στους τρεις τύπους σχολείων ΕΑΕΠ, κλασικό, «σχολείο Φίλη». Η διαίρεση των περισσευούμενων ωρών έχει γίνει με 23ώρες την εβδομάδα. Στις δύο τελευταίες στήλες εμφανίζονται οι αναπληρωτές που απασχολούνται σήμερα καθώς και οι μεταταγμένοι ή οι σε διάθεση εκπαιδευτικοί από τη δευτεροβάθμια, χωρίς οργανική.

Όπως διαπιστώνουμε από τον πίνακα προκύπτει περίσσευμα 270 εκπαιδευτικών υπολογίζοντας κατά προσέγγιση τις ώρες τους στο ολοήμερο.

Χωρίς να υπολογίζουμε τις θέσεις που αντιστοιχούν

  • τους 2ους δασκάλους στα ολοήμερα και δασκάλους στα ολοήμερα σε ΕΑΕΠ (δεν έχουμε το στοιχείο από τη Δ/νση)
  • Εκτός από τις μειωμένες θέσεις εργασίας που αφορούν και τους αναπληρωτές, μείωση θα προκύψει και από την αλλαγή του χαρακτήρα των τμημάτων ένταξης (ΤΕ) που ως συνέπεια θα έχει τη παραπέρα δραστική μείωση των αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη. Φέτος, στην Αν Αττική δουλεύουν 30.

Οι χιλιάδες ελλείψεις επιχειρείται να καλυφθούν, από το υπουργείο, με μετακινήσεις εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, από Διεύθυνση σε Διεύθυνση και από Περιφέρεια σε Περιφέρεια ενώ παράλληλα χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με ακόμα και πάνω από δέκα χρόνια εργασίας, θα χάσουν τη δουλειά τους. Μάλιστα η κατάργηση αυτών των χιλιάδων θέσεων εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση θα ‘ναι οριστική. Δηλαδή δεν απειλείται μόνο η εργασία του αναπληρωτή την επόμενη χρονιά αλλά και η δυνατότητα του να ξαναδουλέψει στη δημόσια εκπαίδευση αφού οι θέσεις εργασίας συρρικνώνονται και δεν πρόκειται να χρειάζονται ούτε μόνιμοι διορισμοί ούτε αναπληρωτές στο μέλλον.

Η υπουργική απόφαση καθιερώνει ένα ενιαίο τύπο σχολείου, σε όλες τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , σύμφωνα με αυτή:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

  • Μειώνονται οι ώρες που διδάσκει ο δάσκαλος στην κάθε τάξη
  • Καταργείται ο δάσκαλος του ολοήμερου όπου βέβαια αυτό καταφέρει να συσταθεί καθώς στο ολοήμερο θέλουν να εγγράφονται οι μαθητές των οποίων οι γονείς είναι και οι δύο εργαζόμενοι
    • Καταργείται η πρωινή ζώνη του ολοήμερου (7-8 π. μ.).
    • Κόβονται γνωστικά αντικείμενα. Μειώνονται οι ώρες των ειδικοτήτων – ενώ δίνεται η δυνατότητα για πλήρη ακύρωση τους καθώς προβλέπεται ότι τα μαθήματα αυτά μπορεί να αναλαμβάνονται και από δασκάλους.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το υπουργείο επανακαθορίζει τη λειτουργικότητα των νηπιαγωγείων οδηγώντας στο κλείσιμο ή τις συγχωνεύσεις ένα μεγάλο αριθμό απ’ αυτά. Στα αστικά κέντρα για να λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο θα χρειάζονται 14 νήπια, ενώ στις απομακρυσμένες περιοχές 5 νήπια. Εκατοντάδες νηπιαγωγεία κινδυνεύουν να κλείσουν σε όλη τη χώρα.

Στην Ανατολική Αττική έχουμε το παράδειγμα του νηπιαγωγείου Λεγραινών που κινδυνεύει να κλείσει ενώ σημαντικός είναι ο αριθμός των τμημάτων νηπιαγωγείων που απειλείται με συγχώνευση ( 2 τμήματα σε 1) ή με αυθαίρετη σύμπτυξη κλασικού- ολοήμερου μαζί, παρά το γεγονός ότι τυπικά και ουσιαστικά η διάρθρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα δύο τμήματα είναι διαφορετική.

