: Πώς θα πάρουν οι μαθητές λάπτοπ και – «Οδηγίες για παράδοση/παραλαβή ηλεκτρονικών συσκευών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». Αναλυτικά η εγκύκλιος:

H γ.γ. του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα εξέδωσε οδηγίες για σχετικά με την αξιοποίηση των δωρεών ηλεκτρονικού εξοπλισμού (tablet, Η/Υ, laptop) προς τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

Στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης αξιοποίησης δωρεών ηλεκτρονικού εξοπλισμού προς τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδίως των σχετιζόμενων με ηλεκτρονικό εξοπλισμό πληροφορικής (tablet, Η/Υ, laptop), και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΠΝΠ (ΦΕΚ 68/τ Α’/20.03.2020), σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Το Ελληνικό Δημόσιο αποδέχεται τη δωρεά του εν λόγω εξοπλισμού με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, και του δωρητή. Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις ορίζονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων οι σχολικές μονάδες, στις οποίες κατανέμεται ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, τον οποίο ακολούθως θα παραλάβει κάθε σχολική μονάδα.

Η σχετική απόφαση κατανομής του ηλεκτρονικού εξοπλισμού γνωστοποιείται με επιμέλεια της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) στον δωρητή, στον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, καθώς και στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης

Κατόπιν επικοινωνίας και συνεννόησης μεταξύ του δωρητή ή του αντιπροσώπου του και του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της οικείας σχολικής μονάδας προγραμματίζεται η παράδοση/παραλαβή του εν λόγω ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας προβαίνει άμεσα στη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής, αποτελούμενης από τον ίδιο ως πρόεδρο και τον αναπληρωτή του, και από δύο εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους αναπληρωτές τους, ως μέλη, στους οποίους και αποδεδειγμένα γνωστοποιεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο την απόφασή του, η οποία καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή του σχολείου σύμφωνα με το συνημμένο 1. Με την ίδια απόφαση καθορίζει αναλυτικά τις αρμοδιότητες της επιτροπής (παραλαβή των δωριζομένων, σύνταξη του πρωτοκόλλου παραλαβής).

Ειδικότερα για τις ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες, μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια Δημοτικά Σχολεία καθώς και μονοθέσια, διθέσια Νηπιαγωγεία και γενικότερα στις σχολικές μονάδες στις οποίες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιουργεί η πανδημία του CONID-19, δεν υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής των παραπάνω ενεργειών και προκειμένου να μπορεί να ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία, η επιτροπή θα συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα απαρτίζεται από τον ίδιο ως πρόεδρο με αναπληρωτή τον προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων και δύο Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ως μέλη, με αναπληρωτές δύο υπαλλήλους της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ανωτέρω τριμελής επιτροπή παραλαμβάνει τον εν λόγω ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συντάσσει το πρωτόκολλο παραλαβής (συνημμένο 2) σε τέσσερα (4) πρωτότυπα. Η επιτροπή φυλάσσει τα παραστατικά παραλαβής (π.χ. δελτίο αποστολής ή τη λιανική απόδειξη/τιμολόγιο), τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του πρωτοκόλλου παραλαβής, για τους σκοπούς της εγγύησης.

Με επιμέλεια του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας, ένα από τα πρωτότυπα πρωτόκολλα παραλαβής αποστέλλεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ., Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80 Μαρούσι, (Γραμματεία Γ.Δ.Ο.Υ. τηλ. 210 344 2040, email: [email protected]), δύο αποστέλλονται στον δωρητή και το τέταρτο διατηρείται στη σχολική μονάδα.

Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από συνεννόηση με τον οικείο Σύλλογο των Διδασκόντων, τα μέλη του οποίου μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ακόμη και ηλεκτρονικά, αποφαίνεται σε ποιον, κατά προτεραιότητα μαθητή/τρια ή εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ αποδοχής της δωρεάς ή στη σύμβαση μεταξύ του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του δωρητή ή στην ΥΑ κατανομής των δωρηθέντων λαμβάνοντας υπόψη και την τυχόν επιθυμία του εκάστοτε δωρητή, δύναται να διατεθεί κάθε ηλεκτρονική συσκευή για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η απόφαση θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεϊκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, οι ειδικές δυσκολίες μάθησης ή οι εξαιρετικές επιδόσεις μαθητή/τριας.

Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας ή εκπαιδευτικός) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση (συνημμένο 3), στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της (π.χ. όταν λήξει η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων) ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας,

καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025