Σύμφωνα με καταγγελία της Αυτόνομης Ριζοσπαστικής Κίνησης -Αγ. Παρεμβάσεις Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλόνικης, ο διευθυντής του 30ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης δίνει «μέσω e-mail επικίνδυνες και αυταρχικού χαρακτήρα εντολές στους μαθητές»
Aναλυτικά η καταγγελία:
Καταγγελία του Διευθυντή του 30ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης για τρομοκράτηση μαθητών και τον εξαναγκασμό τους σε συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση.
( Την παρακάτω καταγγελία την καταθέσαμε στο Δ.Σ. της Δ΄ΕΛΜΕΘ. Υπερψηφίσαμε και την συνθετική πρόταση, για το ίδιο θέμα, που υπέβαλλαν οι ΣΥΝΕΚ. ΑΣΕ-ΠΑΜΕ και ΔΑΚΕ δεν ψήφισαν καμιά από τις δύο προτάσεις με αποτέλεσμα να μην υπάρχει απόφαση του Δ.Σ. και παρέπεμψαν το θέμα στις καλένδες )
Καταγγέλλουμε τον Διευθυντή του 30ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ο οποίος επιδεικνύει υπερβάλλον ζήλο στην επιβολή αντιπαιδαγωγικών-αντεργατικών πολιτικών που με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού προσπαθεί να «διαφημίσει» και να καθιερώσει η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας.
Μέσω e-mail δίνει επικίνδυνες και αυταρχικού χαρακτήρα εντολές στους μαθητές εφαρμόζοντας και την προτεινόμενη από την Υφυπουργό Παιδείας «αυτονομία» της σχολικής μονάδας:
«Φαίνεται ότι κάτι δεν έχετε καταλάβει σωστά!
Η περίοδος αυτή δεν είναι για διακοπές. Η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται, απλά με διαφορετικό τρόπο. Εξακολουθείτε να είστε μαθητές/τριες με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα, που απορρέουν από αυτή σας την ιδιότητα!
Το σχολείο έκανε ήδη μια παραχώρηση (δεν γίνεται σε άλλα σχολεία) και σας άφησε να επιλέξετε το είδος της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που θα σας διευκόλυνε, όχι για να έχετε την ευχέρεια να μη συμμετέχετε, αλλά για να συμπεριλάβει και αυτές/ούς που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε υπολογιστή.
Αντ’ αυτού, παρατηρείται μια απάθεια και μια αδιαφορία, που δεν ταιριάζει σε υπεύθυνα άτομα. Δεν αποφασίζετε να κάθεστε άπραγοι, αποφασίζετε τον τρόπο που θα διαβάζετε!
Λυπάμαι πολύ, αλλά η στάση σας με αναγκάζει να πάρω πιο αυστηρά μέτρα. Από την ερχόμενη εβδομάδα θα σημειώνονται απουσίες τόσο για την παρακολούθηση, όσο και για τις εργασίες που θα ανατίθενται. Και μη βρεθεί οποιασδήποτε να πει την εξυπνάδα ότι το Υπουργείο δεν λέει κάτι τέτοιο, γιατί η απάντηση είναι πολύ απλή! Κανείς δεν το απαγορεύει αφενός και αφετέρου το συγκεκριμένο σχολείο λειτουργεί με αυτό τον τρόπο!
Περιμένω, συνεπώς, την πλήρη ανταπόκρισή σας.»
Σε δεύτερο e-mail που έστειλε πρόσφατα στους μαθητές εφαρμόζει πιστά τις ανυπόγραφες εντολές του Υπουργείου γίνεται βασιλικότερος του βασιλέως εκδίδοντας πρόγραμμα μαθημάτων για το Πάσχα και απειλεί ως καριερίστας επιλοχίας τους μαθητές :
«Σας στέλνω το πρόγραμμα, της Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας, για τις δύο (2) επόμενες εβδομάδες!
Απλά είναι για Μ. Δευτέρα, Μ. Τρίτη, Τετάρτη του Πάσχα, Πέμπτη του Πάσχα και Παρασκευή του Πάσχα!
Με την ευκαιρία να σχολιάσω τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία δεν είναι ικανοποιητική σε όλα τα μαθήματα. Πρέπει να σας απειλήσει κάποιος για να είστε με το φόβο της τιμωρίας; Δεν αρμόζει σε μαθητές/τριες που έχουν ιδανικά και στόχους!
Επαναλαμβάνω ότι αν δε συμμετέχετε στη Σύγχρονη Διδασκαλία, είστε υποχρεωμένοι/ες να συμμετέχετε στην Ασύγχρονη, διαβάζοντας τις αναρτήσεις των εκπαιδευτικών και απαντώντας στις εργασίες που βάζουν!!!»
Προειδοποιούμε τα όποια στελέχη εκπαίδευσης δεν κατανοούν την κατάσταση των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών της τάξης ότι όταν και εάν περνούν τα εσκαμμένα θα μας βρίσκουν συνεχώς απέναντί τους.
Καταγγέλλουμε επίσης την ηγεσία του Υπ. Παιδείας η οποία με τις εντολές τις παρακινεί τα πρόθυμα στελέχη, που σε λίγο καιρό αναμένεται η κρίση τους, σε μη σύννομες, αντιπαιδαγωγικες πρακτικές.
Οι εκπαιδευτικοί σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους και να τους στηρίξουν ψυχικά και συναισθηματικά, αναδεικνύοντας πρωτίστως τον παιδαγωγικό τους ρόλο, γνωρίζοντας ότι αρκετές οικογένειες εκτός από την υγειονομική κρίση βρίσκονται σε δραματική κατάσταση επιβίωσης.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμερίζονται τις δυσκολίες των έγκλειστων μαθητών και των οικογενειών τους και κάθε τηλε-επαφή μαζί τους να γίνεται για «μάθημα», που θα έχει ως κύριο στόχο την ψυχολογική και κοινωνική στήριξη τους. Οποιαδήποτε «καλοπροαίρετη» σκέψη για προχώρημα της ύλης αυτή τη περίοδο ανοίγει το δρόμο για την αποδόμηση του δημόσιου και ζωντανού σχολείου. Η τηλεκπαίδευση έχει δομηθεί για ενηλίκους και όχι για ανηλίκους και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ζωντανή τάξη. Να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού τις αργίες και τις διακοπές του Πάσχα.
Απαιτούμε :
· Καθορισμός ως εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών της ελάχιστης ύλης που διδάχτηκε ως τις 10 Μάρτη στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου σε όλη την επικράτεια. Καμία σκέψη συμπλήρωσης της ύλης από «απόσταση» ή με εντατικά μαθήματα αν ανοίξουν τα σχολεία.
· Κατάργηση όλων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και άρση της υποχρεωτικότητας των διαγωνισμάτων του β΄ τετραμήνου.
Τα κράτος και το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να παρέχει δημόσια, ποιοτική, δωρεάν εκπαίδευση που να είναι καθολική για όλους, με όλα τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα και υποδομές.
ΠΑΣΑΔ για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Ήρθε για να μείνει;»