Με βάση αυτά θα είναι καθοριστική η στάση των συλλόγων εκπαιδευτικών και νηπιαγωγών ώστε να μην επιτρέψουμε καταργήσεις τμημάτων, συμπτύξεις κλασσικών και ολοήμερων τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις εγγραφής προνηπίων και να πιέσουμε για να δημιουργηθούν τα αντίστοιχα τμήματα

Με τις παραπάνω αλλαγές :

Χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι αλλά και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα απολυθούν. Θα οδηγηθούν στην μόνιμη ανεργία αντί για τους μόνιμους διορισμούς που υποσχόταν το υπουργείο.

Κανένας μόνιμος εκπαιδευτικός ΠΕ 70 μετά την μείωση των ωρών διδασκαλίας δεν θα συμπληρώνει ωράριο σε ένα τμήμα και οι μισοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα συμπληρώνουν ωράριο σε 2-3 σχολεία ( εκτός των δεύτερης ξένης γλώσσας που συμπληρώνουν σε περισσότερα)

Οι μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματά των μαθητών πλήττονται άμεσα. Πρόγραμμα «σούπα» με εκπαιδευτικούς που θα συμπληρώνουν περιφερόμενοι και αγχωμένοι ωράρια αντί για σταθερούς εκπαιδευτικούς. Περιεχόμενο σπουδών που δε συζητήθηκε ποτέ. Υποδομές ανύπαρκτες ή υποθετικές, τις οποίες θα κληθούν να καλύψουν – πληρώσουν οι γονείς (πόσα μη ΕΑΕΠ σχολεία έχουν χώρο για θεατρική αγωγή και εργαστήριο πληροφορικής;;)

Το έργο των εκπαιδευτικών δυσχεραίνεται καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτό υλοποιείται σε ένα αντιμορφωτικό περιβάλλον. Αντιμορφωτικές είναι οι καθημερινές συνθήκες ζωής στην σύγχρονη κοινωνία από τη στιγμή που διακρίνονται από φτωχοποίηση ( μειώσεων των αποδοχών), επισφαλή εργασία, ακραίο ανταγωνισμό, γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας και αβεβαιότητας.

Τέλος δημιουργείται το εύφορο έδαφος για έναν εσωτερικό εμφύλιο μεταξύ δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ως προς την κάλυψη των ωρών της αισθητικής αγωγής, της φυσικής αγωγής, του ολοήμερου και της ευέλικτης ζώνης , θέτοντας και ουσιαστικά ζητήματα ηθικής τάξης.

Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, αποτελεί μια ακόμα εκδοχή του κατακερματισμένου, φθηνού , ευέλικτου σχολείου.

Μοναδικό κριτήριό τους είναι πως θα λειτουργήσει το σχολείο με το υπάρχον προσωπικό με μηδενικούς διορισμούς και με την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.

Απαιτούμε:

Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας

Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών.

Δημιουργία οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Να γίνουν αποδεκτές όλες οι αιτήσεις εγγραφής μαθητών στο ολοήμερο χωρίς όρους και προϋποθέσεις (εργαζόμενοι γονείς κλπ.). Να λειτουργήσει κανονικά η πρωινή ζώνη όπου υπάρχουν αιτήσεις.

Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο.

Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

Δε συναινούμε στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών εντός ΠΥΠΕ αλλά και από άλλα ΠΥΣΠΕ

Αιτούμαστε τάξεων υποδοχής για τα παιδιά πρόσφυγες

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το επόμενο διάστημα μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, να βάλουμε εμπόδια και να ακυρώσουμε τα σχέδια του υπουργείου

Οι εκπαιδευτικοί και οι τοπικές κοινωνίες να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους όπως το δείγμα των πρόσφατων κινητοποιήσεων έδειξε ότι μπορούν να κάνουν. Να δώσουν αποφασιστικά και οργανωμένα τον αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων κατακρεούργησης της δημόσιας εκπαίδευσης και της εργασίας των εκπαιδευτικών γιατί αν κάτσουμε με «σταυρωμένα χέρια» πολύ γρήγορα δε θα υπάρχει αύριο τόσο για χιλιάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά πολύ περισσότερο για χιλιάδες παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση.