Την Τετάρτη 10/4/2019 η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή που συγκροτήθηκε το προηγούμενο διάστημα από τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου κοινοποίησε τη λίστα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που έχουν συνάφεια με την ειδική αγωγή και τη σχολική ψυχολογία (ΦΕΚ 1217 Β’/10-04-2019).
Προς έκπληξη όλων μας, εξετάζοντας τη λίστα των μεταπτυχιακών, διαπιστώσαμε, πως δε συμπεριλαμβάνεται το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών». Το εν λόγω μεταπτυχιακό έχει εγκριθεί (ΦΕΚ 1877 Β’/14-09-2007) & επανεγκριθεί αναμορφωμένο (ΦΕΚ 2306 Β’/27-08-2014) από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχοντας 120 ects (εγκρίνονται μεταπτυχιακά προγράμματα με 90 ects). Μόλις το 2018, την προηγούμενη χρονιά, πληρούσε τα κριτήρια συνάφειας για την ένταξη στην ειδική αγωγή.
Ακόμη, όπως παρατηρείται στη νέα λίστα των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών με συνάφεια στη Σχολική Ψυχολογία (ΦΕΚ B 1217 –10.04.2019), πλέον συμπεριλαμβάνονται και προγράμματα που δεν πραγματοποιούνται σε σχολές και τμήματα Ψυχολογίας. Φέτος, συγκριτικά με προηγούμενα έτη, παρέχουν συνάφεια με Σχολική Ψυχολογία προγράμματα Παιδαγωγικών Σχολών, και όχι μόνο (βλ. Τμήμα Οικιακής Οικονομίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Επιπρόσθετα, όπως αποδεικνύεται και από το πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω μεταπτυχιακού προγράμματος, αυτό συγκροτείται από πληθώρα μαθημάτων που βασίζονται στις κύριες αρχές της επιστήμης της Ψυχολογίας, καθώς και την εφαρμογή τους στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και σε επίπεδο πρακτικής άσκησης η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλα τα πλαίσια της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης υπό την εποπτεία Ψυχολόγων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αιτούμαστε να συμπεριληφθεί στη λίστα των μεταπτυχιακών με συνάφεια στη Σχολική Ψυχολογία και το ΠΜΣ «ΨΥΧΟ-παιδαγωγική της Ένταξης: Ένα σχολείο για όλους», και ειδικότερα να χορηγηθεί συνάφεια με τη σχολική ψυχολογία σε όλους τους ψυχολόγους που ανήκουν στην πρώτη κατεύθυνση του ΠΜΣ, «ΨΥΧΟ-παιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών».
Οι γνώσεις που αποκτάμε στο εν λόγω μεταπτυχιακό, καθώς και οι κόποι μας δύο χρόνων σε αυτό, δεν μπορούν να κρίνονται, κάθε χρόνο με διαφορετικό τρόπο και σίγουρα δεν μπορούν να βασιστούν στο πόσο τυχεροί ήμασταν την χρονιά που αποφοιτήσαμε από αυτό. Ως εκ τούτου, θεωρούμε απαράδεκτο να μας αξιολογούν με άλλα κριτήρια από αυτά με τα οποία εισήλθαμε στο μεταπτυχιακό. Εξίσου παράλογο, θεωρούμε πως είναι στο ίδιο μεταπτυχιακό να υπάρχουν διαβαθμίσεις στη συνάφεια και στην παιδαγωγική επάρκεια ανάλογα με το έτος που έχουμε εισαχθεί. Η απόφαση αυτή στην ουσία καταργεί το δικαίωμα ίσης μεταχείρισης και ισονομίας των πολιτών/υποψηφίων, δεδομένου του ότι ανάλογα με την ημερομηνία κτήσης, το ίδιο προσόν κρίνεται με διαφορετικά κριτήρια.
Η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών για όλους και όλες εμάς είναι μονόδρομος μέσα στην εργασιακή βαρβαρότητα στην οποία αναγκαζόμαστε να επιβιώσουμε. Μέσα σε μια εποχή όμως που το κράτος προωθεί την ιδιωτική εκπαίδευση και την απόκτηση τίτλων σπουδών έναντι υψηλών χρηματικών απολαβών, αναπόφευκτα αντιλαμβανόμαστε τη μη απόδοση συνάφειας στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών» ως μια κίνηση υποβιβασμού του δημόσιου πανεπιστημίου.
Βάσει των προαναφερθέντων ζητάμε:
1. ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ
3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΕΚ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ (ΦΕΚ 2306 Β’/27-
08-2014)
Σας επισυνάπτουμε τα εν λόγω ΦΕΚ.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Με εκτίμηση,
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ετών εισαγωγής: 2015,2016,2017.