Έναν δρόμο για ποδήλατο και περπάτημα μήκους 62,5 χιλιομέτρων από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο, εκεί όπου βρίσκεται σήμερα η εγκαταλειμμένη σιδηροδρομική γραμμή Αγ. Αναργύροι – Λαύριο, και με δυνατότητα επέκτασης άλλων 8 χλμ. έως το Σούνιο σχεδιάζει το Εργαστήριο Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής.
Σύμφωνα με “Τα Νέα“, πρόκειται για την “Αττική Οδό του ποδηλάτου”, η οποία θα περνάει από 15 δήμους. Θα διασχίζει δηλαδή την Αττική από τη μία της άκρη έως την άλλη. Στόχος είναι να εξυπηρετεί τόσο καθημερινές μετακινήσεις με ποδήλατο μέσω της σύνδεσής της με το τοπικό δίκτυο των παρακείμενων περιοχών – το οποίο θα βελτιωθεί – όσο και μετακινήσεις αναψυχής ή άθλησης, καθώς αποτελεί μια ευκαιρία για βόλτα στο φυσικό περιβάλλον και σε τόπους ιστορικού ενδιαφέροντος.
Η γραμμή θα αποτελεί τμήμα του ευρύτερου μητροπολιτικού δικτύου ποδηλάτου της Αττικής το οποίο έχει θεσμοθετηθεί από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής 2021. Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος θα είναι πλάτους 3.5 μέτρων και όχι 2, όπως ίσχυε με όλους τους παλιούς σχεδιασμούς. “Δεν θέλουμε έναν στριμωγμένο ποδηλατόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι θα προσφέρεται και για μετακίνηση και για αναψυχή. Η διαδρομή θα συνδυάζει αστικό και περιαστικό μέρος και θα είναι εξαιρετική για ποδήλατο”, αναφέρει ο κ. Μπακογιάννης.
Αυτή την περίοδο το έργο βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης. Αναμένεται να γίνουν ενημερωτικές συναντήσεις με τη συμμετοχή των δήμων και της περιφέρειας Αττικής “προκειμένου να έχουμε και την άποψή τους” αναφέρει στην εφημερίδα ο δρ πολεοδόμος – συγκοινωνιολόγος μηχανικός Ευθύμιος Μπακογιάννης από τη σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών, ο οποίος συμμετέχει στην ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ. Το σίγουρο πάντως είναι, σημειώνει ο κ. Μπακογιάννης ότι ο ποδηλατόδρομος δεν θα δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα, αφού βρίσκεται πάνω στον άξονα της παλιάς γραμμής.