Ο Διευθυντής πρέπει να είναι «ηγέτης» και να έχει «όραμα» ακούγεται στην εκπαίδευση
τα τελευταία χρόνια. Θέλουν τον Διευθυντή. σχολείου να έχει ένα τέτοιο ρόλο. Έτσι πρέπει να είναι ένας Διευθυντής!!! …. να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς, να εκχωρεί αρμοδιότητες, να συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη του προσωπικού του, να διασφαλίζει την σωστή επικοινωνία στη σχολική του μονάδα, να είναι παιδαγωγικός καθοδηγητής, να ακολουθεί τη σωστή διαδικασία στη λήψη αποφάσεων, να οργανώνει τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης της σχολικής του μονάδας και η λίστα θεματολογίας της σύγχρονης θεωρίας περί οργάνωσης και διοίκησης σχολικής μονάδας τελειωμό δεν έχει.
Μια άλλη όμως θεωρία, η θεωρία της πραγματικότητας, τον θέλει να κάνει άλλα πράγματα: Να πραγματοποιεί ελέγχους των τεχνικών εγκαταστάσεων του σχολείου του και να κάνει αναφορές στον οικείο Δήμο της Σχολικής του μονάδας για τη σωστή λειτουργία τους, να μεριμνά για την αποθήκευση των ξύλινων μπαλέτων σχολικών βιβλίων, να είναι υπεύθυνος για τη διανομή φρούτων στη σχολική μονάδα του, πού και πού να φτιάχνει καμιά κλειδαριά και ταυτόχρονα να κάνει και 12 ώρες(.Μ.Ο) μάθημα, αλλά και πάλι ο κατάλογος τελειωμό δεν έχει
Κι αν κάτι από όλα αυτά πάει στραβά όλοι θα γνωρίζουν ποιος θα έχει την ευθύνη. Έχουμε ένα άτομο δηλαδή που του δώσαμε τον τίτλο του Διευθυντή κι ένα επίδομα, και έχουμε πλέον αυτόν που θα του φορτώσουμε όλες τις ευθύνες αν κάτι πάει στραβά΄ή στριμωχνόμαστε. Έτσι λειτουργεί το σύστημα απαλλάσσεται των ευθυνών του με προτεραιότητα από πάνω προς τα κάτω.
Δε συμβαίνει όμως μόνο στους διευθυντές σχολείων, συμβαίνει και στους εκπαιδευτικούς και στους σχολικούς συμβούλους. Ό,τι νέο προκύπτει ανατίθεται σε αυτούς. Άσχετα αν είναι μέρος των πιστοποιημένων δεξιοτήτων/ικανοτήτων τους με βάση τις οποίες έχουν προσληφθεί.
Όλα αυτά, γιατί έτσι καλύπτεται η έλλειψη κατάλληλου προσωπικού του κράτους. Ένα κράτος όμως που εύκολα υιοθετεί νέες θεωρίες, όπως αυτή της οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων διατυμπανίζοντας ότι θέλει να έχει έναν Διευθυντή Ηγέτη, αλλά στην ουσία θέλει έναν Διευθυντή “Μάκη ελεγκτή εγκαταστάσεων”.
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και ας αναλογιστούν όσοι προΐστανται ‘άλλων¨ εκπαιδευτικών οργανισμώνκαι είναι επιφορτιμένοι με διοικητικά καθήκοντα, αν οι ίδιοι πραγματοποιούν ελέγχους των τεχνικών εγκαταστάσεων των υποδομών των οργανισμών που διοικούν ή έχουν κατάλληλο τεχνικό προσωπικό για αυτή τη δουλειά.