ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής |Η ΕΛΜΕ, το σωματείο των καθηγητών, εδώ και χρόνια ζητά να ληφθούν ουσιαστικά και μόνιμα μέτρα για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας στην περιοχή. Χρειάζονται άμεσα μέτρα και μέτρα ουσιαστικής πρόληψης κι όχι μόνο καταστολής.

Λύσεις που θα απαντούν στο γιατί εντείνεται η βία, οι τραμπουκισμοί και οι φασίζουσες συμπεριφορές και γιατί και πώς αυξάνεται η παραβατικότητα και η γκετοποίηση.

Επιτέλους, εδώ και τώρα, επιβάλλεται η Δημοτική Αρχή, η Περιφέρεια και τα αρμόδια Υπουργεία να δράσουν ώστε να παρθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης όπως συνεχώς και σταθερά ζητούν οι καθηγητές, οι γονείς, οι μαθητές και η τοπική κοινωνία από τις κοινωνικές και τις άλλες υπηρεσίες (δημοτικές, περιφερειακές, κυβερνητικές).

Καταθέτουμε θέσεις και απόψεις, που έχουν διαμορφωθεί όλα αυτά τα χρόνια από καθηγητές, γονείς, μαθητές και τις συλλογικότητές τους στην περιοχή μας.

1. Καμία αποδυνάμωση και υπονόμευση κανενός σχολείου στον Δήμο. Τα σχολεία μας αποτελούν μοναδικούς κρίκους στην αλυσίδα της εκπαίδευσης στην περιοχή μας. Αν σπάσει ένας κρίκος σπάει και η αλυσίδα αυτή!

2. Άμεσα ισομερής κατανομή των Ρομά μαθητών στα γυμνάσια, ώστε να μην προκαλείται γκετοποίηση. Ουσιαστική στήριξη της εκπαίδευσής τους και εκτός του σταθερού σχολικού προγράμματος και εκτός σχολείου.
3. Δεν μπορεί η κοινωνικοποίηση των Ρομά στην περιοχή να στηρίζεται μόνο στα σχολεία και στα πάσης φύσης χρήματα κι επιδόματα!

4. Συνεχής κι αποτελεσματική φύλαξη όλων των σχολείων όλο το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα από δημοτικούς υπαλλήλους (σχολικούς φύλακες και Δημοτική Αστυνομία), αλλά χωρίς κάμερες και ιδιωτική φύλαξη εντός των σχολείων. Άμεση πρόσληψη μόνιμων υπαλλήλων ως σχολικών φυλάκων.

5. Άμεσα στήριξη και αναβάθμιση των σχολείων στις «δύσκολες» περιοχές, όπως είναι ο Άγιος Ιωάννης και ο Άγιος Δημήτριος στα Άνω Λιόσια και η περιοχή του Ζεφυρίου πάνω από την Αττική Οδό.

6. Άμεση ενίσχυση και λειτουργία του φωτισμού σε όλα τα σχολεία. Κατάλληλη διαμόρφωση και αναβάθμιση των χώρων περιμετρικά των σχολείων (χωροταξικά, οικιστικά κλπ).

7. Άμεση προτεραιότητα και έμφαση στις επισκευές και την αναβάθμιση των υποδομών σε ΕΠΑΛ, ΕΚ, 3ο Λύκειο και 3ο Γυμνάσιο στα Άνω Λιόσια.

8. Ασφαλής μεταφορά των μαθητών με τη συγκοινωνία από και προς τα σχολεία από τις δημόσιες συγκοινωνίες ή από δημοτικά ή μισθωμένα λεωφορεία που θα καλύπτουν και τις ανάγκες των υπόλοιπων κατοίκων. Και είναι απαράδεκτο, με τόσες υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών στο Δήμο να μην εξυπηρετούνται οι κάτοικοί του.

9. Τα κοινωνικά προβλήματα αντιμετωπίζονται με την ίση αντιμετώπιση όλων των παιδιών κάθε κοινωνικής ομάδας και από τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο και από τους δημότες συνολικά, ώστε κανένας νέος να μην αντιμετωπίζεται ως ανθρώπινο περίσσευμα χωρίς αξία κι έτσι να διώχνεται ουσιαστικά από το σχολείο και την κοινωνία. Οι διάφοροι πολιτικοί παράγοντες να μην αντιμετωπίζουν τους Ρομά ως πολίτες έτοιμους ή για εξαγορά στις εκλογές ή για κάθε παράνομη ενέργεια.
10. Με βάση τη λογική που καταθέσαμε κρίνουμε ότι είναι απολύτως απαραίτητο και ζητούμε να πραγματοποιηθεί άμεσα Δημοτικό Συμβούλιο, που θα τοποθετηθεί συνολικά στο πρόβλημα. Δεν μπορεί η Δημοτική Αρχή και οι υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις να κλείνουν τα μάτια σε τόσο σημαντικά και πολύχρονα κοινωνικά προβλήματα, που χτυπούν συνεχώς την πόρτα των σχολείων μας, αλλά και των σπιτιών μας.

Εμείς ως ΕΛΜΕ για ακόμη μια φορά δηλώνουμε ότι δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα, αντίθετα θα μας βρίσκουν πάντα απέναντί τους όλοι όσοι θέλουν να εφαρμόζουν πολιτικές αντιεκπαιδευτικές, ρατσιστικές και αντικοινωνικές. Επίσης, θα ξανατονίσουμε ότι τα αντισταθμιστικά από τη χωματερή, για όσο καιρό υπάρχουν, επιβάλλεται να χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της εκπαίδευσης, της υγείας και των άλλων κρίσιμων αναγκών της τοπικής κοινωνίας στα Άνω Λιόσια, το Ζεφύρι και τη Φυλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025