Στη Λαμία οι μαθητές είχαν ξεκινήσει με καταλήψεις εδώ και περίπου 10 ημέρες στο 1ο και το 2ο ΕΠΑΛ της πόλης, και περίπου μία εβδομάδα πριν στο 5ο Λύκειο, που κατέληξαν σε 16 συλλήψεις ανηλίκων και ενός γονέα. Η επέμβαση της Αστυνομίας έγινε αργά το βράδυ της Πέμπτης προς ξημερώματα Παρασκευής, με εντολή εισαγγελέα.

Με προσαγωγές και συλλήψεις έληξαν τρεις καταλήψεις στη Λαμία, παρά την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών οδηγώντας τους στα “μαθητοδικεία”. Η ΠΝΠ καταργήθηκε με τον Ν. 4386/16, επί υπουργίας Ν. Φίλη, που προσφάτως είχε ζητήσει τον σεβασμό στις μαθητικές καταλήψεις, λόγω της άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος μαθητών του Λυκείου και του Γυμνασίου Σάμης Κεφαλλονιάς.

Στη Λαμία οι μαθητές είχαν ξεκινήσει με καταλήψεις εδώ και περίπου 10 ημέρες στο 1ο και το 2ο ΕΠΑΛ της πόλης, και περίπου μία εβδομάδα πριν στο 5ο Λύκειο, που κατέληξαν σε 16 συλλήψεις ανηλίκων και ενός γονέα. Η επέμβαση της Αστυνομίας έγινε αργά το βράδυ της Πέμπτης προς ξημερώματα Παρασκευής, με εντολή εισαγγελέα.

Συγκεκριμένα, συνελήφθησαν για διατάραξη οικιακής ειρήνης 7 ανήλικοι στο 2ο ΕΠΑΛ, από 20 ετών και κάτω, όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές. Οι ίδιες πηγές μιλούν για 9 επιπλέον συλλήψεις ανηλίκων στο 5ο Λύκειο, με το ίδιο αιτιολογικό. Ακόμη έγινε μία σύλληψη ενηλίκου για παραμέληση ανηλίκου, ωστόσο λίγο αργότερα όλοι αφέθηκαν ελεύθεροι με προφορική εντολή του εισαγγελέα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας είχε εκφράσει τον προβληματισμό του “για τη συνεχιζόμενη κατάσταση της κατάληψης του σχολείου που τείνει να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις”.

Στο μεταξύ, σε διάλογο με αφορμή τις καταλήψεις σε τρία σχολεία της Λαμίας καλεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας Σπύρος Πιλιτζίδης. Υπενθυμίζοντας ότι “η έναρξη της φετινής χρονιάς υπήρξε ομαλή και σχεδόν απρόσκοπτη”, τόνισε πως σε κάθε περίπτωση “τα αιτήματα των μαθητών που δεν εμπίπτουν στη δικαιοδοσία μας, προωθούνται άμεσα σε υπεύθυνους φορείς είτε εκπαιδευτικούς είτε αυτοδιοικητικούς που επιλαμβάνονται της επίλυσής τους”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025