Μετά την ανακοίνωση των πινάκων του ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή, (με βάση το νόμο Γαβρόγλου), συνάδελφοι που δουλεύουν χρόνια στην Ειδική Αγωγή, βρέθηκαν εκατοντάδες θέσεις χαμηλότερα στον πίνακα, κινδυνεύοντας να μείνουν άνεργοι μετά από 10 χρόνια υπηρεσίας σε όλη την Ελλάδα για να καλύψουν πάγιες ανάγκες.
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης
Την ίδια ώρα που μέσω εγκυκλίων το υπουργείο Παιδείας προτρέπει τους εκπαιδευτικούς σε διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, (Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία), το ίδιο, δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στην δική του ευθύνη να αναβαθμίσει την ειδική αγωγή στα σχολεία. Βαδίζοντας στις ράγες των κατευθύνσεων ΕΕ και ΟΟΣΑ συντηρεί την συστηματική κρατική υποχρηματοδότηση που έχει επιβληθεί από όλες τις κυβερνήσεις (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ) μέχρι σήμερα, προσπαθώντας να καλλωπίσει την πραγματικότητα με προσπάθειες εντυπωσιασμού.
Μια τέτοια προσπάθεια είναι και η έκδοση σχετικής εγκυκλίου, με την οποία προχωρά στη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πολύ μακριά από τα πάγια, αναγκαία και οξυμμένα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Φροντίζοντας στα πλαίσια των περικοπών, ο αριθμός και ο τρόπος κατανομής αυτών των οργανικών θέσεων, να μην ανταποκρίνεται και να μην καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της ειδικής αγωγής στα σχολεία όλης της χώρας και του νομού μας,
Συνδέει και συσχετίζει σκόπιμα την ύπαρξη και τον αριθμό των οργανικών θέσεων με το σύνολο των μαθητών του σχολείου (300 μαθητές και πάνω) και όχι με τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών στα Τ.Ε. που έχουν ανάγκη την εκπαίδευση αυτή. Αυτή η πολιτική και συνάμα αντιεπιστημονική επιλογή, οδηγεί ουσιαστικά χιλιάδες ειδικούς μαθητές εκτός καμιάς ειδικής βοήθειας, αλλά και στην περικοπή δεκάδων οργανικών θέσεων, ιδιαίτερα στην επαρχία, όπου η πλειονότητα των σχολείων (και στο νομό μας),δεν ξεπερνά τους 300 μαθητές.
Για τον καθορισμό των ειδικοτήτων των οργανικών θέσεων, διαμορφώνονται τέτοια κριτήρια που δημιουργούν αδικίες ανάμεσα στους κλάδους, (π.χ. μεταξύ του ΠΕ04 και ΠΕ03 ή και μέσα στο ίδιο το ΠΕ04).
Αποκλείει τους μαθητές Ειδικής Αγωγής από τη φοίτηση τους σε Τμήμα Ένταξης, εξαιτίας της καθυστέρησης διάγνωσής τους από το ΚΕΣΥ, λόγω της υποστελέχωσής του, με ευθύνη των όλων κυβερνήσεων (Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ) διαχρονικά και μέχρι σήμερα.
Κρατάει σε ομηρία εκατοντάδες σχολεία της Δ/θμιας Εκ/σης τοπικά και πανελλαδικά, που παρά τις ανάγκες , δεν λειτουργούν καθόλου Τμήματα Ένταξης.
Κυβέρνηση ΝΔ και ΑΣΕΠ στέλνουν στην ανεργία εκατοντάδες εκπαιδευτικούς
Στο «κάδρο» της επίθεσης αντικειμενικά μπαίνουν και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής. Μετά την ανακοίνωση των πινάκων του ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή, (με βάση το νόμο Γαβρόγλου), συνάδελφοι που δουλεύουν χρόνια στην Ειδική Αγωγή, βρέθηκαν εκατοντάδες θέσεις χαμηλότερα στον πίνακα, κινδυνεύοντας να μείνουν άνεργοι μετά από 10 χρόνια υπηρεσίας σε όλη την Ελλάδα για να καλύψουν πάγιες ανάγκες. Το τσάκισμα της προϋπηρεσίας, οι μεγάλες ανακατατάξεις στον πίνακα (αλλά και στη ζωή), τα κραυγαλέα λάθη και οι παραλήψεις στους νέους πίνακες (μοριοδότηση, 1200 απορριφθέντες συνάδελφοι επειδή, χωρίς δική τους ευθύνη δεν πλήρωσαν το παράβολο την καθορισμένη ημερομηνία κ.α.), μόνο οργή μπορούν να προκαλέσουν σε πολλούς συναδέλφους στον κλάδο. Ο ενιαίος πίνακας και η εξέλιξη αυτή, τους αποκλείει όχι μόνο από τη διεκδίκηση μονιμοποίησης, αλλά και από τη δυνατότητα να δουλέψουν ακόμα και ως αναπληρωτές, αφού προβλέπεται 3ετης αποκλεισμός και για τις προσλήψεις των αναπληρωτών αν κοπεί κάποιος από τους πίνακες!!!
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ διεκδικεί τις σύγχρονες ανάγκες στην ειδική αγωγή:
Κάθε παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής να μη μένει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλα τα παιδιά στην δομή που έχουν ανάγκη.
Δημιουργία όλων των απαραίτητων Τμημάτων Ένταξης, σε σχολεία της Β/θμιας όπου υπάρχει ανάγκη, χωρίς “κόφτες” και αντιπαιδαγωγικά όρια-Άμεση έγκριση όλων των Τ.Ε. που έχουν ζητηθεί.
Πλήρης στελέχωση των Τ.Ε. με το απαραίτητο προσωπικό, όχι με αριθμητικά κριτήρια αλλά με βάση τις ανάγκες που προκύπτουν σε κάθε σχολική μονάδα,
Στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α. )
Να ιδρυθούν οργανικές θέσεις σε όλα τα Ειδικά σχολεία και στην Παράλληλη Στήριξη
Να μπει τέρμα στην πολιτική απαξίωσης των δομών της Ειδικής Αγωγής, των ΚΕΣΥ και συνολικά της διαδικασίας διάγνωσης.
.Απαιτούμε τώρα να αρθεί η αδικία για τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής.
Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες για τεχνικούς λόγους, για προβλήματα που δεν είχαν να κάνουν με δική του ευθύνη και προέκυψαν από το ίδιο το σύστημα.
Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των Αναπληρωτών –Συμβασιούχων Εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση (Πάνω από 35.000)!
Κατάργηση του Ν. 4589/2019 για το νέο σύστημα «διορισμών και προσλήψεων», δηλαδή απολύσεων αναπληρωτών και όλου του νομοθετικού πλαισίου που απαξιώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία και εισάγει το ατελείωτο κυνηγητό προσόντων!
Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών στη στέγαση, στη σίτιση και στη μετακίνησή τους.
Αύξηση των κονδυλίων του κρατικού προϋπολογισμού για μόνιμους διορισμούς και λειτουργία των σχολείων.
Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά