Τι αναφέρει με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών για την :

Τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση του Υπουργείου Παιδείας με τα Διοικητικά Συμβούλια της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και συζητήθηκαν θέματα της Ειδικής Αγωγής.

Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου (Γενικός Γραμματέας & προϊστάμενος Ειδικής Αγωγής – η κα Μακρή προτίμησε να συναντηθεί με κάποιον Μητροπολίτη) αφού αναλώθηκαν σε περιγραφές των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή και παραγνωρίζοντας ότι αυτά τα προβλήματα τα δημιουργεί η ίδια η πολιτική τους, δήλωσαν ότι δεν είναι έτοιμοι ακόμα να φέρουν συγκεκριμένο νομοσχέδιο το επόμενο διάστημα! Μάλιστα δήλωσαν ότι δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα!

Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι η εικόνα στα ΚΕΔΑΣΥ έχει σοβαρά προβλήματα, αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις χιλιάδες αιτήσεις για διάγνωση που υπάρχουν. Παρόλα αυτά, δεν σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς για να καλυφθούν οι ανάγκες των ΚΕΔΑΣΥ και οι εκατοντάδες κενές θέσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 1023 θέσεις καλύπτονται μόνο οι 490.

Η είδηση όμως βγήκε από την εξής παραδοχή: Τόνισαν ότι αποτελεί σοβαρό πρόβλημα ορισμένα ΚΕΔΑΣΥ να δίνουν πληθώρα εγκρίσεων για παράλληλη στήριξη ενώ άλλα να είναι πιο αυστηρά για αυτό και ο στόχος τους είναι να δημιουργηθούν ενιαίοι κανόνες και πρωτόκολλα που θα ακολουθούνται σε όλα τα ΚΕΔΑΣΥ. Στο ερώτημα πως θα καθορίζονται αυτά τα πρωτόκολλα και οι κανόνες, από επιστημονικά κριτήρια ή από τα δημοσιονομικά μεγέθη απάντηση δεν πήραμε! Χωρίς να το ομολογούν ευθέως, ετοιμάζονται να περικόψουν θέσεις στην παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης! Έννοιες όπως «εξορθολογισμός», «ορθή διαχείριση», κλπ ετοιμάζονται να έχουν πάλι την τιμητική τους.

Παρόλο που οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας αρνήθηκαν ότι υπάρχουν συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Υπουργείο Παιδείας, «έκλειναν σε όλες τις πτώσεις» τη συμπερίληψη, φτάνοντας στο σημείο να λένε ότι στα Τμήματα Ένταξης και η Παράλληλη Στήριξη λειτουργούν ορισμένες φορές ως μη συμπεριληπτικά ρίχνοντας την ευθύνη…. που αλλού, στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ανέφεραν μάλιστα ότι αν δεν προχωρήσουν σε μέτρα για να γίνει το σχολείο ακόμα περισσότερο συμπεριληπτικό θα υπάρξει δυσκολία στην απρόσκοπτη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Φυσικά εδώ υπήρξε η εξής ομολογία. Ας μη φανταστούν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς χρηματοδότηση για την επίλυση οξυμμένων και μεγάλων ζητημάτων πχ κτηριακές υποδομές, εγκαταστάσεις, κλπ ή ακόμα αύξηση των προσλήψεων προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων.

Αναφέρθηκαν επίσης σε φαινόμενα να υπάρχουν στο ίδιο σχολείο και Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη κάτι που σκοπεύουν να το αλλάξουν στο επερχόμενο νομοσχέδιο. Στις προθέσεις τους είναι να αλλάξουν όλο το καθηκοντολόγιο (λειτουργία) τόσο της Παράλληλης Στήριξης όσο και των Τμημάτων Ένταξης χωρίς να ομολογούν την κατεύθυνση αλλά αν κρίνουμε από το πρόσφατο παρελθόν και το τί συνέβη στα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβρη, μάλλον αυτό που ζήσαμε θέλουν να το μονιμοποιήσουν και με νομική έκφραση.

Τέλος αφού δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να κλείσουν κανέναν Ειδικό Σχολείο δεν σχεδιάζουν να κάνουν έστω και την παραμικρή παρέμβαση για να αναβαθμιστούν τα Ειδικά Σχολεία, ούτε σε επίπεδο υποδομών ούτε πολύ περισσότερο σε επίπεδο περιεχομένου και λειτουργίας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας εμφανίστηκε ανέτοιμο (τουλάχιστον αυτό υποστήριξε) να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την Ειδική Αγωγή, από τα ίδια τα λεγόμενά του διαφάνηκε πως ότι και να φέρει προς ψήφιση θα έχει τη σφραγίδα των δημοσιονομικών περιορισμών, τους ισχνούς (στην καλύτερη των περιπτώσεων) ή και καθόλου μόνιμους διορισμούς, την πενιχρή χρηματοδότηση.

Για μια ακόμη φορά δηλαδή, το λογαριασμό θα τον πληρώσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες! Είναι πραγματικά ντροπή!

Καλούμε όλο τον κλάδο, να είναι σε ετοιμότητα για τις εξελίξεις στον τομέα της Ειδική Αγωγής, για άμεση απάντηση σε περίπτωση που η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει σχέδιο νόμου που θα υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025