Β’ ξένη γλώσσα: Στις 23-30 Απριλίου 2017, πραγματοποιήθηκε στην Οδησσό της Ουκρανίας εκπαιδευτικό συνέδριο με θέμα «Ελληνόγλωσση παιδεία: τάσεις – διαστάσεις – προτάσεις».
Στο συνέδριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη ή ως ξένη γλώσσα αλλά και πανεπιστημιακοί από όλα σχεδόν τα πανεπιστήμια της Ελλάδας, οι οποίοι ασχολούνται με θέματα διδακτικής της γλώσσας, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κ.ά. Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας (Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, την Πρεσβεία της Ελλάδας στο Κίεβο, το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού και το Γραφείο της Συντονίστριας Εκπαίδευσης στη Μαριούπολη.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα συγκινησιακό κλίμα, στα γραφεία του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, στο Παράρτημα Οδησσού, την έδρα της Φιλικής Εταιρείας. Κατά τη διάρκειά του, δόθηκε η ευκαιρία σε πανεπιστημιακούς αλλά και εκπαιδευτικούς να παρουσιάσουν παιδαγωγικές προτάσεις και εισηγήσεις για την διατήρηση της ελληνικής στις χώρες της διασποράς και για τη διδασκαλία και εκμάθησή της από μαθητές και φοιτητές του εξωτερικού (Έλληνες και μη).
Η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, Δρ Αθ. Μιχαηλίδου, η οποία ήταν επίσημη προσκεκλημένη του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, συμμετείχε στις εργασίες του συνεδρίου και είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και να ενημερώσει για τα προγράμματα επιμόρφωσης που προσφέρει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για ομογενείς εκπαιδευτικούς από τις χώρες του Εύξεινου Πόντου.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου η κ. Μιχαηλίδου αντάλλαξε απόψεις με τον Αν. Γενικό Γραμματέα Απόδημου Ελληνισμού και τη Διευθύντρια του Γραφείου για άμεση συνεργασία της Κύπρου με την Ελλάδα στα θέματα αυτά, με σκοπό την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού αλλά και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών που τη διδάσκουν σε όλες τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.