Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς υποδεχθήκαμε με ευχάριστη έκπληξη την έγκριση όλων σχεδόν των «ολιγομελών» τμημάτων των ΕΠΑΛ, για πρώτη φορά μετά από χρόνια. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι πνέει νέος άνεμος ανάπτυξης και ενίσχυσης των ΕΠΑΛ.
ΕΛΤΕΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Δυό μήνες μετά όμως, υπάρχουν ακόμη κενά στα σχολειά μας, σε πολλά σχολειά δεν διδάσκονται ακόμη και Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ σε κάποια ΕΚ η διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων γίνεται από ένα μόνο εκπαιδευτικό, παρά τις προβλέψεις του Νόμου για την Ασφάλεια και Υγιεινή των μαθητών.
Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί ο θεσμός της Μαθητείας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που επιμορφώθηκε ειδικά για «να τρέξει» το θεσμό, καλύπτει τώρα τα κενά των ΕΠΑΛ για να κάνουν τα παιδιά μάθημα. Και παρόλα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν κενά.
9 Νόμοι, 8 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, 17 Υπουργικές Αποφάσεις και ένα Προεδρικό Διάταγμα, (το θεσμικό πλαίσιο της Τάξης Μαθητείας) θα «πάνε στράφι» εξαιτίας κακού προγραμματισμού ή ανακατανομής των πιστώσεων.
Εκπαιδευτικοί, μαθητές και εργοδότες ανταποκρίθηκαν στα πιεστικά χρονοδιαγράμματα και στις δεσμεύσεις του Υπουργείου, αλλά μένουν κυριολεκτικά μετέωροι.
Οι Εκπαιδευτικοί που ενεπλάκησαν αδιαμαρτύρητα και με ανιδιοτέλεια στην απίστευτη γραφειοκρατία του θεσμού, εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα στις επιχειρήσεις που πρόσφεραν θέσεις και στους μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή.
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είχαν εγκριθεί πέρσι 97 τμήματα Μαθητείας. Φέτος στήθηκαν με πολύ κόπο και προσπάθεια 122 τμήματα και από αυτά εγκρίθηκε η λειτουργία μόνο 13 τμημάτων…
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΦΕΙΛΕΙ:
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΠΕΣ στις ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ στις ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ και επί πλέον και στις επιχειρήσεις του ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Να μεριμνήσει το Υπουργείο ώστε:
Α) Να καλυφθούν άμεσα τα κενά στα σχολεία μας και
Β) Να ξεκινήσει χωρίς άλλες καθυστερήσεις η υλοποίηση της Δ’ Φάσης του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας για την περίοδο 2019-2020.