Αφού ταλαιπώρησαν με το λαϊκισμό τους την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, αφού καταπόνησαν τον ορθολογισμό και την κοινή λογική, αφού ζήσαμε για δύο χρόνια μια επικοινωνιακή καταιγίδα περί κατάργησης των και περί θέσπισης Εθνικού Απολυτηρίου, είδαμε δύο γεννητούρια – τέρατα!

Του Νίκου Τσούλια

Ούτε οι εξετάσεις καταργούνται – δεν θα μπορούσε βέβαια ποτέ να γίνει αυτό – ούτε Εθνικό Απολυτήριο (θα) έχουμε. Είναι πράγματι φοβεροί τύποι όλοι οι σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. Συζητούσαν και μας βομβάρδιζαν κάθε ημέρα για τις ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση, για να δώσουν το απόλυτο τίποτα. Κατάφεραν όμως να διαμορφώσουν τοπίο αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης, που επιχειρούν να το κρύψουν από την εικονική επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. (Περί αυτού θα επανέλθω).
Τι μας λένε οι εμπνευστές περί της εκπαίδευσης του μέλλοντός μας και πιο συγκεκριμένα για τις Εξετάσεις;
«
Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα.
Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.
Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου» (ΙΕΠ).

Λίγες ημέρες πριν είχαμε δημοσιεύσει άρθρο με τον τίτλο «Οι ‘καταργούνται’, ζήτω οι Πανελλαδικές», που αποδίδει απόλυτα το συμβάν του πρωτόγνωρου παραλογισμού των ιθυνόντων. Είναι εντυπωσιακά μοναδικοί στην ιστορία της εκπαίδευσης και απόλυτα γραφικοί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Δηλαδή όλη αυτή η φασαρία έγινε για να μας πουν το τι θα πρέπει να γίνει στο βάθος του χρόνου; Το έργο τους είναι για να νομοθετήσουν για το «σήμερα» ή για το βάθος του χρόνου; Στο βάθος του χρόνου θα τους ξαναβρούμε, για να μας πουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε;
Πού είναι το ; Αυτό το απολυτήριο που προτείνουν, είναι από εθνικής χροιάς πιο πίσω και από το απολυτήριο που ίσχυε δύο χρόνια πριν και το κατάργησαν γιατί δήθεν θα καταργούσαν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αν λοιπόν στο «Εθνικό Απολυτήριο» μετράνε οι προφορικοί βαθμοί των τετραμήνων κατά 80%, ως προς τι ο χαρακτηρισμός περί «Εθνικού Απολυτηρίου»; Είναι δύσκολο να κατανοήσουν το τι θα γίνει στη συνέχεια, όταν θα έχουμε έκρηξη της προφορικής βαθμολογίας και τα ποσοστά των «αριστούχων» θα υπερβούν κάθε ιστορικό προηγούμενο και κάθε ευρωπαϊκό αντίστοιχο;
Εκτός αν με αυτό τον τρόπο επιδιώκουν να …αυξήσουν το βαθμολογικό στάτους των Ελλήνων μαθητών και μετά να καμαρώνουν για αυτή την «επιτυχία» ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής τους «μεταρρύθμισης»! Δεν έχουν ακούσει άραγε γιατί καταργήθηκε η συμμετοχή κατά 25% των βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου στη βαθμολογία για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τη δεκαετία του 1980; Δεν ζούσαν τότε στην Ελλάδα; Δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι αν ισχύσει αυτό το σύστημα, θα διαλύσουν το λύκειο; Είναι τόσο έντονος ο λαϊκισμός τους που έχει υπονομεύσει κάθε ίχνος ορθολογισμού τους ή μήπως είναι τόσο άσχετοι που δεν ξέρουν περί τίνος ακριβώς ασχολούνται;
Είναι τόσο πλούσιο το υλικό του ανορθολογισμού και του παραλογισμού που έχουν δώσει, που δυστυχώς θα ασχοληθούμε επί μακρόν με αυτό αφήνοντας (και πάλι δυστυχώς) κατά μέρος την ουσία της εκπαίδευσης και την πραγματική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη..
Υ.Γ.
1. Αν όλη αυτή η συγκεκριμένη αντίληψη και πρακτική περί αντιμετώπισης ενός θέματος και περί εμφάνισης ενός σχεδίου γινόταν από έναν εκπαιδευτικό στη διαδικασία της διδασκαλίας του, οι μαθητές θα έκαναν το σταυρό τους…
2. Ελπίζω να αμειφθούν ηθικά από την Πολιτεία οι συμμετέχοντες στην όλη υπόθεση.
3. Εκτιμώ ότι ο ιστορικός της εκπαίδευσης θα έχει δυσκολίες ερμηνείας των γεγονότων…
Γραμματέας της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)